Vilket parti och varför?
Kan alla här berätta vilket parti ni anser är det bästa och ge en förklaring på varför? Själv har jag aldrig röstat förr (blev dock myndig i år) men slängde bort min röst i EU valet pga känner att inget parti är rätt.
Kan alla här berätta vilket parti ni anser är det bästa och ge en förklaring på varför? Själv har jag aldrig röstat förr (blev dock myndig i år) men slängde bort min röst i EU valet pga känner att inget parti är rätt.
Stämmer inte. Hur tror du dagens partier kom in i riksdagen? Naturligtvis har alla dagens partier varit utanför någon gång och sedan har folk röstat in dom. Det är så man blir ett riksdagsparti. Tror du att man en dag sade att "nu tar vi in SD i riksdagen"?
SD hade ju aldrig kommit in i riksdagen om folk hade följt ditt råd.
Du vet inte hur många som kommer att rösta på Afs nästa val. Många trodde inte att SD skulle komma in i riksdagen. Och hade de följt ditt råd, hade de aldrig kommit in heller.
Jag missförstår inte. Hade man gjort som du föreslår så hade SD i valet 2010 inte kommit in i riksdagen. De fick 5,7% av rösterna då. Tycker du att folk gjorde fel som röstade på ett parti som inte fanns i riksdagen när de röstade på SD 2010?
Att du inte vill ha in Afs är en sak. Men säg då det istället för att få folk att låta bli att rösta på det som de själva vill. För ditt resonemang håller inte.
Varför svara du inte på min fråga?
Tycker du att folk gjorde fel som röstade på ett parti som inte fanns i riksdagen när de röstade på SD 2010?
Och du bekräftar mina fördomar om SD:are.
Jag väljer KD, dels av samma anledningar som Digestive beskrev i sitt inlägg, och dels för att det är det parti som är minst hatiskt mot mitt nya hemland.
M är mitt förstahandsalternativ, Får se hur L under Sabuni utveckas. Hoppas jag inte har för stora förhoppningar på henne som partiledare.
Så många finns det inte heller som delar afs åsikter.
Hur kom alla partier i riksdagen dit de är nu? Bara för att afs, piratpartiet och alla andra småpartier finns så betyder inte det att de någonsin kommer komma in i riksdagen.
Men att SD var litet i början men växt på senare år kan väl bero på att partiet inte ser likadant ut nu som när det startade? En spontan tanke bara.
Nej. Det enda som lönar sig är att rösta på partier som redan finns i riksdagen. Röstar man exempelvis på SD ja då bidrar man till att SD kanske blir någon promille större än moderaterna osv.
SD, för det är det enda partiet som verkar har något intresse i att bevara ett land med fungerande rättigheter för män, kvinnor, barn, djur etc istället för att sälja ut oss till EU
SD, för det är det enda partiet som verkar har något intresse i att bevara ett land med fungerande rättigheter för män, kvinnor, barn, djur etc istället för att sälja ut oss till EU