Blomma vid framträdande?
Min 7 åring ska uppträda i en dansshow, ska jag ta med en liten blomma och lämna bakom scenen?
Hur gör man?
Min 7 åring ska uppträda i en dansshow, ska jag ta med en liten blomma och lämna bakom scenen?
Hur gör man?
Hur gör man?
Blommor delas ut uppe på scen efter föreställningen
Kommer blommor att lämnas till alla barn? Om inte, fundera på om det är lämpligt att lämna bara till ett av barnen i samband med föreställningen.
Kommer blommor att lämnas till alla barn? Om inte, fundera på om det är lämpligt att lämna bara till ett av barnen i samband med föreställningen.
Ja visst är det upp till var och en att avgöra det. Men som vuxna har vi förmåga att tänka ett steg längre. Vad är de tänkbara konsekvenserna för mitt barn, för gruppen, för kompisrelationer beroende på hur jag hanterar en situation.
Kanske kan man köpa hem en liten blomma, som väntar hemma om utifall att? Skulle "alla andra" få blommor kan man ju förklara att du var rädd att den skulle frysa på hemvägen och därför är kvar hemma.