Samla lån - anmärkning - vart?
Hej
Jag vill samla några lån jag har med sjukt höga räntor. Jag har hög lön och fast jobb (48 000 kr före skatt) bor i hyresrätt och är ensam med 4 barn under 18.
Dessutom har jag två betalningsanmärkningar på 150 kr styck som är över ett år gamla. Jag har inga förfrågningar på UC. Kreditbetyg 10% mindre bra.
Jag fick två st p-böter samma vecka på samma plats (pga jobbmöten där) som jag betalade försent till transportstyrelsen och påminnelseavgiften på dessa två böter kom aldrig till mig (på riktigt jag fick dem inte) så påminnelseavgiften på 150 kr gick till KFM. Jag har bestridit detta men fick inte rätt.
Lånen tog jag trots att jag är skötsam, för att hjälpa någon och den personen betalar dem till viss del men det är en separat historia.
Lånen är följande:
- Norwegian 340 000 kr
- Credway 30 000 kr
- Klarna 20 000 kr
- Easycredit 7000 kr
Om jag lyckas baka ihop lånen ovan vore toppen. Jag kanske ska strunta i Klarna dåd detta inte syns på UC.
Utöver detta har jag ett litet lån på ICA med superbra ränta som jag inte vill lägga om just nu på ca 35 000 kr.
Vart bör jag vända mig för att få så pass stor lånebelopp med mina förutsättningar?
Samla? Nystartfinans? nåt annat? tips om vart jag har störst chans?
Jag vill få ner månadskostnaden med målet att bli skuldfri inom max 2 år då jag vill kunna köpa ett boende och inte bo i hyresrätt.