• Hamelilla

Lämna nykter narkoman???

Min man är nykter narkoman (vad jag vet), han har flera gånger under våra år tillsammans fått återfall och ljugit om det. Nu när han är nykter, vill satsa på oss och starta vårt liv på riktigt så är mina känslor svala. Jag litar inte på honom, hur underbar han än är så är jag inte kär längre.

Att skilja sig känns som ett så stort steg, men samtidigt vill jag inte slösa bort fler år på att vänta på att tilliten och känslorna ska vara 100% igen. Jag är rädd för att skaffa barn, mycket för att han ljugit så många ggr, kört bil påverkad och umgåtts med sina syskonbarn trots att han tagit tunga preparat. Kan man bygga upp tilliten igen? Jag har funnits där för honom genom allt, och det är först nu när allt varit lugnt i 1 år som jag börjat tappa känslor för honom. Som om att allt kommit ikapp! Hur hade ni resonerat? Är det egoistiskt av mig att ens tänka på separation, trots alla lögner och svek?

Sist jag fick reda på att han tagit heroin och fentanyl så var det av de poliser som knackade på vår dörr, och skulle göra husransakan i MITT HEM, rota genom mina underkläder och i min privata sfär, medan han var på jobbet. Jag har inte rikgigt kommit över det än idag..

• Svar på tråden Lämna nykter narkoman???
  • Tecum

Du är inte kär längre och han har en historik med återfall. Du har svaret själv, lämna honom.

Svar på tråden Lämna nykter narkoman???