smulpaj01 skrev 2019-06-09 10:19:20 följande:
Jag tror det stämmer in på en hel del som missbrukar droger men inte på de som brukar droger vid festliga tillfällen utan att ha ett beroende.
Jo, det är dom som har en problematisk konsumtion som beter sig så här, dock är dom ofta få av alla som konsumerar.
Nivåerna på siffrorna inom var drog varierar, på cannabis är den ~4%(Källa:NIDA) som säger vem som har en problematisk konsumtion.
Och i denna ingår bara de som har problem i sin konsumtion, resterande ~96% delar inte dessa problem vi pratar om i TS.
Kom en ny rapport 6:e Juni, den säger att Sverige är tvåa i dödsstatistiken i EU, bakom Estland.
Och vi har inte fått nya siffror på droger sedan 2011 och när dom pudlade sina 21,4% i livstidsprevalens på cannabis(15-64år).
Finner detta mycket märkligt i ett land som älskar statistik.
Min misstanke är att man inser att Sverige inte är nått undantag länge och tar lite droger, då det är VÄLDIGT VÄLDIGT få som upprepar idag att Sverige har en restriktiv NP idag och därför har vi lägre konsumtion också.
Jag tror inte de allra flesta människor i Sveriges land, ens förstår nått om droger.(Och då pratar jag inte ens konsumtion).
En lustig notis, rasismen i USA gjort så att läkare i USA gjort vita till heroinister, men till svarta vägrade man skriva ut starka smärtstillande.
Så opioidkrisen i USA är förlegat till vita främst, och även rika vita, det är därför man idag har vaknat och gör nått.
Det jag tycker är värst i frågan, det är hur man skiter i människoliv och hur man även är stolt över detta.
Men för återgå till TS fråga.
Om du TS vill lösa detta, så får man börja ta reda på fakta.
Och nummer ett är väl att fråga sig om det finns psykisk sjukdom/åkomma i grunden, för den har ofta missbrukare.
Och om någon ringer till mig och lägger på luren om jag svarar, och pratar massa strunt.
Då slutar jag ha kontakt, livet är för kort och ödsla tid på idioter är min syn på det hela.
Så ställ krav om kontakt fortlöper, och lagom krav, sen om inte detta fungerar, så får man öka kraven eller berätta att du inte orkar mer.
För fastna i detta svartahål som du beskriver nu, det vill du undvika.
Det är även viktigt och veta vilken eller vilka droger det är, då alla droger har olika problematik.