• J M

Gift, men förälskad i upptagen man

Jag har levt med min man i närmre 10 år, vi är i 35-årsåldern. Inga barn. För två år sedan träffade jag en annan man i ett socialt sammanhang. Redan från början hade vi en fin kemi. Han är upptagen och har barn.

Vi har sedan setts regelbundet i detta sammanhang. Vi har alltid haft en lite flirtig ton och skämtat på en sexuell nivå. Nu har vi lärt känna varandra lite mer och känslorna har (iaf från min sida) blivit fler. Vi har inte gjort något fysiskt med varandra. Kanske en och annan längre kram.

Kan inte sluta tänka på hur det skulle vara om vi var tillsammans. Samtidigt är det ju komplicerat eftersom vi båda har relationer. Häromdagen hade vi ett fint samtal där vi pratade om livet, kärlek, sex, barn. Det kändes pirrigt och fint.

En del av mig vill skriva till honom att jag uppskattade vårt samtal och en del av mig vågar inte riskera något genom att skriva det.

Någon som varit i liknande situation eller som har något råd?

• Svar på tråden Gift, men förälskad i upptagen man
  • J M

Haha, ser att mina emojis blev en massa frågetecken! Jag kommer alltså inte skriva till honom att jag vill slita av honom kläderna!!!

• Anonym ((...))
    Anonym (Gladiator) skrev 2019-08-13 08:54:44 följande:

Om jag varit den andre mannen hade jag uppskattat att du utryckte vad du kände. Då hade jag kunnat reagera på det och gjort vad jag ansett vara bra, för oss. Kan också tycka att din situation känns spännande men komplicerad.

I alla fall, jag hade varit nyfiken på att ta reda på vad som kunnat hända.

Men hade man inte förstört vänskapen ifall att den andra inte har såna känslor? Och varför hade inte du sagt nåt själv? Nu är du kanske inte i en liknande situation själv men ändå intressant med andra perspektiv
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Horse)
    J M skrev 2019-08-12 18:17:23 följande:

Kan inte sluta tänka på hur det skulle vara om vi var tillsammans. Samtidigt är det ju komplicerat eftersom vi båda har relationer. Häromdagen hade vi ett fint samtal där vi pratade om livet, kärlek, sex, barn. Det kändes pirrigt och fint.

Någon som varit i liknande situation eller som har något råd?

Ja, jag har haft en del saml...samtal med gifta kvinnor på jobbet där vi kom in lite på sex. Det kändes pirrigt. Dom var attraktiva så det kändes fint och bra.
  • Anonym (Man)

Du är känslomässigt otrogen. Det skadar din relation mer än ett fylleknull. Säg upp kontakten med mannen och eventuellt berätta för din man.

• Anonym (typiskt)

Så typiskt för människor som blivit förälskade i någon annan. 

1) Man blir förälskad/kåt

2) Man fattar att det inte är så bra för man har ju partner och familj men man är ju så himla sugen ändå

3) Man börjar hitta på kreativa sätt att kunna äta kakan och ha den kvar

4) Man startar en tråd för att få lite tips/pepp och samtidigt passa på fiska efter lite medhåll så det ska kännas lite bättre att göra något man i grunden fattar är fel. Och alla som inte håller med är såklart bara duma och förstår ingenting.

5) Eftersom man inte vill se sig själv som en skithög som bara bedrar sin partner rakt av pang på bara, så delar man upp det i små steg istället... men jag ska ju bara prata lite... hur farligt kan det vara.. jag vill ju bara veta var den andra står... men jag ska ju bara kramas lite... hur farligt kan det vara...man måste väl kunna prata med andra? han/hon är ju bara en god "vän"... men jag ska ju bara kyssas lite... man är ju bara människa.... ojdå, nu råkade vi visst ligga oxå.. men oj så det kan bli, det bara hände...osv.

Egentligen skulle man lika väl kunna knulla på den andra med en gång och få det överstökat för det är det som är målet ändå.  Men tydligen behöver man dela upp det i små steg för att det inte ska kännas lika svinig och man ska kunna intala sig själv att man gjorde ändå sitt bästa men det gick ju bara inte att stå emot...

• Anonym (f)
    Anonym (typiskt) skrev 2023-02-14 15:33:11 följande:

Så typiskt för människor som blivit förälskade i någon annan. 

