• Anonym (Nervös)

I eftermiddag ska vi slå sönder två familjer

I korta drag.

Jag lever i ett äktenskap sedan 14 år tillbaka. Är 40 år. Vi har två barn 11 och 8. Vi väntar vårt tredje barn och är gravid i v 25.

Har träffat en annan man och är upp över öronen förälskade i varandra.

Han lever i ett äktenskap sedan 20 år tillbaka. Är 50 år. De har tre barn 16,14 och 12 år gamla.

Han är högutbildad (överläkare på en klinik på ett av regionens sjukhus. Forskar även i en speciell fråga, vill inte outa det här.. Jag är universitetsutbildad men har inte jobbat på 10 år pga utmattningssyndrom.

Jag blev oplanerat gravid av en hormonspiral som inte satt rätt.

Våra barn går på samma skola och vi har träffats via aktiviteter i skolan och att våra barn leker med varandra. Vi har även träffats när han har haft beredskap och jour (inget sexuellt) utan endast pratat om hur vi går vidare med allt. Stoppa undan våra känslor och försöka glömma vår förälskelse? Han har accepterat det faktum att jag snart kommer att ha ett spädbarn som kommer att bo hos hos på heltid. Han har även sagt att han kommer att försörja mig sålänge jag inte kan arbeta IOM med min utmattning.

Han har nu köpt en stor sjötomt i grannkommunen där vi ska bygga vårt gemensamma hus och där vi ska skapa vårt nya liv tillsammans. Jag kommer att gå in ekonomiskt med en del efter min nuvarande make köpt ut mig från vår villa.

Idag har han bakjour och vi har pratat och bestämt att när han kommer hem från jobbet ikväll så ska vi släppa bomben. Ingen har misstänkt något så det här kommer att komma som en chock för alla inblandade.

Vi kommer att slå sönder två familjer fullständigt ikväll.

Jag är nervös men samtidigt så längtar jag efter ett liv med han med stort H!

Jag behöver lite peppande ord för jag känner samtidigt skuld och skam över vad jag kommer att orsaka. Men jag lever bara en gång och måste följa mitt hjärta.

Inga elakheter tack <3

• Svar på tråden I eftermiddag ska vi slå sönder två familjer
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (edit) skrev 2019-10-30 20:40:34 följande:

Nu pratade jag inte främst om att acceptera att man har älskarinna, utan att tycka det är helt normalt med skryt om att man lurar en annan människa på det här sättet. Ni alla accepterar sådant förnedrande prat eftersom stämningen är god när detta skryt sägs. Och din personliga smak är ju också att stämningen är ok. Du blir alltså inte illa till mods av att han skryter om att han gör TS illa.

Var har jag skrivit att jag tycker det är normalt att skryta om sina "erövringar"?

Stämningen i umgänget är god eftersom vi alla tycker om att umgås, grilla, ha picknick etc. Stämningen har ingenting med att han och endel andra skryter om sina erövringar. Eller att älskare/älskarinnor är accepterat. De gör inte det inför alla andra. Jag fick veta att han har skrytit om ts av min sambo. Vet inte om han har skrytit om andra. Däremot vet jag att de är endel män som brukar skryta om sina erövringar. Du kan inte hålla på att tolka in saker som inte finns.
  • Anonym (edit)
    Anonym (Qwerty) skrev 2019-10-30 21:03:55 följande:
    Var har jag skrivit att jag tycker det är normalt att skryta om sina "erövringar"?

Stämningen i umgänget är god eftersom vi alla tycker om att umgås, grilla, ha picknick etc. Stämningen har ingenting med att han och endel andra skryter om sina erövringar. Eller att älskare/älskarinnor är accepterat. De gör inte det inför alla andra. Jag fick veta att han har skrytit om ts av min sambo. Vet inte om han har skrytit om andra. Däremot vet jag att de är endel män som brukar skryta om sina erövringar. Du kan inte hålla på att tolka in saker som inte finns.
    Nu pratar du om något annat. Jag frågade aldrig om hur stämningen är i allmänhet när ni umgås. Jag pratade om när han skryter om att han lurar TS och frågan var: Hur blir stämningen när sådant kommer upp? Och du svarade att stämningen är helt ok.  Alltså ingen reagerar negativt, ingen blir illa till mods. Sådant prat är tydligen helt normalt.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (edit) skrev 2019-10-30 21:20:25 följande:

Nu pratar du om något annat. Jag frågade aldrig om hur stämningen är i allmänhet när ni umgås. Jag pratade om när han skryter om att han lurar TS och frågan var: Hur blir stämningen när sådant kommer upp? Och du svarade att stämningen är helt ok.  Alltså ingen reagerar negativt, ingen blir illa till mods. Sådant prat är tydligen helt normalt.

