• Oschlaka

Sri Lanka dåd

Inte en tråd om dådet i Sri Lanka här på familjeliv. 
    Det bevisar hur själviska människor har blivit!
    Det är mitt och ditt fel att detta händer i Sri Lanka hur mycket vi än försöker frita oss från vårt ansvar!
    Detta drabbar oss tillbaka i form av karma!
    Många som läser detta blir säkert nu irriterade och bläddra vidare så jag förväntar mig inte många kommentarer vilket är ännu ett bevis på min tes. 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/na9rBm/vastvarldens-passivitet-kan-skapa-mer-terror

• Svar på tråden Sri Lanka dåd
  • Oschlaka
    Mandel skrev 2019-04-27 05:17:14 följande:

Jag har helt ärligt svårt att förstå hur jag som bor i Sverige och aldrig ens varit i Sri Lanka skulle ha något ansvar för att några idioter där får hjärnsläpp och börjar bomba.
    Jag har aldrig träffat dem, jag har inte sålt material till det de använt att bygga sina bomber av osv.

Var och en får ta ansvar för sina handlingar och så länge jag inte trycker bomber i nävarna på folk och pistolhotar dem så förstår jag inte hur det är mitt fel att de väljer att utföra vidriga handlingar.

Även om de tycker att någon annan varit dum och detta är en protest så är ju inte deras handling helt plötsligt rätt bara för att någon annan varit dum tidigare.
    Typiskt resonemang på en 3-årings nivå.

Ingen har sagt att de gör rätt. Men du förstår tydligen inte. Läs på högskolan kanske du kommer öppna upp dig och börjar förstå att 2+2 inte alltid är 4
  • BurningDiamond
    Oschlaka skrev 2019-04-27 23:58:22 följande:
    Individen en är en del av mänskligheten. Utan individer existerar inte mänskligheten. Du verkar inte ha en aning vad eko är för en bluff? Vad barnarbete är? Vet du vad hjälporganisationer gör? Av vilken anledning är du veg? Varför håller du låg konsumtion? 
    Ge mig då dina lösningar på världsproblemen. Vad gör du personligen för att göra skillnad?
  • Mandel
    Oschlaka skrev 2019-04-28 00:00:33 följande:
    Ingen har sagt att de gör rätt. Men du förstår tydligen inte. Läs på högskolan kanske du kommer öppna upp dig och börjar förstå att 2+2 inte alltid är 4
    Och hur vet du vad min utbildningsnivå är?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Feminina

Jag förstår inte denna runtomkring diskussion? Det du länkade till antydde på att vi borde ta hem IS terroristerna och döma dessa, för att de inte ska få möjligheten att gå fria och utföra terror på andra ställen såsom t.ex. Sri Lanka. 

Är det artikeln som diskuteras eller något helt annat? Eller upplever du att det är brist på reaktioner för att terrordåden utfördes på Sri Lanka och inte inom Europa?

• Oschlaka
    Feminina skrev 2019-04-28 11:21:53 följande:

Jag förstår inte denna runtomkring diskussion? Det du länkade till antydde på att vi borde ta hem IS terroristerna och döma dessa, för att de inte ska få möjligheten att gå fria och utföra terror på andra ställen såsom t.ex. Sri Lanka. 

Är det artikeln som diskuteras eller något helt annat? Eller upplever du att det är brist på reaktioner för att terrordåden utfördes på Sri Lanka och inte inom Europa?

Vilken länk?
  • Oschlaka
    Feminina skrev 2019-04-28 11:21:53 följande:

Var står det i länken vad jag antyder? 
    Vad antyder jag?
  • Oschlaka
    Mandel skrev 2019-04-28 08:30:05 följande:
    Och hur vet du vad min utbildningsnivå är?
    Då hade du inte skrivit på det sättet
  • Oschlaka
    BurningDiamond skrev 2019-04-28 01:29:08 följande:
    Ge mig då dina lösningar på världsproblemen. Vad gör du personligen för att göra skillnad?
    Innan vi går in i nästa diskussion vill jag gärna få avslut på denna
  • BurningDiamond
    Oschlaka skrev 2019-04-29 17:11:23 följande:
    Innan vi går in i nästa diskussion vill jag gärna få avslut på denna
    Är inte denna diskussionen om terrordådet i Sri Lanka och ditt påstående att jag personligen är ansvarig? En del av den diskussionen är då vad jag kan göra för att minska mitt inflytande över de utarmade, obildade, förtryckta, religiösa fanatikerna. Eftersom du ratar mina försök att hålla min påverkan på jorden låg så får du ju tala om vad du tycker jag ska göra istället.
  • Feminina
    Oschlaka skrev 2019-04-29 17:09:30 följande:
    Var står det i länken vad jag antyder? 
    Vad antyder jag?

Jag har inte skrivit att du antyder något. Jag skrev att ledaren du länkade till antydde om det. 

I min enfald trodde jag att du ville diskutera om innehållet i länken. Jag frågade vad exakt du ville diskutera. Aldrig påstått att du antyder något särskilt.

