• tratt

Ny kärlek när man är ensamstående med två barn? (man)

Hängde lite här under småbarns och nu har jag hittat hit igen ????.

Efter 13 års äktenskap så bestämde sig hon för att flytta och gå vidare. (hon hittade givetvis en ny efter två veckor). Trots det skulle jag dock beskriva relationen med x-frun som god. Det har blivit som så att ungarna bor uteslutande hos mig. Vilket jag uppskattar, dom är visserligen 10 och 13 och har sina liv och intressen. Då vi bor i ett hus på landet kräver deras intressen att jag kör dom dit. Men jag brukar passa på att själv träna på gym en stund under tiden. 

Men jag trivs inte att vara själv, jag saknar dom små vardagliga sakerna, nån som frågar hur det är när man kommer hem från jobbet. Någon som bara sover bredvid. 

Lever ett väldigt inrutat liv med jobb, barn och några få hobbys. Som jag visserligen trivs väldigt bra med. Men det är samtidigt en urusel start om man vill starta en ny relation. Mitt jobb och mina hobbys involverar bara män??

Har ni några idéer hur jag kan bryta mönstret så man får mer rimliga förutsättningar att hitta någon att dela sitt liv med? Själv har jag total idétorka och skulle förmodligen må bra av lite nytt umgänge.

• Svar på tråden Ny kärlek när man är ensamstående med två barn? (man)
  • Fjäril kär

Hitta något nytt du aldrig testat förut? Något som kanske kan bli både hobby och möjlighet att träffa nya människor.

Kolla vad det finns för utbud. Börja spela bowling? Kom med in någon innebandygrupp? Kvällskurser av allehanda slag? Anmäl dig till danskurs? Körsång? Teatergrupp?

Eller engagemang i något? Politiska partier? Inom kyrkan som volontär? Något soppkök? Nattvandrare? Farsa på stan?

Eller ta ett intresse och steppa upp det och engagera dig på djupet. Min bror tex har ett stort intresse för bilar och teknik på olika sätt (han har en kitcar, byggd på en wolksvagnsplatta, som han till att börja med ställer ut på olika sätt i landet genom att vara med i wv-klubb). Hans klubbmedlemsskap + intresse gör det möjligt för honom att delta som åskådare på olika bilmässor i landet men också utomlands. Just nu är han i Japan på en gigantisk bil/mc-mässa.

• tratt

Sång och dans är tyvärr uteslutet, saknar både sångröst och taktkänsla. Har kollat lite om man skulle försöka utveckla fotointresset. Men det lokala utbudet ser ut som en intressegrupp inom PRO :) 
    Jag håller faktiskt på att bygga en bil, man jag kan inte ens påminna mig om att jag någonsin hört talats om en kvinnlig bilbyggare.

Frivilligorganisation lät som ett bra förslag. Missing People kanske, gör man nytta samtidigt som man träffa nya människor.

Alla förslag är välkomna! 

• Godisbuske

Om du vill prova något för att träffa kvinnor, så är det ju bra om man kan tänka sig något som man skulle kunna ha nytta av eller gilla.

Det jag tänker som har kvinnor:

Danskurser
    Matlagning.
    Sy & Virka
    Språk.
    Måla,konst,skulptur
    Inredningskurser, om det nu finns..
    Dreja
    Teater
    Sång/Kör
    Volontärarbete

osv..

Sist men inte minst. Din fru hittade inte någon ny efter 2 veckor. Hon hittade honom långt innan. Du missade alla signaler när hennes attraktion, kärlek och respekt hon hade för dig, långsamt började försvinna. Du märkte det inte bara.

Ut och ta nya tag, nästa gång är du mer alert och lyhörd om du hittar en ny kvinna.

Lycka till !

• tratt

Nog har jag märkt att kärleken sinade med åren. Och vi prövade en del huskurer för att komma till rätta med vissa saker.  Men i bland fastnar man vid symptomen och missar grundorsaken. Vi har alltid kommit bra överens och har grälat väldigt sällan. Men gnistan från hennes sida finns inte kvar, så det hela kom inte som någon stor överraskning. 

Jag gick en kurs i matlagning för 10 år sen. Det var rätt kul men alla deltagare var män :) 
    Men någon form av skapande kan man ju hålla utkik efter, så tack för tipset. :)

Svar på tråden Ny kärlek när man är ensamstående med två barn? (man)