Jagerika skrev 2019-10-03 07:39:50 följande:
Ja precis, alla prover ska man göra igen? Kanske för det gått över ett halvår sedan sist så dom vill kolla så ingenting ändrat sig? Jag följer gärna dig, vi är ju nästan exakt i samma fas i livet :) min PCOS diagnos va så konstig, jag förstod egentligen inte vad läkaren menade! För när jag gjorde spolningen så sa han att allt såg fint ut. Han sa även att det är ovanligt med så breda och fina äggledare, dom brukar va lite trångare eller smalare, så äggen kom igenom fint. Äggstockarna var också fina men hade symtom på PCOS, men han sa inte rätt ut att jag hade PCOS? Och då frågade jag först om jag får ägglossning varje månad eftersom jag får positiva ÄL tester. Han svarade att man inte kan lita på sånna tester för LH toppen kan alla få, även om ägget inte släpper? Och sen efter en stund så sa han till mig att lita på ÄL testerna och att jag *troligtvis* har ägglossning varje månad. Fattade inget! Han sa att enda man kan göra är att tempa för att se om tempen höjs efter ÄL, så det gjorde jag i 3 månader och fick höjd temp varje månad så antar jag har ägglossning. Så komplicerat allting. Jag hade tydligen fler ägg också, precis som du skriver, och dom va lite större än normalt så det va ju bra :) nej jag fick ingen medicin alls, vi skulle bara fortsätta försöka dom vanligt för det kunde gå ändå sa han. Jag fick faktiskt svaga svaga positiva tester på Bim i typ Juli men mensen kom 2 dagar senare och sen va det negativt så antar det inte fäste.
Försökte skriva till dig via meddelande men kanske inte kom fram??
4 Oct 11:15
Hej, tycker de var lättare att skriva här. Låter lite underligt med hans diagnos av PCO, vet inte om du inte brukar regelbunden mens för det är ju ett av de vanligaste tecknen. Känner andra med PCO och då brukar man få tabletter för att säkra att man får ägglossning. Nu kanske det är för att ni har den manliga faktorn som det inte känns " som någon ide" men verkar ändå konstigt att man inte testar med det innan. Då IVf är en större process. Jag har själv funderat på ibland om inget ägg lossnat bara, men man tycker att de i så fall kan göra två UL ett innan och ett efter LH höjning för att se, men jag vet inte kanske är svårt. Min läkare i Skövde sa ingenting mer än att det såg normalt ut, jag har regelbunden mens och får höjning varje månad. Hade känts bra att veta om de såg många äggblåsor/ägg och så men de hittar inga fel på varken mig eller min man. Har också fått ett positivt gravtest i 2 dagar efter 6 månader. Men då är det snart dags för er att komma in, kul. Vet du förresten något om de nya spermaprovet som ska tas, om man måste vara avhållsam innan. Så var det ju i Skövde men står inget i remissen. Vi har ju ÄL precis i samband med mötet och man vill ju inte missa ett tillfälle att lyckas själva. Vilken läkare ska ni till ?