• Gummianka

Hjälp! Min man vägrar ringa och be om ursäkt för ett gräl han började

Hej allihopa!

En gravid 30 åring här som inte vet var jag ska ta vägen riktigt.

Därför jag skriver här och hoppas att få lite andra perspektiv på saker och ting.

För 2 dagar sen så var vi och grejade i vårat hus ihop.

Allt var frid och fröjd och 5 sek innan helvetet bröt lös var allt frid och fröjd, han kysste mig och såg så där jätteförälskad ut.

Sen hände en sak med hans son som antagligen fick hans humör att svikta.

Men.... Han lät det gå ut över mig (igen). Vi hade ett tjafs om hans temperament 1 vecka innan.

Där han bad om ursäkt och skulle börja tänka på vad och hur han säger saker.

Jag är en ganska lugn person, gnäller inte ofta eller startar bråk.

Innan detta bröt ut så hade jag sagt att jag vill inte ha ett uttag på den väggen som han precis skulle sätta upp, vilket han först skrattade bort och vilket jag sa sen jaja kör på då.

Efter incidenten med sonen fick jag höra hur han börjar skälla på mig om detta med uttaget och massa annat, om att jag vill att allt ska vara så perfekt och bla bla.

Var en väldigt hård skrikande ton och jag sa till han där och då, tänk nu på vad vi pratat om innan för jag orkar inte lyssna på detta när jag inte gjort nåt. Varpå han fortsätter sitt tuggade emot mig.

Jag bryter ihop och ber sen min mamma hämta mig.

Han har inte hört av sig nu på 2 dagar, ingenting alls!Han verkar överhuvud taget inte bry sig alls om mig.

Ja jag kunde väl höra av mig men vill inte bli behandlad så här mer!

Han borde förstå hur han har fått mig att må?

Vet inte var jag ska ta vägen, vill inte gå tillbaka utan en ursäkt... Vill inte heller gå isär.

Älskar han nåt såpass.

Men ska man behöva ha det så här minst 1 gång i veckan, när man verkligen försöker vara en bra tjej och underlätta saker och ting.

Snälla hjälp ??

• Svar på tråden Hjälp! Min man vägrar ringa och be om ursäkt för ett gräl han började
  • Barbro45

Ta kontakt med honom, fråga om han avser att fortsätta er relation. Om inte så är det en del praktiska saker ni behöver lösa. Om han vill fortsätta relationen så måste han ta tag i sitt aggressiva beteende. Hans val.

• JodiBabe

Fast han var ju så här innan graviditeten också.

Jag tycker inte TS ska höra av sig. Håll ut. 

TS, det är bra att markera en gräns i detta läge. Han kan inte hålla på och få utbrott på dig en gång i veckan. Det är inte sjysst. 

Låt det gå iaf 2 veckor, då kan du höra av dig och kräva familjeterapi. 2 dagar är kort tid. 

Jag tror inte det är dina hormoner som spökar, det är han som har problem med sitt temperament.

• JodiBabe
    Barbro45 skrev 2019-10-21 08:15:21 följande:

Ta kontakt med honom, fråga om han avser att fortsätta er relation. Om inte så är det en del praktiska saker ni behöver lösa. Om han vill fortsätta relationen så måste han ta tag i sitt aggressiva beteende. Hans val.

bra förslag annars. jag tycker dock du ska vänta lite längre innan du hör av dig, TS.
  • Gummianka

Tack för all stöttning.

Nu har jag pratat med min svägerska vilken också är min barndoms vän så hon känner mig utan och innan. Jag skrev ett sms där jag tydligt uttryckte mig hur jag känner och mår efter detta och att han måste göra nåt åt sitt beteende mot mig och barnen.

Får se om han svarar.

• Fjäril kär
    Gummianka skrev 2019-10-21 07:40:33 följande:

Menhuur kan det vara mitt fel? Var hans ursäkt förra gången med...

HAN tycker ju uppenbarligen det (även om det givetvis inte är så)

Är det så att ni tagit er vatten över huvudet så måste ni kunna hjälpa varandra och stå på samma sida. Sluta skuldbelägga varandra om vems fel det är för det är inte det som är problemet.

Behöver ni bli klar i tid så måste ni båda två lägga tjafs åt sidan åt fokusera mer på själva bygget. Sluta lägg er tid på småsaker och bara mata på istället.
  • LukeStairwalker
    JodiBabe skrev 2019-10-21 08:22:15 följande:

Fast han var ju så här innan graviditeten också.

