I eftermiddag ska vi slå sönder två familjer
I korta drag.
Jag lever i ett äktenskap sedan 14 år tillbaka. Är 40 år. Vi har två barn 11 och 8. Vi väntar vårt tredje barn och är gravid i v 25.
Har träffat en annan man och är upp över öronen förälskade i varandra.
Han lever i ett äktenskap sedan 20 år tillbaka. Är 50 år. De har tre barn 16,14 och 12 år gamla.
Han är högutbildad (överläkare på en klinik på ett av regionens sjukhus. Forskar även i en speciell fråga, vill inte outa det här.. Jag är universitetsutbildad men har inte jobbat på 10 år pga utmattningssyndrom.
Jag blev oplanerat gravid av en hormonspiral som inte satt rätt.
Våra barn går på samma skola och vi har träffats via aktiviteter i skolan och att våra barn leker med varandra. Vi har även träffats när han har haft beredskap och jour (inget sexuellt) utan endast pratat om hur vi går vidare med allt. Stoppa undan våra känslor och försöka glömma vår förälskelse? Han har accepterat det faktum att jag snart kommer att ha ett spädbarn som kommer att bo hos hos på heltid. Han har även sagt att han kommer att försörja mig sålänge jag inte kan arbeta IOM med min utmattning.
Han har nu köpt en stor sjötomt i grannkommunen där vi ska bygga vårt gemensamma hus och där vi ska skapa vårt nya liv tillsammans. Jag kommer att gå in ekonomiskt med en del efter min nuvarande make köpt ut mig från vår villa.
Idag har han bakjour och vi har pratat och bestämt att när han kommer hem från jobbet ikväll så ska vi släppa bomben. Ingen har misstänkt något så det här kommer att komma som en chock för alla inblandade.
Vi kommer att slå sönder två familjer fullständigt ikväll.
Jag är nervös men samtidigt så längtar jag efter ett liv med han med stort H!
Jag behöver lite peppande ord för jag känner samtidigt skuld och skam över vad jag kommer att orsaka. Men jag lever bara en gång och måste följa mitt hjärta.
Inga elakheter tack <3