1) Man blir förälskad/kåt

2) Man fattar att det inte är så bra för man har ju partner och familj men man är ju så himla sugen ändå

3) Man börjar hitta på kreativa sätt att kunna äta kakan och ha den kvar

4) Man startar en tråd för att få lite tips/pepp och samtidigt passa på fiska efter lite medhåll så det ska kännas lite bättre att göra något man i grunden fattar är fel. Och alla som inte håller med är såklart bara duma och förstår ingenting.

5) Eftersom man inte vill se sig själv som en skithög som bara bedrar sin partner rakt av pang på bara, så delar man upp det i små steg istället... men jag ska ju bara prata lite... hur farligt kan det vara.. jag vill ju bara veta var den andra står... men jag ska ju bara kramas lite... hur farligt kan det vara...man måste väl kunna prata med andra? han/hon är ju bara en god "vän"... men jag ska ju bara kyssas lite... man är ju bara människa.... ojdå, nu råkade vi visst ligga oxå.. men oj så det kan bli, det bara hände...osv.

Egentligen skulle man lika väl kunna knulla på den andra med en gång och få det överstökat för det är det som är målet ändå.  Men tydligen behöver man dela upp det i små steg för att det inte ska kännas lika svinig och man ska kunna intala sig själv att man gjorde ändå sitt bästa men det gick ju bara inte att stå emot...

Du missade att man letar fel på nuvarande respektive, för att rättfärdiga inför sig själv att man egentligen inte gör något fel. H*n är ju så dålig så det är faktiskt inte mitt fel att jag gör som jag gör.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Horse) skrev 2023-02-11 14:26:32 följande:
    Ja, jag har haft en del saml...samtal med gifta kvinnor på jobbet där vi kom in lite på sex. Det kändes pirrigt. Dom var attraktiva så det kändes fint och bra.
    Tror säkert att det kändes pirrigt och fint för er, men frågan är om deras partner hade tyckt det var lika fint och pirrigt? Eller är det helt irrelevant?

För om man nu helt ska skita i det faktum att de har man och familj och bara utgå efter hur fint och pirrigt det känns för en själv så kan man ju lika väl knulla med en gång eller hur?
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (f) skrev 2023-02-14 15:42:15 följande:
    Du missade att man letar fel på nuvarande respektive, för att rättfärdiga inför sig själv att man egentligen inte gör något fel. H*n är ju så dålig så det är faktiskt inte mitt fel att jag gör som jag gör.
    Ja helt korrekt, listan kan göra hur lång som helst. Folk är väldigt kreativa när det gäller att hitta på sätt att rättfärdiga saker för sig själva. Drömmer

6) Man börjar leta fel på sin partner och gör sig själv till ett offer för att rättfärdiga det man gör....om min partner bara hade bekräftat mig och gjort mig konstant glad 24/7 året runt så hade jag aaaaaaaldrig gjort så.

7) Man hittar givetvis bra ursäkter för att inte berätta något för sin partner heller... tänk bara så sårad hen skulle bli... nä jag är bara snäll som inte säger nåt.

Osv, osv, osv....
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Gladiator) skrev 2019-08-13 08:54:44 följande:
    Om jag varit den andre mannen hade jag uppskattat att du utryckte vad du kände. Då hade jag kunnat reagera på det och gjort vad jag ansett vara bra, för oss. Kan också tycka att din situation känns spännande men komplicerad.
    I alla fall, jag hade varit nyfiken på att ta reda på vad som kunnat hända.
    Ja det är väl klart att du skulle uppskatta att få ett nytt potentiellt knull serverat på silverfat så du kan avväga om du tycker det är nåt värt att sätta kuken i eller inte. Och det är säkert jättespännande och hur pirrigt som helst... men tror du hennes man (eller barn) uppskattar att hon springer runt och delar ut kärleksförklaringar till andra snubbar?
  • Anonym (Horse)
    Anonym (typiskt) skrev 2023-02-14 15:44:48 följande:
    Tror säkert att det kändes pirrigt och fint för er, men frågan är om deras partner hade tyckt det var lika fint och pirrigt? Eller är det helt irrelevant?

