• Anonym (Ledsen.)

Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals

Ja efter att ha försökt i över två år med barn så åkte vi till ett annat land för att få hjälp. Detta kostade oss halva våra besparingar till sommarstuga. Närmare 60.000 kr. Tog ägglossningspruta igår så har äl om 36 timmar (förmodligen fick igår) och han vägrade sex. Varför betala så mycket om han ändå inte vill försöka? Blev så sjukt ledsen. Vi hade sex för tre dagar sedan.. kan dom ha överlevt?

• Svar på tråden Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (L) skrev 2019-07-10 20:40:16 följande:

Du fattade uppenbarligen inte ts. De försöker bli gravida och betalar enorma summor för att hon ska bli gravid! Då ska man fan ha sex och inte sura över disken.

Men uppenbarligen så ångrade han sig och vill inte ha barn så jag hoppas att ts lämnat han nu.

Och du förstår inte att oavsett nedlagd summa pengar så kan man aldrig kräva sex, det är ett övergrepp, även när syftet är bananskaffande.
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (L) skrev 2019-07-10 20:40:16 följande:

Du fattade uppenbarligen inte ts. De försöker bli gravida och betalar enorma summor för att hon ska bli gravid! Då ska man fan ha sex och inte sura över disken.

Men uppenbarligen så ångrade han sig och vill inte ha barn så jag hoppas att ts lämnat han nu.

Jag hoppas också att TS lämnar honom så att han slipper få barn med någon som betraktar honom som någon slags jävla spermabank.
  • Anonym (drul)
    Anonym (Jävla nötter) skrev 2019-07-10 20:47:07 följande:
    Och vill man, trots nedlagda pengar, inte ha sex så VILL man inte. Om det var TS som inte ville ha sex just då, för att hon mådde dåligt, hade svampinfektion, migrän eller liknade, hade det då varit ok av mannen att kräva sex, för att de ju försöker skaffa barn?
    Om det handlar om att sexlusten inte alls är där och att samlag i det läget skulle kännas som våldtäkt, då är det klart att man inte kan ligga. Men om det handlar om att tjura över disken istället för att bara skärpa till sig och lägga locket på det bråket, då är det ju annat, när det trots allt handlar om så stora pengar och att man tagit ett gemensamt beslut sedan innan. Oavsett kön, givetvis.

• Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (drul) skrev 2019-07-10 20:52:20 följande:

Om det handlar om att sexlusten inte alls är där och att samlag i det läget skulle kännas som våldtäkt, då är det klart att man inte kan ligga. Men om det handlar om att tjura över disken istället för att bara skärpa till sig och lägga locket på det bråket, då är det ju annat, när det trots allt handlar om så stora pengar och att man tagit ett gemensamt beslut sedan innan. Oavsett kön, givetvis.

Du är ju den enda i tråden förutom jag som verkar resonera lite, alla andra menar ju på att TS man ska ställa upp, oavsett lust. Låter det som att han surar över disken när TS tar upp faktorer som prestationsångest och svårigheter att prata känslor?

Är det ok att kräva sex för att personen tidigare "lovat"?
  • Anonym (drul)
    Anonym (Jävla nötter) skrev 2019-07-10 20:58:56 följande:
    Du är ju den enda i tråden förutom jag som verkar resonera lite, alla andra menar ju på att TS man ska ställa upp, oavsett lust. Låter det som att han surar över disken när TS tar upp faktorer som prestationsångest och svårigheter att prata känslor?

Är det ok att kräva sex för att personen tidigare "lovat"?
    Man ska aldrig behöva ha sex om lusten verkligen inte finns där. Det kan ju bli till ett faktiskt trauma som får en att må dåligt en lång tid efteråt. 

För övrigt (inte egentligen svar till just dig utan till ts) är ju detta något man verkligen behöver diskutera innan man betalar sådana summor för en hormonbehandling. Vad händer om den ena inte kan ligga just då, hur ska den situationen hanteras, hur ska båda bete sig för att minska den risken osv.
  • Liberté

Hade detta varit omvänt med en man som förväntar sig sex för att han lagt pengar på kvinnan plus vill tvinga henne bli gravid.

Det hade varit full feministisl batalj i tråden. Familjeliv dubbelmoralens högborg.

