Flytta från familjegård
Hejsan!
Jag och min sambo har bott på en familjegård i ca två år, vi flyttade ut hit med intentionen om att förmodligen ärva och ta över gården så småningom. Nu känner vi dock att det här inte passar oss, vi mår dåligt av att vara så isolerade. (Ca 2h+ till närmsta stad, enkel väg).
Så givetvis ska vi flytta.
Nu till problemet. Gården vi bor på har två hus, det vi bor i och det mina föräldrar har bott i (nu bara den ena, de har separat). Sagd förälder blev väldigt upprörd av att vi ska flytta och sa bland annat att hen känner sig "lurad". Dels för att vi tidigare inte har haft några intentioner om att flytta, dels för att en anledning till att föräldrarna till slut separerade är för att vi har kunnat hjälpa till att betala saker på gården. Nu hävdar föräldern att hen inte borde ha separerat med exet, utan bara har gjort det för att hen har blivit "lurad".
Vi tycker inte att vi har lurat henne, vi hade för avsikt att bo kvar, men nu vill vi flytta närmare vänner och bekanta. Dessutom hade dem ett dåligt förhållande med konstant bråk och tjafs, så att bara vara tillsammans med exet för pengarna är ju en dålig lösning.
Slutligen så trivs föräldern inte ens här, utan stannar för att "det är en familjegård och jag har lagt mycket tid/pengar/arbete på gården" så om hen inte har råd och inte trivs, varför inte bara flytta?
Någon som har några tankar?