För om man nu helt ska skita i det faktum att de har man och familj och bara utgå efter hur fint och pirrigt det känns för en själv så kan man ju lika väl knulla med en gång eller hur?
    Jag har inte legat med nån gift kvinna. Jag skojade till det lite där. Däremot så har jag varit med om att gifta kvinnor gått lite över gränsen och varit lite utmanande och fräcka, det dom sa. Det var alltså kvinnorna som gjorde det. Jag vet inte vad deras män hade tyckt om det.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Horse) skrev 2023-02-14 16:05:28 följande:
    Jag har inte legat med nån gift kvinna. Jag skojade till det lite där. Däremot så har jag varit med om att gifta kvinnor gått lite över gränsen och varit lite utmanande och fräcka, det dom sa. Det var alltså kvinnorna som gjorde det. Jag vet inte vad deras män hade tyckt om det.
    Jag fattar det, poängen är att det finns en annan sida på myntet oxå som inte alls är så  fint och pirrigt som man kanske inte helt ska ignorera. Säkert jättetrevligt och pirrigt för de som snackar men kanske mindre trevligt för deras familj.

Jag tror att du vet mycket väl vad deras män hade tyckt om det, för du hade väl inte uppskattat om din fru sprang runt och vart lite våt i trosan av sexsnack med andra snubbar, eller hur?
  • Anonym (Horse)
    Anonym (typiskt) skrev 2023-02-14 16:25:38 följande:
    Jag fattar det, poängen är att det finns en annan sida på myntet oxå som inte alls är så  fint och pirrigt som man kanske inte helt ska ignorera. Säkert jättetrevligt och pirrigt för de som snackar men kanske mindre trevligt för deras familj.

Jag tror att du vet mycket väl vad deras män hade tyckt om det, för du hade väl inte uppskattat om din fru sprang runt och vart lite våt i trosan av sexsnack med andra snubbar, eller hur?
    Det är intressant att du har en lite anklagande ton mot mig. Jag säger att det var kvinnorna som pratade så. Vad beror det på att det alltid är mäns fel?

Jag vet inte om dom blev blöta, men dom tyckte det var kul det såg man tydligt.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Horse) skrev 2023-02-14 16:29:07 följande:
    Det är intressant att du har en lite anklagande ton mot mig. Jag säger att det var kvinnorna som pratade så. Vad beror det på att det alltid är mäns fel?

Jag vet inte om dom blev blöta, men dom tyckte det var kul det såg man tydligt.
    Om du tycker att påpeka att det finns fler sidor på det beteende än "fint och pirrigt" är anklagande så får det väl vara så.

Att försöka göra det till en könsfråga är ganska irrelevant.

Tror jag säkert att de tyckte det var skitkul, men det jag frågade dig var om du hade uppskattat om din fru gjort likadant? 
  • Anonym (Horse)
    Anonym (typiskt) skrev 2023-02-14 16:42:16 följande:
    Om du tycker att påpeka att det finns fler sidor på det beteende än "fint och pirrigt" är anklagande så får det väl vara så.

Att försöka göra det till en könsfråga är ganska irrelevant.

Tror jag säkert att de tyckte det var skitkul, men det jag frågade dig var om du hade uppskattat om din fru gjort likadant? 
    Nej, jag hade föredragit om min fru inte hade gjort det.
  • Anonym (typiskt)
    Anonym (Horse) skrev 2023-02-14 16:44:53 följande:
    Nej, jag hade föredragit om min fru inte hade gjort det.
    Exakt och det gäller nog deras män med

Så mao kan vi kanske enas om att det finns två sidor på det där den ena inte så så trevlig och kul som den andra 
  • Anonym (felix)

Verkar som att TS är samma person som frun i denna tråd där hennes flirthistoria med en upptagen man i föreningssammanhang beskrivs från makens perspektiv. 

www.familjeliv.se/forum/thread/80238050-kommit-fram-att-min-fru-flirtat-och-fatt-kanslor-for-annan-man-vad-ska-jag-gora

Den finns i den tråden också en kommentar från frun med samma nick J M som TS använder. Kanske samma historia som beskrivs från olika perspektiv i två trådar, som i så fall inte slutade lyckligt.

• nihka

Om du vill gå vidare med den här mannen får du först avsluta med den man du har.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Gift, men förälskad i upptagen man