• Anonym (Arg)

Jag blir riktigt arg när jag läser hur han agerar. Det handlar ju inte bara om att du är sugen på sex och han nekar dig det. Det hade varit en annan sak. Då får man acceptera att han inte vill. Men nu står så mycket på spel och han slår sönder chansen. För en disk. Han är ju så dum i huvudet så det är förjävligt.

• Anonym (Tummar)
    Anonym (Arg) skrev 2019-07-10 22:54:13 följande:
    Jag blir riktigt arg när jag läser hur han agerar. Det handlar ju inte bara om att du är sugen på sex och han nekar dig det. Det hade varit en annan sak. Då får man acceptera att han inte vill. Men nu står så mycket på spel och han slår sönder chansen. För en disk. Han är ju så dum i huvudet så det är förjävligt.
    Håller med
  • louisa83
    Liberté skrev 2019-07-10 22:40:38 följande:

Hade detta varit omvänt med en man som förväntar sig sex för att han lagt pengar på kvinnan plus vill tvinga henne bli gravid.

Det hade varit full feministisl batalj i tråden. Familjeliv dubbelmoralens högborg.

Det hade ju varit lika konstigt. Att man åker tillsammans och betalar massa pengar för en hormonbehandling och sen måste man ha sex under ÄL, men sen när ÄL kommer så vill inte kvinnan. Nog skulle hon behöva förklara sig.

Dock tänker jag att det antagligen inte hade något med disken att göra egentligen. Mannen kanske omedvetet skapade ett bråk för att han kände sig pressad. Inte kanske över sexet i sig, men för förväntningarna om vad som ska bli av det. Det är mycket lättare att säga att det inte blev ett barn för att vi inte hade sex, än att veta att det inte blev ett barn för att man "misslyckades". Han är rädd för hur han och du ska känna om det inte blir något. Försök prata med honom och säg att även om det inte blir något så är det viktigaste ni två och ett om det inte blir något så är det tråkigt men då kommer ni stötta varandra och att ni kommer försöka igen och igen och igen tills det går (om det är så du känner). Jag vet att det är svårt och att båda har press på sig, speciellt när man lägger ut pengar.
  • Anonym (.)

Förstår att du blir ledsen och frustrerad över att det känns som en stress. Men ni Måste komma överens innan om det är ok att du kräver att ni har sex när du är fertil. Jag säger till min sambo varje månad när det är som extra viktigast, han kan ju inte veta annars. Men vi har kommit överens om det, och skulle han mot förmodan inte orka eller kunna då ser vi till att ha sex åtminstone varannan dag. Det går inte att tvinga varandra. Kanske är bättre du pratar ordentligt med honom istället för att skriva här.

• Liberté
    louisa83 skrev 2019-07-11 15:48:30 följande:

Det hade ju varit lika konstigt. Att man åker tillsammans och betalar massa pengar för en hormonbehandling och sen måste man ha sex under ÄL, men sen när ÄL kommer så vill inte kvinnan. Nog skulle hon behöva förklara sig.

Dock tänker jag att det antagligen inte hade något med disken att göra egentligen. Mannen kanske omedvetet skapade ett bråk för att han kände sig pressad. Inte kanske över sexet i sig, men för förväntningarna om vad som ska bli av det. Det är mycket lättare att säga att det inte blev ett barn för att vi inte hade sex, än att veta att det inte blev ett barn för att man "misslyckades". Han är rädd för hur han och du ska känna om det inte blir något. Försök prata med honom och säg att även om det inte blir något så är det viktigaste ni två och ett om det inte blir något så är det tråkigt men då kommer ni stötta varandra och att ni kommer försöka igen och igen och igen tills det går (om det är så du känner). Jag vet att det är svårt och att båda har press på sig, speciellt när man lägger ut pengar.

Lite inne på samma som dig.

Fortfarande gäller att du inte kan tvingas en annan människa att ha sex med dig. Det är tvång och olagligt.

Frågan mera varför mannen tvekar över detta om disk skulle vara det han skyller på lär det vara oändligt mycket mer som inte skrivs då man knappast kastar 60k i havet.

Har en vän som totalt tröttnade på sin dåvarande sambo som blev.mer eller mindre manisk runt barn och metoder, behandlingar osv. han såg en sida han blev direkt äcklad av och gjorde således slut.