Jag tycker inte TS ska höra av sig. Håll ut. 

TS, det är bra att markera en gräns i detta läge. Han kan inte hålla på och få utbrott på dig en gång i veckan. Det är inte sjysst. 

Låt det gå iaf 2 veckor, då kan du höra av dig och kräva familjeterapi. 2 dagar är kort tid. 

Jag tror inte det är dina hormoner som spökar, det är han som har problem med sitt temperament.

Jo men dom är ju vuxna människor som ska ha barn ihop. Kanske ska uppträda som vuxna då?
    Om han inte gör det så kan väl hon vara den större människan, ringa och fråga enligt vad Barbro45 skrev.

Vad är problemet?
    Eller är det nåt spel som ska spelas?
  • Wench85
    Barbro45 skrev 2019-10-21 08:15:21 följande:

Åh, vilket bra inlägg! Jag hade svårt att se hur en kan göra som inte bara är att vänta och se hur han agerar, men du gav en jättetydlig annan väg. Att fråga hur om han avser fortsätta och de två alternativen - lösa det praktiska (flytta isär etc) eller så om han vill ha en relation får han ta ansvar för sig. Det här ska jag försöka komma ihåg till eventuella framtida livssituationer, samtal med vänner etc. Det finns kanske en väg där en fortfarande placerar ansvaret där det hör hemma, men ändå tar ett steg vidare. 

Sedan skulle jag nog säga att om han har så stora agressionsproblem redan skulle jag försöka att inte tänka på honom och göra annat i minst en vecka, innan ovan kontakt tas, men det är ju lättare att säga vid sidan om...
  • Wench85
    Gummianka skrev 2019-10-21 07:10:20 följande:

* Allt var frid och fröjd och 5 sek innan helvetet bröt lös var allt frid och fröjd, han kysste mig och såg så där jätteförälskad ut.

* Sen hände en sak med hans son som antagligen fick hans humör att svikta.

* Efter incidenten med sonen fick jag höra hur han börjar skälla på mig om detta med uttaget och massa annat, om att jag vill att allt ska vara så perfekt och bla bla.

* Men ska man behöva ha det så här minst 1 gång i veckan, när man verkligen försöker vara en bra tjej och underlätta saker och ting.

När jag läser detta igen är det några saker som får det att krypa lite extra i mig. Speciellt din sista rad. Att du försöker vara bra och underlätta. Det låter som att du redan börjat ta på dig ansvaret för hans beteende. Det är lätt hänt att börja tro att om jag bara var lite annorlunda skulle han inte behöva bli arg. Om jag bara inte kritiserade, om jag bara inte sa ifrån, om jag bara inte hade egna åsikter, om jag bara inte hade vänner, om jag bara var lite snällare och bättre och enklare och...
    STOPP!

Det är livsfarligt. 
    På riktigt. Det är livsfarligt.

Att han har aggressionsproblem och låter det gå ut över dig (och sin son?) är inte ditt fel och ditt ansvar.

Det är mycket möjligt att detta är första stegen i en nedbrytning som kan vara livsfarlig.

Jag skulle rekommendera dig att läsa på http://www.varningstecken.n.nu/

Skönt att du verkar ha en mamma som du kan fly till. Vårda den relationen. Du kan behöva den. 
  • GGN

Du skaffar alltså barn med en man som har dåligt temperament..?

• Limajo
    Gummianka skrev 2019-10-21 07:39:48 följande:

Ja, jo vi har ett stort jobbigt projekt samtidigt för att där vi bor idag är för litet så tanken var att flytta in innan bebis kommer.

Och ja vi har tagit på oss för mycket, förstår att han är stressad osv, men ändå inte okej att skrika och gapa när man försöker sitt bästa.

Bra skrivet,får väl försöka släppa min stolthet. Men tycker det ändå är konstigt han borde väl sakna mig? Saken varför jag inte vill vara den som gör av mig först är också för att jag vill se om han verkligen bryr sig men verkar va för mycket begärt

Jag tror inte på spel där man håller sig borta för att tvinga fram reaktioner hos den andre. Det är destruktivt. Var öppen och ärlig med hur du känner i stället och kräv att han är öppen och ärlig med dig. Men för det krävs att ni ses öga mot öga.

Har han svarat på ditt mess?
Svar på tråden Hjälp! Min man vägrar ringa och be om ursäkt för ett gräl han började