• mommadearest

Om ni får tipsa om en bok, vilken??

Om ni ska välja en bok att tipsa någon om, vilken blir det?? :)

• Svar på tråden Om ni får tipsa om en bok, vilken??
  • mommadearest
    Pimpinellan skrev 2020-01-06 22:14:24 följande:

Oj, med 900 böcker i bokhyllan blir det inte lätt att tipsa om en enda! Tungan ute Men okey, jag säger "Döden löser alla problem" av Reginald Hill. En kriminalroman med mycket humor.

Vad har du mer för böcker du tycker om? Vad är din favorit genre? 
    Jag är mycket för fantasy :P 
  • Anonym (korta berättelser)

En ganska ny författare heter Tobias Robinson. Han skriver korta berättelser som är kluriga. Jag köpte dem på adlibris. Rekommenderas!

• Nandez
    Anonym (korta berättelser) skrev 2020-04-05 11:21:56 följande:
    En ganska ny författare heter Tobias Robinson. Han skriver korta berättelser som är kluriga. Jag köpte dem på adlibris. Rekommenderas!
    Intressant
  • Anonym (Zäta)

Gillar du fantasy och inte redan läst så rekommenderar jag Vindens namn av patrick rothfuss. Även serien om Locke Lamora: gentlemannarjuvarna. Robin hobbs böcker är med sjukt bra.

• Anonym (Moberg hela veckan!)

Utvandrarna-böckerna!

• Anonym (En bok för alla)

Läste den just för dottern och vi var lika tagna (eller, kanske jag mest): Ronja Rövardotter!

Gripande och fina relationsbeskrivningar, underbara naturskildringar och ett fantastiskt språk som är en fröjd att läsa högt.

• fluu

Fogelströms stad-serie(räknar alla åtta böckerna). Läst(och lever konstant med dem) dem tusen gånger.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Moberg hela veckan!) skrev 2020-04-25 14:01:06 följande:

Utvandrarna-böckerna!

Jag skulle också rekommendera dem!
  • Nandez
    Anonym (Moberg hela veckan!) skrev 2020-04-25 14:01:06 följande:
    Utvandrarna-böckerna!
    Dom är bra.
  • Anonym (Mimmi)

Andarnas hus - Isabel Allende.

• Iarwain

Umbero Eco - Rosens Namn

Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
Svar på tråden Om ni får tipsa om en bok, vilken??