Hur klara ensamtid?
Min man fick en resa i 30års present av sin bror, en resa som går av stapeln just nu. I lördags släppte jag av dem på Arlanda och på söndagmorgon hämtar jag dem. Det befinner sig just nu i Thailand.
Jag är gravid i vecka 29, och i vanliga fall uppskattar jag då han är iväg, nu har han aldrig varit iväg fullt så lång tid, men runt 5 dagar ändå ett gäng gånger.
Idag är det måndag, och det känns som om det redan gått en vecka, men det är precis bara i början, och jag saknar ihjäl mig. Kan knappt äta, knappt sova och det känns som om timmarna och dagarna maskar sig fram. I början kändes det som om jag körde iväg honom för att aldrig mer se honom. Hade panikattacker redan några dagar innan han åkte.
Ordnat så att han har datamängd och vi kan kommunicera någorlunda iaf, men all tid hemma själv. Kvällar och mornar, dem är hemska.
Försöker sysselsätta mig, jobbar, stallet osv. Men förstår inte hur jag ska kunna få denna vecka att gå. Aldrig haft detta problem förut, och misstänker det är lite gravidhormoner i omlopp som ställer till det.
Någon som sitter på något supertips hur man kan göra? Hur man 'överlever'?