Vad blir det för mat?
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Barnen har önskat "rött kött och potatisgratäng" idag.
Pizza
Idag blev det rotfrukter och vitkål i ugn med stekt chorizo och vitlöksyoghurt.
Idag åkte jag till kontoret igen för första gången sedan i mitten av juni.
Lagade ris och kalkonköttbullar i morse samt stekte strimlad vitkål, tomat, paprika och salladslök och packade med mig till lunch.
Till middag tänkte jag göra en enklare köttgryta med ris. Det blir nog uppskattat.
Köttbullar och stuvade makaroner
Barnen åt "studentnudlar" pimpade med rester av gårdagens kött och sugar snaps.
Panerad torskfilé med potatismos och stuvad spenat.
Bulgursallad innehållande stekt halloumi, ugnsbakade rotfrukter, bönor och en myntavinägrett. Tonåringen åt glatt 😁
Har inte ätit nån riktig mat idag. Hade ingen lust att laga nåt. Men gjorde iordning lite snacks eller hur man ska definiera helheten.
Blev lite nötchokladbitar, dinkelkex med schweizisk ost och en marmelad med smak av körsbär och Prosecco. Passade väldigt bra ihop.
Hackade även upp lite gurka och avokado och åt ihop med en ny chipssort från Pringles. Smaken på dessa chips var "stir fry" och de smakade helt ok.
Ett stort glas sockerfri persikoläsk att skölja ner allt med. Man blev mätt, även om det inte var en riktig middag.
Äter ensam med tonåringen idag så det blir carbonara när han kommer hem från träningen
Lustig blandning igår, en sån där godare snabbnudlar i burk, räksmak, surdegs baguette som vart över från tonfiskröra och bagetten och en pizzasallad.
Idag lagade jag minutstrimlor - kycklingfilé - som jag kryddade med salt, peppar, paprika, spiskummin, chili flakes och ett uns curry. Till detta åt jag pasta linguine och en hemgjord pesto som blev svingod.
Jag använde det här receptet: www.ica.se/recept/pesto-med-basilika-717599/
Mitt tips är att minska något på olivoljan, det blir ju gott oavsett men kanske lite väl mycket olja.