kan killar vara bisexuella?
En bekant har fem väninnor jag vet är bisexuella. När jag sa att jag tänder på killar också, då sa hon att jag är bög.
Är det så för tjejer? Om en kille tänder på andra killar, då är han bög?
En bekant har fem väninnor jag vet är bisexuella. När jag sa att jag tänder på killar också, då sa hon att jag är bög.
Tycker du ska säga upp den där bekanskapen.
Bög är när man bara hyser känslor för män, dvs involverat kärlek, kyssar o sex.
Men sen blir det en gråzon enligt mej o inte helt enkelt.
Bi för mej är när man är både bög o hetro .
Hmm jag då,?? Jag är hetro men jag gillar kliva in i rollspel och klä upp mej som sexig tjej och låta en man knulla mej som attan och därefter återgår jag till mitt normala hetro.
Jag får rysningar av tanken av att hålla en mans hand, pussas, sova ihop och absolut inga känslor, utan mannen är helt enkelt min sexleksak.
Därmed klassar jag mej fortfarande som hetro.....eller
Du blandar ihop sex och känslor. Det ena ger inte nödvändigtvis det andra. Man kan mycket väl vara bisexuell och heteroemotionell.
Kalla en hammare för en hammare, och en spik för en spik. En man som har sex med män och kvinnor ÄR bisexuell. Det är en ren definitionssak.
Bara att ta ett steg ut ur garderoben och erkänna att du är bisexuell.
Skulle nog säga att du är bi. Är man hetero då har man noll dragning till andra män och skulle aldrig ligga med män. Dras du till båda då är du bi.
"Ingen enkel gränsdragning"?
"Klart är jag imte 100% hetro, men de som är bi har en mycket större dragning till andra män än jag har. Därför hamnar jag mycket närmare hetro än bi. Får väl hitta på någon egen ny betteckning."
Det är ju en gråskala. Är man inte på ytterkanten hetero eller homo, så är man ju per språklig defintion bisexuell.
Man behöver inte hitta på nya ord när det redan finns tillämpliga ord. Men om du vägrar att envisas med att inte använda ordet bi kan du väl i alla fall säga: "inte helt hetero" om du beskriver din sexuella läggning?
Jag har stött på en o annan man genom åren, som trots att de är ute efter en sexträff med en annan man, envisas med att hävda att de är hetero. Heterosexuella har sex med personer av motsatt kön. Att hävda något annat skapar bara förvirring.
Klart killar kan vara bisexulla,jag anser att jag är det då jag har sex med både killar o tjejer och även transvestiter
Ja egenteligen är det inte i praktiken någon enkel gränsdragning.
Jag har ju träffat o pratat med många under åren och vet hur luddig eller steglös gränsen är.
Klart är jag imte 100% hetro, men de som är bi har en mycket större dragning till andra män än jag har. Därför hamnar jag mycket närmare hetro än bi. Får väl hitta på någon egen ny betteckning.
Nej, det är inte "så för tjejer", det är bara din bekant som är 'knepig', så du kan vara glad över att ni inte står varann närmare än så. Det är det dummaste jag hört...
Tycker det är så kul att utmana er tjockpannor som är så frenetiskt intresserade av att få mej att framstå som feg och vill snabbt klämma in mej i bi facket. Ja ta och väx upp.
Under mina första år men killsex så kallade jag mej för bi och jag har ännu kvar div kontoalias med tex biboy mm, så då kanske ni kan lägga ner att jag inte våga kliva in i bi garderoben.
Men efter år av både chattträffar och irl träffar har jag insett att jag faktiskt har väldigt få liknelser med de övriga som är bi och därmed har jag klivit ur bi garderoben och befimmer mej i gränsllandet till hetro. Ja det är många faktorer att väga in och jag tror jag känner mej själv bättre än ni gör eller.
Att börja mixa med ord/beteckningar i gränslandet tycker jag ocmkså är trubbiga etiketter och jag skulle heller vilja se att man via ett test med frågor fick ett %utslag tex 60hetro/40bi, men tillsvidare tycker jag ordet bi-experimentel är bästa.
Att använda tex jag skulle kalla mej för bi och sen träffar en annan som är bi skulle man tro att vi är på samma våglängd. Jo jävlar vad det kan slå fel och det har hänt att jag fått lämna mötet. Därför är jag någa med att på mina datingsajter ha väldigt detaljerad info om mej där jag med ord förklarar vad jag är, vad jag vill o inte vill.
Får jag då som nu i morse ett mail av en man som vill träffa mej utan sin personprofil riktigt ifylld och på min fråga vad han vill o önskar svarar att det löser sig när vi träffas. Ja då kan han fara o flyga. Kemin måste finnas genom kunskap om varandra!
@jonsson
På defensiven? Eftersom du tolkar in att kommentarerna till dig säger att du är i garderoben och att alla bisexuella män är kompatibla och delar övriga preferenser. Men du kanske tänker att du är ett specifikt och rart exemplar som finkalibrerar matchningen i övrigt. Du har väl mer gemensamt med flertalet av kvinnor på dejtingsajter då, som inte bara tänker "en skruv", "en mutter", "en match!", än de män "on the down low" som kontaktar dig.
Du är bi enligt dina beskrivningar, men ibland är det inte garderober utan föreställningar om hur speciell man är som gör att man stretar emot att bli kategoriserad. Väx upp.
Fast du har en dragning vilket gör dig till bi. Jag är hetero och jag skulle inte under några omständigheter ens hångla med en man. Det känns lika fel som att hångla med en släkting. Finns inget som skulle få mig att göra det. Därför är jag hetero. Jag bryr mig inte att andra har andra läggningar så jag är inte homofob. Killar får ligga med killar om dom vill bara jag slipper vara med. Känner man däremot en dragning till killar då är man bi om man samtidigt även känner en dragning till kvinnor sen kvittar det hur mycket det är till respektive.
Ok om man inte är bi fast man varit med killar eller känt dragning till killar då innebär det alltså enligt dig att man är hetero vilket innebär i sådana fall att man måste hitta en helt annan benämning för oss som bara tänder på dom av motsatt kön. Det fungerar inte så och din liknelse med afrikanen fungerar inte heller. För skulle det vara som du anser att det är då skulle afrikanen bli vit fast han är mörkhyad. Det är väldigt enkelt har man dragning till både män och kvinnor då är man bi oavsett om man bara ligger någon gång med någon av samma kön för är man hetero så finns det inget som kan få en att göra det.
Här har vi en person som från början valt att inte läsa ordentligt och oavsett förklaringa bestämt sig för att kasta ur sig en bergfast dom.
Visste du att av rött och vit blandat kan man få olika nyanser av rosa!
Förlåt! Det var nog för svårt för dej att begripa.