Då missförstod jag. Jag vet inte hur stämningen är närmde skryter eftersom jag inte deltar. Men jag antar efter de flesta accepterar det att det inte påverkar stämningen i umgänget.
  • molly50
    Anonym (älskarinna) skrev 2019-10-30 17:42:08 följande:
    Kan tyckas så. Men det vet ju varken du eller jag.
    Det vet ju bara dem inblandade.
    Men skulle det vara ett bra val att välja en person som är notoriskt otrogen och som högst troligt skulle ha dumpat TS ganska snart,enligt de som vet vem han är?
    Hur höga är oddsen för att det skulle funka?
    Och hur skulle de ha blivit för barnen om TS,som dessutom är gravid med sin man,hade valt läkaren?
    Skulle han då ha ställt upp på att ta hand om en annan mans barn?
    Nej,jag tror att TS har gjort rätt val.
  • Anonym (WTslayer)
    Anonym (älskarinna) skrev 2019-10-30 16:58:15 följande:
    Anonym (edit) skrev 2019-10-30 15:55:45 följande:
    Konstigt inlägg, hur menar du att Qwerty skapat intriger i förhållandet?
    Vad säger hon så att hon inte ska få skulden?
    . Nu blev det slut tack vare qwerty, kanske i onödan. Som jag ser det finns det inga vinnare. Det är väl ingen som är lycklig.
    TS barn är vinnare
  • Anonym (WTslayer)
    Anonym (Oh ajj ajj ajj ajj buff) skrev 2019-10-30 05:25:19 följande:

Haha, vilket praktexemplar till "tråd-vars-benämning-inte-får-sägas-men-har-skapats-av-motsvarigheten-till-en-svansbeprydd-skogsvarelse"!

En TS som säger sig vara universitetsutbildad men knappt klarar av att formulera en mening utan syftningsfel. "Har träffat en annan man och är upp över öronen förälskade i varandra." "Blev oplanerat gravid av en hormonspiral som inte satt rätt" (Den ursäkten borde alla ofrivilliga pappor som inte vill betala underhåll lära sig: "Nej, domaren, jag är inte fadern, det är hormonspiralen!") 

Och så har vi Qwerty, som berättar allt utan att berätta någonting. Säger sig veta vem TS är, TS undrar vem Qwerty är, Qwerty säger sig ha varnat TS för att sedan kategoriskt säga att h*n inte känner TS. 

Och så alla som tror på sk*ten... Vad ska man säga? Days of Our Lives slutade sändas på svensk TV för flera år sedan, antar att någon ville fylla tomrummet.

Så finalen... TS vill inte höra några elakheter. TS är ju helt oskyldig. TS vill bara ha peppning.

Okej då, TS. Styrkekram, för fan....

Du glömde kommentera rubriken "I eftermiddag ska vi slå sönder två familjer" google translate rakt av eftersom det är en helt inkorrekt mening på svenska
  • Anonym (Kim)
    Anonym (WTslayer) skrev 2019-10-31 16:28:39 följande:
    Du glömde kommentera rubriken "I eftermiddag ska vi slå sönder två familjer" google translate rakt av eftersom det är en helt inkorrekt mening på svenska
    Det är bildspråk, vad är det inkorrekta där? Alla vet också vad TS menar.
  • Anonym (gw)
    Anonym (Nervös) skrev 2019-10-29 12:05:41 följande:

Jag ska uppdatera senare ikväll. Men det blir också det sista jag skriver.

Hur går det ts?
  • Anonym (Kim)
    Anonym (WTslayer) skrev 2019-11-01 19:45:31 följande:
    För att det inte heter "slå sönder" på svenska. Om de inte tänkt misshandla dem. "slå" indikerar fysiskt våld, och "sönder" samma sak. Korrekt svenska är "splittra" eller "förstöra" eller "bryta upp" två familjer.
    Ingen svensk säger "slå sönder". Så jag påvisar detta i kommentar till tidigare inlägg från Oh aj aj
    Jag har inga bekymmer med "slå sönder" i detta sammanhang, det är bildspråk och ett sätt att dramatisera/förstärka budskapet.
    Är du svensklärare då du är en så fyrkantig syn på korrekt språk?
  • Anonym (här har du språkläraren)
    Det är nog faktiskt inte google translate, snarare en sk "kontaminasammanblandning" som det lite skämtsamt brukar kallas när skribenten blandar ihop två begrepp eller använder ett begrepp på ett felaktigt sätt, i en mening där något annat hade varit bättre. 

Tänkte eftersom du verkade så noga med att det ska vara korrekt. 
  • molly50
    Men är det verkligen så noga med hur det skrivs? Huvudsaken är väl att man förstår vad som menas?
Svar på tråden I eftermiddag ska vi slå sönder två familjer