• Anonym (Katrin)

Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande

Jag är i ett monogamt heteroförhållande med en man jag älskar. Vi har pratat om det faktum att jag är bi och tänder på tjejer.

Han verkar obekväm med om jag skulle va med en tjej och säger att han inte vill veta om det isåfall. Ingen annan man väcker sexuellt intresse för mig då jag är kär i honom. Men tjejer däremot...

Vill gärna ligga med en tjej. Vill dock inte såra honom på något vis.

Fler kvinnor där ute med liknande problematik? Liknande erfarenhet?

Är det väldigt omoraliskt av mig att leva ut mina sexuella behov. Vid sidan av honom?

Sidan av mig som tänder på tjejer är en stor del av vem jag är.

• Svar på tråden Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande
  • Anonym (Gladiator)
    Anonym (Katrin) skrev 2019-09-04 13:39:01 följande:
    Vi är inte gifta, står ingenstans i tråden. Vi är sambos , skriver jag nu. Jag tänder på både män och kvinnor.

Jag är själv kvinna
    Att du tänder på tjejer och inte på män, det skrev du i alla fall. Det avgör ju saken. Var inte tillsammans med män då.
  • Anonym (...)

Och detta är dilemmat med att vara bisexuell.

Anonym (Gladiator) skrev 2019-09-04 13:44:53 följande:

Att du tänder på tjejer och inte på män, det skrev du i alla fall. Det avgör ju saken. Var inte tillsammans med män då.

Du verkar ha missat begreppet bisexuell.
  • Tool T
    Anonym (Partnerskap) skrev 2019-09-04 12:21:44 följande:

Har man ingått ett partnerskap med någon med premisserna att relationen är monogam, så tycker jag att man är osann mot sig själv och sin partner om man samtidigt trånar efter andra. Då är man inte i relationen på samma premisser längre. Antingen får man ta ett nytt beslut, kompromiss, eller så får man vara otrogen och riskera att förlora allt..

• Tool T

Har man ingått ett partnerskap med någon med premisserna att relationen är monogam, så tycker jag att man är osann mot sig själv och sin partner om man samtidigt trånar efter andra. Då är man inte i relationen på samma premisser längre. Antingen får man ta ett nytt beslut, kompromiss, eller så får man vara otrogen och riskera att förlora allt..

Relationer utvecklas och ändras med tiden. Otrohet måste inte ta kål på en relation. Det är inget som säger att så måste ske!
  • Tool T

Relationer utvecklas och ändras med tiden. Otrohet måste inte ta kål på en relation. Det är inget som säger att så måste ske!
  • Tool T

Jag är gift med en kvinna som även tänder på kvinnor. Hon anser inte sig som bi men kan mycket väl vara intresserad av sex med en kvinna men då helst med mig också. Hon tycker det är viktigt att jag också är attraherad av henne. Har ej kommit till skott men det finns några i vårt förflutna som hade passat utmärkt enligt oss båda.

• BurningDiamond

Om du valt att ingå en monogam relation så är det otrohet att knulla runt utanför den relationen, oavsett vilken läggning du har, eller könet på den/dem du knullar.

Jag förstår inte hur det kan vara ett svårtkoncept att greppa.

• Tool T

Det är fantastiskt hur pekpinnar viftar vilt när det gäller relationer. Varje relation är unik och utvecklas av personerna i den. Misstag, felsteg, dumheter och förlåtelse har utrymme i en meningsfull relation. Snäva relationer styrd av pekpinnar kanske passar vissa men inte mig!

• Anonym (Swing for fun)
    Tool T skrev 2019-09-04 16:42:14 följande:

Det är fantastiskt hur pekpinnar viftar vilt när det gäller relationer. Varje relation är unik och utvecklas av personerna i den. Misstag, felsteg, dumheter och förlåtelse har utrymme i en meningsfull relation. Snäva relationer styrd av pekpinnar kanske passar vissa men inte mig!

Håller med till 100% En relation där det inte finns utrymme för att göra fel och där det inte finns förlåtelse och en förståelse för att man är människor med fel och brister där man gör så gott man kan under de förutsättningar man har och att man inte är statisk i sina behov och drömmar är inte en relation som jag vill leva i.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Katrin) skrev 2019-09-04 11:37:50 följande:

Jag är i ett monogamt heteroförhållande med en man jag älskar. Vi har pratat om det faktum att jag är bi och tänder på tjejer.

Han verkar obekväm med om jag skulle va med en tjej och säger att han inte vill veta om det isåfall. Ingen annan man väcker sexuellt intresse för mig då jag är kär i honom. Men tjejer däremot...

Är det väldigt omoraliskt av mig att leva ut mina sexuella behov. Vid sidan av honom?

Vad har ni för överenskommelse? Det är ju det viktiga här.
  • Preziouz
    Anonym (Katrin) skrev 2019-09-04 11:37:50 följande:

Hej, Katrin! Jag är i en liknande situation, där jag nu är rätt säker på att jag är bisexuell och lever i ett monogamt heterosexuellt förhållande med en man. Skulle du vilja skriva mer privat?
Svar på tråden Bisexuell i ett monogamt heteroförhållande