Anonym (Syrran) skrev 2019-03-20 08:21:12 följande:
Det gör mig lite ledsen att läsa detta, du är 17 år! Jättekul att du har en kille men låt inte det ta upp hela ditt liv. Se till att träffa dina vänner och ha ditt liv och sitt inte bara och vänta på honom. Stöttar han dig i nått? Du låter mer som hans mamma än hans flickvän... lite oroväckande. Ta ett kliv bakåt och tänk på hur ditt liv var innan du och denna kille blev tillsammans och jämför med nu. Vänner glöms ofta bort i situationer som dessa. Bara ett tips.
Min bror spelar också hockey men är några år äldre än din kille och jag känner igen det till viss del i din situation. Även om min mamma inte hade fullt så strikta regler. Det kanske inte är jättekul att det jämt är övernattande gäster i ens eget hem vare sig för föräldrar eller eventuella syskon. Jag hade lite samma med min kille jag hade i din ålder, vi sov över nån gång ibland under vardagar men inte mer än så.
Dessutom så tar hockeyn mycket tid från föräldrarna med sin son, de tycker säkert också att det är kul att umgås med honom och försöker kanske göra det en del på vardagar. När diverse partners är hemma stänger de ofta in sig på rummet. De ser det kanske lite som sista året/åren med sin son hemmavarande, vad vet jag men försök förstå.
Det kommer en annan tid för er snart. Ta det lugnt och respektera reglerna, på lov blir det kanske annorlunda? Det är en liten process. Många har varit där. Nu har du valt en kille som spelar hockey och då är det så att det tar mkt tid. Jag försökte ha en kk ett tag som spelade och han kunde endast ses fredagkvällar pga hockeyn, haha blev inget av det.
Oj jag har inte riktigt tänkt på att det kan ta upp mitt liv, vilket det kanske är påväg att göra. Min pojkvän tar ju alltid hand om mig med så därför känns vi som ett så bra team. Det är klart att han också stöttar mig i skolan, kompisdrama och vad som än blir jobbigt.
Mina vänner träffar jag jämt, har till och med träffat dom med honom några gånger. Dock kanske jag inte är den som alltid tar initiativet till att träffas. Och när jag väl inte har något att göra sätter jag mig i badkaret och lyssnar på musik :) Så jag skulle inte säga att jag inte har något liv direkt, jag är nog bara väldigt fokuserad på min pojkvän just nu.
Jag har ju förstås frågat honom om vad han och hans föräldrar brukar göra tillsammans och då säger han ingenting, han låser bara in sig på rummet som vanligt tydligen. Och jag har verkligen gjort mitt bästa för att kunna få till nån slags relation till hans föräldrar, sitter ofta i flera timmar och kollar matcher med min killes mamma, trots att hon går iväg från mig ibland haha.
Men du har nog rätt, jag kanske bara behöver backa och respektera hur det är tillsvidare, iallafall tills han flyttar hemifrån! :)