Han sa att han kände sig som en köttbit ungefär, där hans värde endast fanns i hans kulor.

Pengar är bara pengar, skaffa barn med någon som man tvekar på är permanent.
  • Anonym (Lugna dig)
    Anonym (Jävla nötter) skrev 2019-07-10 20:49:37 följande:

Jag hoppas också att TS lämnar honom så att han slipper få barn med någon som betraktar honom som någon slags jävla spermabank.

Vet du, oavsett om reproduktionsfelet ligger hos kvinnan eller mannen så är det kvinnan som måste gå igenom smärtsamma och obehagliga behandlingar så snälla kom inte och gnäll på att det är synd om mannen.

Vi kunde inte få barn pga av min mans låga spermieantal. Vilket resulterade ivf som för honom gick ut på att onanera i en burk. För mig innebar det hormonernehandling med sprutor om kvällarna och nässpray så att jag försattes ett klimakterium för att sen bomba på mer stimulering för att producera ägg. Det innebar också äggplock som gjorde svinont. Men den fysiska smärtan var inget mot det hormoniella monster jag blev av alla preparat. Jag mådde så dåligt att jag inte kunde gå upp från sängen vissa dagar. Missfall som följde höll på att knäcka mig totalt innan vi tillslut hade turen att bli föräldrar.

Så visst, det är inte kul att begäran prestation i form av utlösning från mannen. Men det är en piss i havet mot vad vi kvinnor måste genomgå för att få till ett levande barn.

Och eftersom ts man har barnlängtan (annars vore det ju helt vansinnigt att lägga ut 60 tkr) så kommer han stanna kvar och förhoppningsvis göra sin (väldigt lilla del) för att ett barn ska kunna bli till.
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (Lugna dig) skrev 2019-07-11 17:27:52 följande:

Vet du, oavsett om reproduktionsfelet ligger hos kvinnan eller mannen så är det kvinnan som måste gå igenom smärtsamma och obehagliga behandlingar så snälla kom inte och gnäll på att det är synd om mannen.

Vi kunde inte få barn pga av min mans låga spermieantal. Vilket resulterade ivf som för honom gick ut på att onanera i en burk. För mig innebar det hormonernehandling med sprutor om kvällarna och nässpray så att jag försattes ett klimakterium för att sen bomba på mer stimulering för att producera ägg. Det innebar också äggplock som gjorde svinont. Men den fysiska smärtan var inget mot det hormoniella monster jag blev av alla preparat. Jag mådde så dåligt att jag inte kunde gå upp från sängen vissa dagar. Missfall som följde höll på att knäcka mig totalt innan vi tillslut hade turen att bli föräldrar.

Så visst, det är inte kul att begäran prestation i form av utlösning från mannen. Men det är en piss i havet mot vad vi kvinnor måste genomgå för att få till ett levande barn.

Och eftersom ts man har barnlängtan (annars vore det ju helt vansinnigt att lägga ut 60 tkr) så kommer han stanna kvar och förhoppningsvis göra sin (väldigt lilla del) för att ett barn ska kunna bli till.

Jag struntar faktiskt blankt i vem som gör störst insats, faktum kvarstår att tycker man att det är ok att köra över sin partners sexuella självbestämmanderätt för 60 papp är man vidrig.

Reproduktion är inte en ursäkt för att begå övergrepp. Och, ja, att sura, gnälla och med ekonomiska incitamentet övertala någon till sex är ett övergrepp.
  • Pentra

Beter man sig upprepat som T/S:s sambo och dessutom sätter hela familjen på spel för en simpel disk, ja, då bör nog TS starkt överväga att avsluta relationen och INTE bilda familj med en sådan man. Det är tufft att se 60000:- försvinna, ja, men, en vuxen man som beter sig som ett trotsigt barn, när han behövs som mest, är det MINSTA man vill ha när man har satt smått till världen! TS, se det som så; att det var tur att du fick denna insikt nu, och inte när du står där med sönderammade bröst, värkande underliv och ett spädbarn på armen, samt en sambo som tjurar i dagar över att du inte lyckats att få blöjhinken eller tvättkorgen hermetiskt tillslutna när han läste tidningen inne på toa. ... Lämna! ... /Pentra

Svar på tråden Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals