• Väntarinnan

    Andra som ruvar just nu efter IVF?

    Hej!

    Vill starta en tråd för oss som just nu ruvar efter IVF. Här kan vi dela med oss om vad som händer just nu och hur vi mår. Tänker alla behöver pepp! Tycker själv det börjar kännas tufft att bara vänta utan att kunna göra något.

    Jag undrar när ni andra gjort...

    ...äggplock? (ÄP)

    ...insättning? (ET eller FET)

    ...något i frysen?

    ...hur många dagar ni ruvat?

    ...hur många IVF försök redan?

    Och hur är det för dig att göra det här? Hur gör du för att må så bra som möjligt trots all vänta och ovisshet?

    Så här blir mina svar:

    ÄP 25 mars i Falun. (5 ägg, 4 befruktades)

    ET 28 mars.

    Inget i frysen.

    Ruvardag 9

    1a IVF-försöket

    Jag är nervös att mensen ska komma, blev mer orolig när jag förstod att inget av de andra befruktade klarar sig. Innan var jag lite kaxig tom! Är vårt första försök, jag är 37 så det är mina AMH-värden som spökar. Hade bara 0.2... så sitter på nålar. Försöker tillåta mig själv att vara orolig, har berättar för flera vänner också, känns skönt att de bryr sig.

  • Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?
  • Väntarinnan
    SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:51:09 följande:

    Hej hallå alla :)

    Hur går det för er? Har ni testat eller ruvar ni fortfarande?

    Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

    Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

    Ruvardag 7 idag och testdag 29/4 en hel jävla evighet kvar!

    Hoppas ni får en bra påsk :)


    Hej Smulan&kexet!

    Vet precis hur det brevet känns, fick ett likadant och tyckte det var så ledsamt. Men jag har också googlat ihjäl mig och såvitt jag förstår är lättblödande tandkött ett möjligt tecken! Håller tummarna för dig :)

    För mig blev det tyvärr inget den här gången, var vårt första försök genom landstinget, så blir omstart så snart jag får. Träffar min hemortsläkare imorgon som jag älskar. Hon är snabbaste och smartaste människan i världen och ett litet hopp i kampen mot tiden :)
  • Väntarinnan

    [quote=79572397][quote-nick]Missvärmland skrev 2019-04-17 22:19:51 följande:[/quote-nick]Jag blödde också ur munnen när jag borstade tänderna igår, vad lustigt! Aldrig hört att det skulle vara ett tecken men vem vet.

    Jag är på ruvardag 9 och testade positivt igår och idag. Väldigt tydliga plus och även digitalt som visade GRAVID 1-2.

    Åhå! Det här låter lovande! Hoppas på dig!!! Vore så kul om nån här inne plussar :)

  • Leniis

    [quote=79571846][quote-nick]SmulanochKexet skrev 2019-04-17 17:51:09 följande:[/quote-nick]Hej hallå alla :)

    Hur går det för er? Har ni testat eller ruvar ni fortfarande?

    Idag fick jag hem brev om att inga ägg blev frysta, blev såklart lite nedstämd. Men det behövs bara ett litet guldägg!

    Igårkväll när jag borstade tänderna så kom det med blod i tandkrämen, har aldrig hänt mig innan! Kan det vara ett graviditetstecken? Har även lite metall/järn smak i munnen, men det brukar jag ha innan mens med :(

    Ruvardag 7 idag och testdag 29/4 en hel jävla evighet kvar!

    Hoppas ni får en bra påsk :)[/

    Hej och grattis! Jag testade negativt på rd 9 men postitivt rd 11. Testade även igår på rd 14 och det visade fortf positivt så nu är jag i v 4+3 om man räknar som barnmorskorna gör (elr V5 från första dagen på sista mensen).

  • SmulanochKexet
    Väntarinnan skrev 2019-04-18 16:05:59 följande:

    Hej Smulan&kexet!

    Vet precis hur det brevet känns, fick ett likadant och tyckte det var så ledsamt. Men jag har också googlat ihjäl mig och såvitt jag förstår är lättblödande tandkött ett möjligt tecken! Håller tummarna för dig :)

    För mig blev det tyvärr inget den här gången, var vårt första försök genom landstinget, så blir omstart så snart jag får. Träffar min hemortsläkare imorgon som jag älskar. Hon är snabbaste och smartaste människan i världen och ett litet hopp i kampen mot tiden :)


    Tack så mycket :)

    Jag beklagar verkligen att det inte gick för dig :( Vad skönt att du får träffa din läkare så snabbt! Håller tummarna :)
    Leniis skrev 2019-04-19 07:10:19 följande:

    Hej och grattis! Jag testade negativt på rd 9 men postitivt rd 11. Testade även igår på rd 14 och det visade fortf positivt så nu är jag i v 4+3 om man räknar som barnmorskorna gör (elr V5 från första dagen på sista mensen).


    Grattis till dig Leniis! Idag är jag på ruvardag 9 och vill testa. Ligger kvar i sängen för att inte behöva slösa på min morgon urin innan jag bestämt mig ;)

    Efter ditt svar här så ska jag inte tjuvtesta, kommer inte palla ett negativt svar :( Jag tror att jag inte vågar chansa.
  • Selös

    RD6 idag med en 5-dagars. Testade Minus ,total blankt idag på en testa tidigt sticka. Så för mig känns det totalt kört. Hade symtom de första 3 dagarna med molvärk, illamående, rapar. Nu har jag bara svullna, ömma bröst och lite illamående som kommer och går men allt detta tror jag beror på lutinuset. Är deppigt nu. Rynkar på näsan

  • BinniBoo

    Hej
    Gjorde IVF år 2014. Fick ut 17 ägg, 1 sattes in och 2 till frysen. Blev gravid på första försöket och resulterade i en Oscar. 
    Hösten 2017 ville vi påbörja syskonförsök med de som var i frysen. Blev ett FET vilket resulterade i tidigt missfall som tog väldigt hårt på mig och jag orkade inte försöka igen förrän hösten 2018. Sista ägget vi hade i frysen och det blev ingen graviditet.
    Så fick börja om på nu kula nu. Gjorde äggplock i måndags och fick ut 16 ägg, av dessa var 9 st mogna och 8 st blev befruktade så de odlades vidare till 5 dagars. Igår var det dags för insättning av ett ägg och 3 st hamnade i frysen. De andra skulle odlas vidare på tills idag så skulle dom ringa och meddela om det blev fler till frysen eller inte på tisdag.

    Första IVF vi gjorde fick vi ett 2 dagars och jag plussade redan på RD9. Det motsvarar ju RD 6 med ett 5 dagars.. känns ju rätt tidigt men det kanske går? Jag är testoholic så lär aldrig kunna hålla mig till testdag 3/5 haha


    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • Kandelaber

    RD2 för mig. Flera till frysen vilket känns tryggt.

    Känns oändligt långt bort med testdag. Tur man kan koncentrera sig med "trevliga Lutinus" så länge.

    Nån annan som är öm i buk och hård i magen efter äggplocket än, har ni i så fall nåt tips eller bara vänta o ta det lugnt?

  • mulin

    Rd 7 idag med blasto. Tyckte jag hade mer känningar de första 3 dagarna än sen, men känner lite pirr i ljumsken, lite mensverks-mol i magen trots att det är flera dagar kvar till isf mens ska komma, lite lätt yrslig ibland och mer trött och lättirriterad än vanligt. Annars känner jag mej som vanligt. Tänkte tjuvtesta imorgon eller på torsdag. Har testdag den 13/5 egentligen

  • Tussss

    RD6 idag.


    Tjuvtestade i morse pga min mens är beräknad till senast torsdag, men inget plus, ännu iallafall så vi får väl se. 
    I början hade jag lite dragningar i ljumsken och lite molande mensvärk typ men sen igår känner jag ingenting. Och som sagt, nu går jag bara och väntar på att mensen inte kommer. 

  • Tussss
    mulin skrev 2019-05-07 12:05:47 följande:

    Rd 7 idag med blasto. Tyckte jag hade mer känningar de första 3 dagarna än sen, men känner lite pirr i ljumsken, lite mensverks-mol i magen trots att det är flera dagar kvar till isf mens ska komma, lite lätt yrslig ibland och mer trött och lättirriterad än vanligt. Annars känner jag mej som vanligt. Tänkte tjuvtesta imorgon eller på torsdag. Har testdag den 13/5 egentligen


    Idag var testet neg och jag har också börjat blöda nu så nu ger jag upp om detta försöket :( 


    Hoppas det går bättre för dig och att du får ett plus nu när du ska testa! :) 

  • mulin
    Tussss skrev 2019-05-08 07:56:13 följande:

    Idag var testet neg och jag har också börjat blöda nu så nu ger jag upp om detta försöket :( 

    Hoppas det går bättre för dig och att du får ett plus nu när du ska testa! :) 


    Men åh så tråkigt :( finns ju lite hopp kvar sålänge mensen inte kommer iaf, men såklart skulle jag som dej redan sikta på nästa försök.<3

    Min mens är inte beräknad förrän lörd-sönd . tror jag testar imorgon men känner på mig att det kommer vara negativt så är inte ett dugg pepp på det.
  • Tussss
    mulin skrev 2019-05-08 08:30:25 följande:
    Men åh så tråkigt :( finns ju lite hopp kvar sålänge mensen inte kommer iaf, men såklart skulle jag som dej redan sikta på nästa försök.<3

    Min mens är inte beräknad förrän lörd-sönd . tror jag testar imorgon men känner på mig att det kommer vara negativt så är inte ett dugg pepp på det.

    Jobbiga för oss är bara att eftersom min sambo jobbar på ett företag där de endast är två personer så när den andra har semester så får inte hon vara ledig/sjuk så då blir det först i augusti/sept.. Jag hoppas innerligt att vi hinner göra ett FET innan dess dock .


    Håller tummarna för dig! Glad

  • mulin
    Tussss skrev 2019-05-08 08:40:18 följande:

    Jobbiga för oss är bara att eftersom min sambo jobbar på ett företag där de endast är två personer så när den andra har semester så får inte hon vara ledig/sjuk så då blir det först i augusti/sept.. Jag hoppas innerligt att vi hinner göra ett FET innan dess dock .

    Håller tummarna för dig! 


    Ja det är verkligen mycket som ska klaffa alltså! Innan vi fick dra igång första behandlingen krockade det tre månader på raken med olika grejer. Sååå typiskt!

    Hoppas också ni hinner det :)

    Tack, vad gullig du är <3
Svar på tråden Andra som ruvar just nu efter IVF?