Vad är kopplingen mellan länken du skickade, och det du vill diskutera? Är det att ta hem IS krigarna för att döma dem och undvika ytterligare terror i andra länder? Eller är det västvärldens brist på reaktioner över terrordåd som inte sker i deras närhet? 

Eller annat?

• Oschlaka
    BurningDiamond skrev 2019-04-29 17:44:44 följande:
    Är inte denna diskussionen om terrordådet i Sri Lanka och ditt påstående att jag personligen är ansvarig? En del av den diskussionen är då vad jag kan göra för att minska mitt inflytande över de utarmade, obildade, förtryckta, religiösa fanatikerna. Eftersom du ratar mina försök att hålla min påverkan på jorden låg så får du ju tala om vad du tycker jag ska göra istället.
    Nej det är den inte
  • Oschlaka
    Feminina skrev 2019-04-29 19:12:36 följande:

Jag har inte skrivit att du antyder något. Jag skrev att ledaren du länkade till antydde om det. 

I min enfald trodde jag att du ville diskutera om innehållet i länken. Jag frågade vad exakt du ville diskutera. Aldrig påstått att du antyder något särskilt.

Vad är kopplingen mellan länken du skickade, och det du vill diskutera? Är det att ta hem IS krigarna för att döma dem och undvika ytterligare terror i andra länder? Eller är det västvärldens brist på reaktioner över terrordåd som inte sker i deras närhet? 

Eller annat?

Det skrev du visst 
    kolla i din text Det du länkade till antydde på ...
    vilken ledare? 
  • Feminina
    Oschlaka skrev 2019-04-30 15:27:18 följande:
    Det skrev du visst 
    kolla i din text Det du länkade till antydde på ...
    vilken ledare? 
    Du driver med mig va? Tungan ute
  • BurningDiamond
    Oschlaka skrev 2019-04-30 15:24:52 följande:
    Nej det är den inte
    Tråden handlar alltså inte om
    Oschlaka skrev 2019-04-25 06:25:57 följande:

Det är mitt och ditt fel att detta händer i Sri Lanka hur mycket vi än försöker frita oss från vårt ansvar!
    Många som läser detta blir säkert nu irriterade och bläddra vidare så jag förväntar mig inte många kommentarer vilket är ännu ett bevis på min tes. 

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/na9rBm/vastvarldens-passivitet-kan-skapa-mer-terror

• Feminina

Källan du angav i TS, var det inte den du ville diskutera?

Om du ville diskutera att det är vårat fel att terrordåden sker, vilken relevans har det till källan om det inte var det jag skrev? I källan du angav stod inget om att det är vårat fel för att vi inte skriver trådar om det, uppmärksammar det, eller att vi inte lever medvetet. I källan stod det att vi borde ta hem IS terroristerna och döma dem så att de inte begår dåd för att de kan bli frisläppta.

Om du vill påpeka att det är vårat fel och källan inte har något med din tråd att göra. Varför ta med källan? 

Om inte källan är relevant så behövs lite mer underlag till varför just du anser att det är vårat fel? Kan du utveckla dina tankegångar?

• Oschlaka
    Feminina skrev 2019-04-30 19:35:27 följande:
    Du driver med mig va? Tungan ute
    Ja det gör jag :P
  • Oschlaka
    Feminina skrev 2019-05-01 10:52:02 följande:

Källan du angav i TS, var det inte den du ville diskutera?

Om du ville diskutera att det är vårat fel att terrordåden sker, vilken relevans har det till källan om det inte var det jag skrev? I källan du angav stod inget om att det är vårat fel för att vi inte skriver trådar om det, uppmärksammar det, eller att vi inte lever medvetet. I källan stod det att vi borde ta hem IS terroristerna och döma dem så att de inte begår dåd för att de kan bli frisläppta.

Om du vill påpeka att det är vårat fel och källan inte har något med din tråd att göra. Varför ta med källan? 

Om inte källan är relevant så behövs lite mer underlag till varför just du anser att det är vårat fel? Kan du utveckla dina tankegångar?

häng inte dig på källan 
  • Oschlaka
    BurningDiamond skrev 2019-05-01 05:14:34 följande:
    Tråden handlar alltså inte om
    Oschlaka skrev 2019-04-25 06:25:57 följande:

En del av den diskussionen är då vad jag kan göra för att minska mitt inflytande över de utarmade, obildade, förtryckta, religiösa fanatikerna

Nej inte om dettta
  • BurningDiamond
    Oschlaka skrev 2019-05-01 16:04:00 följande:
    En del av den diskussionen är då vad jag kan göra för att minska mitt inflytande över de utarmade, obildade, förtryckta, religiösa fanatikerna

Nej inte om dettta
    Kan du då klart och tydligt tala om vad det är du vill diskutera, med max 10 ord? Skriv följande
    Jag vill diskutera [ord4 ord5 ord6 ord7 ord8 ord9 ord10]
Svar på tråden Sri Lanka dåd