Orolig för min lillasyster
Hej!
Min lillasyster som är 20 år har blivit tillsammans med en kille som hon knappt känner. Eller dom känner knappt varandra. Jag har vetat vem den här killen är i några år och första gången jag träffade honom så fick jag en otroligt obehaglig känsla i kroppen.
Skulle nästan kunna säga att hans ögon är svarta och det är som att han kan se rakt igenom en när han tittar på en (eller på min lillasyster) Dom träffades under en fest. Kanske två max tre helger efteråt blev dom tillsammans. Hon hade då några månader innan gjort slut med sitt ex som hon har barn med.
Den här killen bor inte så långt ifrån mig och hon har spenderat varannan helg hos honom från mitten av juni och framåt.
Dom gör ingenting. Är bara i hans lägenhet. Han är väldigt rastlös. Går runt och kan inte länge sitta/ligga still. Öppnar dörrar i garderoben och går vidare.
Trött hela tiden även om han somnar tidigt och kliver upp runt efter lunch.
I helgen hade han klivit upp ur sängen. Min syster låg kvar. Han kom tillbaka och satte sig på sängkanten och började headbanga(!!??) i ca 5 min. Rakt upp och ner. Från ingenstans. Aldrig gjort det tidigare vad hon vet om. Dagen efter gjorde han lika. Dock naken.
Hon hade klagat på en lampa i sovrummet som lyste starkt. Han bytte det och satt länge med den gamla lampan i handen och frågade vad han skulle göra. Hon svarade ?ja, släng den?? Då höjde han rösten och sa att lampan kostade 75 kr och skulle hålla i 20 år. Den kan man ju inte kasta.
Det här blev väldigt luddigt. Men jag och andra i min närhet har ?umgåtts? med honom förut och han är väldigt obehaglig. Kan börja skratta rakt upp och ner och är allmänt konstig.
Har försökt att prata med min syster men det går inte in i hennes huvud.
Jag är OROLIG! Finns det någon som har nå tips? Vad kan jag göra?
Och jag vet att det är hennes liv. Men jag tycker absolut inte om att hon är med honom och är som sagt orolig.