• Anonym (Mamma)

Har han rätt att göra så?

Ska separera från pappan till barnen. Jag kommer från en annan stad många timmar härifrån, flyttade hit för hans skull för tolv år sen och känner ännu inte att jag trivs här.

Han lovade mig att få flytta ?hem? till min stad igen med barnen, men nu vägrar han plötsligt låta oss flytta. Hur är det med avtal och dyl i det här fallet? Måste han ha skrivit på de specifika papprena eller räcker det att jag har det i sms att han går med på det?

Jag har verkligen inget liv här, den här staden (och han) har dödat all min livslust och jag måste härifrån.

• Svar på tråden Har han rätt att göra så?
  • Anonym (?)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 15:17:27 följande:

Finns massor dokumenterat, gått hos psykolog i flera år och finns enorma mängder chatthistorik med min bästa vän där jag skriver om olika saker han gör.

Då har du ju hur mycket som helst i ryggen. Att inte agera för barnen skull på grund av dina egna hjärnspöken är inte ok. Du behöver samla mod, du tänker högst sannolikt som du gör för att du är rädd och nedtryckt.

Men rent konkret så tror jag din bästa chans är att bo kvar i stan just nu, ta störst ansvar för barnen (låter som att han ät måttligt intresserad) och med hänsyn till hans svaga engagemang i barnen om ett eller ett par år försöka flytta vidare, möjligen med ensam vårdnad om det behövs. Under den tiden för du bok över allt umgänge han har med barnen och dokumenterar allt som är minsta lilla tveksamt beteende. Bli också öppnare med hur er relation sett ut, utan att för den sakens skull baktala honom.
  • Pope Joan II
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 12:04:56 följande:
    Mot oss allihopa. En textbok-narcissist.

Ja det är anledningen. Han säger i princip dagligen elaka saker till dem, får dem att känna sig värdelösa. Han är dessutom för aga och jag misstänker starkt att det som hindrar honom är att jag alltid är med.
    Varför har du inte anmält honom för barnmisshandel då?
  • Tow2Mater
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 12:04:56 följande:
    Mot oss allihopa. En textbok-narcissist.

Ja det är anledningen. Han säger i princip dagligen elaka saker till dem, får dem att känna sig värdelösa. Han är dessutom för aga och jag misstänker starkt att det som hindrar honom är att jag alltid är med.
    Hur lyckades du tillverka tre barn (ej trillingar) med honom?
  • Mimosa86

Du kommer enbart loss om du får enskild vårdnad.

Kan skola och förskola stödja din berättelse? Kan annan part anmäla? Kan barnen gå till bup och få utvärdering? Kan du polisanmäla honom för något?

Detta är enda möjligheten.

• Anonym (Ho)
    Tow2Mater skrev 2019-05-30 23:35:38 följande:

Är det en en rimlig fråga att ställa till en kuvad människa som successivt brutits ned under 12 års tid?

En person som är utsatt för psykisk misshandel och hot?
  • Tow2Mater
    Anonym (Ho) skrev 2019-05-31 00:59:13 följande:
    Är det en en rimlig fråga att ställa till en kuvad människa som successivt brutits ned under 12 års tid?

En person som är utsatt för psykisk misshandel och hot?
    Jag tycker det är högst relevant; bristande föräldraförmåga finns kanske hos båda parter om man tillåter inte bara ett barn att bli utsatt, utan tre i utspridda åldrar.
  • Ignoramus

Hur lyckades han tillverka tre barn när han vet att han inte gillar barn och är för barnaga?

Tow2Mater skrev 2019-05-30 23:35:38 följande:

• Tow2Mater
    Ignoramus skrev 2019-05-31 02:15:28 följande:

Hur lyckades han tillverka tre barn när han vet att han inte gillar barn och är för barnaga?

Fråga Honom i Hans tråd.
  • Ignoramus

Nej, för ditt resonemang går såhär:

Två rånade och bakbundna pensionärer:

?Varför bodde ni inte i en säkrare bostad??

Ett nedbrunnet trähus som någon random tuttat på:

?Varför köpte ni inte ett tegelhus istället??

Bilkrock med ett rattfyllo som körde på fel sida vägen:

?Varför tog du inte cykeln till jobbet istället??

Ett mobbat barn:

?Varför har du så fula kläder??

Tow2Mater skrev 2019-05-31 02:37:44 följande:

Fråga Honom i Hans tråd.

• Anonym (Paul-Inge)
    Anonym (Mamma) skrev 2019-05-30 07:51:54 följande:

Han använder det bara för att jävlas med mig.

Det är ett av sätten som vi män kan använda i sådan här fall.

Ni kvinnor använder ju rätten att snärja oss män genom att locka med mus, vilket leder till barn och sen när ni fått era barn så är vi inget värda längre.

Många män använder sedan barnen som ett vapen för att förgöra kärringen på.

Hämnden är en rätt som bäst severas kall.
  • Ignoramus

Jag blir mörkrädd av ditt resonemang. Hoppas du trollar.

Anonym (Paul-Inge) skrev 2019-05-31 10:38:31 följande:

Det är ett av sätten som vi män kan använda i sådan här fall.

Ni kvinnor använder ju rätten att snärja oss män genom att locka med mus, vilket leder till barn och sen när ni fått era barn så är vi inget värda längre.

Många män använder sedan barnen som ett vapen för att förgöra kärringen på.

Hämnden är en rätt som bäst severas kall.

• Anonym (Paul-Inge)
    Ignoramus skrev 2019-05-31 11:51:05 följande:

Jag blir mörkrädd av ditt resonemang. Hoppas du trollar.

varför blir du mörkrädd?
  • Tow2Mater
    Ignoramus skrev 2019-05-31 08:29:17 följande:

Nej, för ditt resonemang går såhär:

Två rånade och bakbundna pensionärer:

?Varför bodde ni inte i en säkrare bostad??

Ett nedbrunnet trähus som någon random tuttat på:

?Varför köpte ni inte ett tegelhus istället??

Bilkrock med ett rattfyllo som körde på fel sida vägen:

?Varför tog du inte cykeln till jobbet istället??

Ett mobbat barn:

?Varför har du så fula kläder??

Bara om de som det gäller skulle gnälla over sina val, som TS gör. Och fortsätta göra samma dåliga val under flera år fast de vet det inte är en bra ide. Annars finns ingen likhet alls.
  • Anonym (Kvinna)

När jag ville flytta ifrån där jag bodde och barnens pappa så sa familjerätten till mig att om barnen står på min adress och jag flyttar så kan inte adressen på barnen stå kvar där någon annan flyttar in. Och skulle deras pappa vilja neka flytten så måste han ha barnen med garanti lika mycket som jag. Annars skulle dom hjälpa mig och få honom att förstå att min hjälp och mina anhöriga var något jag behöver. Så fråga familjerätten om tips.

Svar på tråden Har han rätt att göra så?