• 1213

Hur ska jag göra?

Min kropp är så märklig denna månad..

BIM + 8 idag och fortfarande ingen mens. Tagit två graviditetstester och dom är helt blanka. Tyckte att jag kände av min ägglossning tydligt denna månad och har alltid haft relativt regelbunden mens +- 2 dagar.

Så nu till frågan. Jag antar att jag inte kommer få min mens denna månaden då all molvärk osv har försvunnit sen flera dagar. Men jag tänkte köra med ägglossningstester denna månaden och om 6 dagar borde jag ha ägglossning enligt min vanliga cykel. Men nu när jag inte fått mens vet jag inte hur jag ska göra? Ska jag börja med ägglossningstester om någon dag eller vänta in mensen?

Påbörjar nu försök nr 18 för att bli gravid så att kroppen börjar göra såhär är inte välkommet..

• Svar på tråden Hur ska jag göra?
  • Pimpinellan

Det är extremt ovanligt att inte plussa om man passerat BIM med 8 dagar så mest troligt hade du inte äl när du trodde dig ha det.Om du haft senare äl än du tror kommer mensen om du inte är gravid. Om du inte haft äl alls kan mensen dröja länge, men den kommer ju. Så äl-test nu är ju ingen mening- antingen är du gravid eller hade ingen äl.

• 1213
    Pimpinellan skrev 2019-03-25 21:13:44 följande:

Det är extremt ovanligt att inte plussa om man passerat BIM med 8 dagar så mest troligt hade du inte äl när du trodde dig ha det.Om du haft senare äl än du tror kommer mensen om du inte är gravid. Om du inte haft äl alls kan mensen dröja länge, men den kommer ju. Så äl-test nu är ju ingen mening- antingen är du gravid eller hade ingen äl.

Ne gravid tror jag absolut inte att jag är nu utan det jag tänker på är ju nästa ägglossning som egentligen ska vara om 6 dagar. Om jag inte hade äl förra gången och mensen inte kommer alls denna månaden, kan jag då fortfarande få min nästa ägglossning då den bör komma? Eller borde jag få en mens innan nästa ägglossning kommer ändå?
  • Pimpinellan
    1213 skrev 2019-03-25 21:42:29 följande:
    Ne gravid tror jag absolut inte att jag är nu utan det jag tänker på är ju nästa ägglossning som egentligen ska vara om 6 dagar. Om jag inte hade äl förra gången och mensen inte kommer alls denna månaden, kan jag då fortfarande få min nästa ägglossning då den bör komma? Eller borde jag få en mens innan nästa ägglossning kommer ändå?
    Du måste få en mens innan du kan få äl.
Svar på tråden Hur ska jag göra?