Bli av med bakteriell vaginos en gång för alla!?
Har under 4 års tid lidit av bakteriell vaginos.
Fick det efter ett one night stand och blir inte av med det. Har sedan dess haft en fast sexpartner. Har fått utskrivet Dalacin vid ett tillfälle, Donaxyl vid ett tillfälle och Klindamycin vid ett tillfälle. Det har funkat såvida att besvär en försvunnit, men kommer tillbaka efter mens eller samlag. Har då blivit rekommenderad att köpa Vagi-C på apoteket istället. Gjort det och det har samma effekt som antibiotika. Enligt min BM behandlar man inte ens bakteriell vaginos med antibiotika längre för att det inte är en sjukdom utan en rubbning av bakteriefloran i underlivet och det hjälper inte antibiotika mot utan de dödar alla bakterier, goda och elaka.
Nu senast fick jag utskrivet Dalacin igen (för andra gången) samt Zidoval gel att använda under kommande två menserna samt underhållsbehandla med Lactal balans dagligen eller i vart fall efter samlag. Men är det rimligt!?
Finns det verkligen INGENTING man kan göra för att bli av med skiten för alltid!?
Andra könssjukdomar är uteslutet.
Jag har provat diverse hemmakurer med väteperioxid, yoghurt, fil etc. Men det funkar inte. Har provat vara utan samlag i 7 månader och behandlat med Vagi-C och Lactal för att jag tänkte att bakteriefloran behöver återhämta sig. Men direkt efter samlag var det tillbaka. Med eller utan kondom. Har även tagit ut spiralen och kört en kur och satt in ny spiral efter jag läste att de elaka bakterierna kan sitta kvar i trådarna till spiralen och därför försvinner det aldrig. Det funkade inte heller.
Det är INTE så kul att antingen lukta fisk ur underlivet (så man känner lukten genom kläderna) eller ha något preparat i underlivet i princip varenda dag (Lactal, Vagi-C, etc). Man kan inte vara så sexuellt spontan med sin partner och vill ogärna att sambon tar på mig eller liknande spontant. Det är alltid jag som tar initiativ till sex efter en kur med Vagi-C. Sedan går det 2 dagar så får jag börja en ny kur...
Jag tvättar underlivet med tvål för underlivet som ska hjälpa till att behålla rätt pH-värde och endast utanpå. Har även provat att endast tvätta med vatten. Sover utan trosor. Men INGENTING hjälper. Efter samlag eller mens kommer bakteriella vaginosen som ett brev på posten.
Man känner sig inte speciellt fräsch där "nere" och känner sig inte speciellt attraktiv.
VAD GÖR MAN!?