• kanela84

Humörsvängningar

Jag har precis gått i vecka 7 och är ilsken som ett bi vilket är helt olikt mig. Jag är lugn och är sällan den som säger ifrån på jobbet men nu känns det som att jag snart kommer göra mig osams med folk, jag blir vansinnig. Även hemma är jag ilsken men hittills är sambon väldigt förstående och så länge jag inte är ilsken när han är hungrig så funkar det ganska bra. Men hur fasen ska man ta sig igenom det här med relationer i behåll? Någon mer som upplever samma sak?

• Svar på tråden Humörsvängningar
  • Anna60

Berätta för dina arbetskamrater hur du mår så kommer de ha mer överseende.

• Gameofthrones

På jobbet ska man vara proffisionell så mkt som möjligt.

Det beror på vad du har för yrke är du på en plats du måste ha överseende, handläggare inom myndigheterna inom säkerhet, polis. Så tycker inte jag att du ska jobba dina hormoner tar över och man har mkt hormoner. Så försök hitta andra arbetsuppgifter!?

Jag arbetade på annan arbetsplats/ samma fast enklare avdelning, för mina hormoner tog över. Det är ett viktigt jobb jag har och man får inte låta sina personliga känslor ta över.

Gjorde så med mina tre.

Har du arbete som inte kräver just sådant. Andas räkna till 10. :o)

Självklarhet att man ska ta hänsyn till din graviditet.

Åh jobbigt lider med dig.

• prinsmamman91

Har samma problem just nu. Är i vecka 9 och jag är så irriterad hela tiden. Mina andra graviditeter har jag har aldrig kännt nån irritation eller nåt. Är dock pressad på flera plan i livet just nu så det bidrar nog till att min stubin är väldigt kort. Extrem stress både på jobb, relationer, saker som hänt och mycket att stå i med möten, förskola, BVC , läkartider och renovering. De känns bara som att allt är för mycket hela tiden.

Är alltid rädd att jag ska råka fräsa åt nån på jobbet eller lixom bara tappa det fullständigt.

Har du mycket runt omkring som stressar/oroar dig så kan det göra det värre. Eftersom man är mer känslig som gravid så kan sånt som man tidigare inte brydde sig om vara väldigt svårt känslomässigt för en.

Jag har aldrig ens haft PMS eller varit en sån där lättirriterad tjej som jag annars vet många är, har många kompisar med grav PMS och jag har lixom aldrig känt av nån svängning i humöret. Förän nu då började veckan innan jag plussade (o då visste ja på en gång att ja måste va gravid för de va så olikt mig ) sen ha de hållt i sig och vissa dagar är jag bara så jävla arg på allt. Direkt efter varje irritationsutbrott skäms jag dock över hur irriterad jag blir så jag märker ju lixom av det och VET att jag överreagerar och ja blir nästan rädd för hur irriterad jag blir :s illamåendet gör mig ännu mer lättirriterad så de dagarna man mår illa hela dagen o får springa o spy i hemlighet på jobbet är jag ännu mer känslig och får tänka efter 2 och 3 gånger innan jag gör /säger något osv. Har hittills lyckats tygla mig så ingen märkt något på jobbet men det kräver extrem kontroll xD

• kanela84
    prinsmamman91 skrev 2019-09-18 20:11:52 följande:

Har samma problem just nu. Är i vecka 9 och jag är så irriterad hela tiden. Mina andra graviditeter har jag har aldrig kännt nån irritation eller nåt. Är dock pressad på flera plan i livet just nu så det bidrar nog till att min stubin är väldigt kort. Extrem stress både på jobb, relationer, saker som hänt och mycket att stå i med möten, förskola, BVC , läkartider och renovering. De känns bara som att allt är för mycket hela tiden.

Är alltid rädd att jag ska råka fräsa åt nån på jobbet eller lixom bara tappa det fullständigt.

Har du mycket runt omkring som stressar/oroar dig så kan det göra det värre. Eftersom man är mer känslig som gravid så kan sånt som man tidigare inte brydde sig om vara väldigt svårt känslomässigt för en.

Jag har aldrig ens haft PMS eller varit en sån där lättirriterad tjej som jag annars vet många är, har många kompisar med grav PMS och jag har lixom aldrig känt av nån svängning i humöret. Förän nu då började veckan innan jag plussade (o då visste ja på en gång att ja måste va gravid för de va så olikt mig ) sen ha de hållt i sig och vissa dagar är jag bara så jävla arg på allt. Direkt efter varje irritationsutbrott skäms jag dock över hur irriterad jag blir så jag märker ju lixom av det och VET att jag överreagerar och ja blir nästan rädd för hur irriterad jag blir :s illamåendet gör mig ännu mer lättirriterad så de dagarna man mår illa hela dagen o får springa o spy i hemlighet på jobbet är jag ännu mer känslig och får tänka efter 2 och 3 gånger innan jag gör /säger något osv. Har hittills lyckats tygla mig så ingen märkt något på jobbet men det kräver extrem kontroll xD

Låter jobbigt och det är klart att det blir värre om det är pressat runt om och om man mår illa hela tiden också. Jag har det inte alls pressat just nu, det mesta känns rätt ok. Dock sover jag inte så bra och jag brukar kunna bli ganska irriterad när jag är trött så det kanske ligger mycket i det också. Nu har det ändå varit hyfsat ok tis och ons. Har också lyckats tygla mig hittills men skulle någon råka säga fel sak om jag är i samma läge som i måndags så vet i tusan, haha. 
Svar på tråden Humörsvängningar