• thelastmonkey

Almedalsveckan är här igen!

Ja, så nu är det dags igen.
    I morgon är det invigning av Almedalsveckan och jag är här i Visby. Såklart. Som alltid.

Invigningen görs av Amanda Lind (MP), jag kommer inte närvara dessvärre. Inte pga henne utan andra irriterande saker.

Nåväl, programmet är späckat. Almedalsappen är nerladdad, de mest intressanta seminarierna är markerade. (Jag hoppas hinna med alla...)

Programmet säger följande:

Söndag 30 juni, kl 19:00
    Per Bolund, Miljöpartiet

Måndag 1 juli, kl 19:00
    Ulf Kristersson, Moderaterna 

Tisdagen 2 juli, kl 19:00
    Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiet

Onsdagen 3 juli, kl 19:00
    Nya Partiledaren, Liberalerna

Torsdagen 4 juli, kl 19:00
    Annie Lööf, Centerpartiet

Fredagen 5 juli, kl 19:00
    Magdalena Andersson, Socialdemokraterna

Lördagen 6 juli, kl 19:00
    Ebba Busch Thor, Kristdemokraterna

Söndagen 7 juli, kl. 14:00
    Jimmie Åkesson, Sverigedemokraterna

Jag säger, måndag,onsdag, lördag och söndag. Kanske någon mer.
    Känns, efter Jimmie Åkesson, som att Nyamko Sabuni är mest intressant.

Är du Sverigedemokrat och är i Visby, på fredag börjar vår fest på "Fängelset". Det kommer bli kul och håller på ända tills på söndag då Jimmie talar på scenen.

Så... nu har jag informerat klart och då frågar jag...

Kommer DU att närvara i Visby vecka 27?
    Jag är här, jag brinner för detta.

Och du Flaggen, ses vi i år?

• Svar på tråden Almedalsveckan är här igen!
  • AniieeHär

Borde inte skattepengarna gå till något vettigare?

Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • DanneHade

Hoppas glaciärerna smälter över natten och dränker hela Gotland, alternativt så får Putin gärna ta och välja almedals-veckan för att testa sina nya överljudsmissiler.

Nu vill jag ju såklart inte att några oskyldiga, kompetenta själar med rena samveten stryker med. Så vi får se till att de som bor på Gotland hinner räddas i tid.

• Ocdkille

Den årliga mutfesten då lobbyister ska smörja politiker att göra som dom vill.

• Thyr

Almedalsveckan känns sååååå överspelad. Det är inte samma sak nuförtiden som förr. Stora PR-maskiner tuggar igång med en massa krystade program. Värst är ändå alla skattefinansierade myndigheter som åker dit. De kunde väl åtminstone flytta runt cirkusen så hela landet (särskilt de delar där skatten ligger runt 34-35 procent) fick ta del av pengarullningen.

Svar på tråden Almedalsveckan är här igen!