Ni som kräktes på eftermiddag och kväll
Hej!
Jag är gravid i v.8 och har sedan en vecka tillbaka börjat kräkas. Från v.6 mådde jag illa, men då gick det att stävja med alla klassiska tips som småäta mm. Jag har hittills bara kräkts på eftermiddagen och kvällen, 1-2 gånger om dagen. Mår under resten av dagen också illa, men klarar ändå av att äta någorlunda (inte alls så bra som jag skulle vilja, men får ändå i mig mat).
Har kommit fram till att jag nog gör bäst i att fokusera det mesta av matintaget till dagen, så att jag iaf får behålla det jag äter. Har ätit Postafen under hela veckan, men det har alltså inte hjälpt. Fick både Lergigan och Lergigan comp utskrivet igår och funderar nu på bästa upplägget. Vill ju helst inte ta för mycket mediciner. Är väldigt känslig för koffein och det finns ju i compen, men samtidigt skall ju den också vara mer effektiv mot själva illamåendet än ?vanliga? Lergigan.
Om jag ändå mår hyfsat bra under dagen, vad tror ni om att testa att ta en Lergigan comp framåt eftermiddagen bara? För att då förhoppningsvis få slippa kräkningarna senare under kvällen?
Vet att det enda sanna svaret får jag av att testa mig fram själv, men det skulle ändå vara intressant att höra hur det varit för er andra som kräktes som jag.