• Lilla skorpan

Livrädd inför graviditet/missfall?

Hej. Måste bara få fråga någon. Tror jag blir knäpp av allt tänkande. Jag har haft två mf på ett halv år. O nu har vi tänkt starta "produtionen" igen. Jag har blivigt rädd, är livrädd att det ska ta sej, jag orkar inte med ett mf till. Är rädd för att få mf igen, är rädd för att vi måste utredas. Ju mer jag tänker ju hemskare känns det. Ena dagen känns de ganska okej, nästa dag är jag säker på att jag är steril. Är jag konstig eller normal i mitt tänkande?

• Svar på tråden Livrädd inför graviditet/missfall?
  • Hoppashoppas

Hej
    Du är helt normal enligt mig. Känner precis lika. Har själv haft tre mf å känner mig super splittrad nu när vi satt igång igen. Vill ju så gärna bli gravid men är så himla rädd att det ska hända igen. Men vi får hålla tummarna för varandra att det ska gå bra nästa gång.... LYCKA TILL!!!

• Snyltan

Har oxå fått flera mf två innan Lukas kom nu ett efter. Hoppas att det ska ta sig nu nästa äl.
    Lycka till

• Herus
    Klart att det är normalt att tänka så..
    Själv har jag haft 3 mf. Jag vet att tillslut går det, tillslut får jag det jag mest vill ha.
    Eftersom jag vet att jag kan bli gravid så är det klart att det stannar kvar nångång.
    Du ska inte vara rädd att få göra en utredning, det får man göra efter 3 mf. Då får man ju reda på om nått är fel. Jag gjorde en utredning som visade att inget va fel.

Steril är du inte eftersom du blir gravid..

Jag är gravid igen.. i v8 jag har fått se min lilla prick och att hjärtat slår. Så här lång har jag aldrig kommit förut har då fått mina mf i v 5-6.
    Det jag har gjort annorlunda är följande:
    *äter mitt val kvinna för att få i mig folsyra
    *Dricker aloe vera för att få i mig alla vitaminer o mineraler
    *Tar progestoron som jag fått utskrivet av min läkare som ger näring till gulesäcken som embriot lever på tills moderkakan tar över
    *Sjukskriven sen dagen jag plussade..

Hoppas verkligen att du orkar kämpa vidare, en dag får vi det finaste man kan få..
  • Tricia

Känner likadant som du TS och nu efter två mf är jag gravid ige i v 6.. Det är jättenervöst och jag bara väntar på missfallet.. letar symtom på att nått är fel.. Men bara att härda ut och hoppas!

• Gabriella82

Hej Lilla Skorpan! Kunde varit jag som skrev det du skrev...Jag har haft 2 MA och 1 MF på 6 månader, tungt.
    Tycker du ska kräva att dom gör en utredning på er så att inget är fel och om dom hittar fel kan dom kanske hjälpa er.
    Vi gjorde utredning och dom fann att jag har ett gränsvärde för kardiolipinantikroppar så jag kommer få Trombyl utskrivet vid nästa graviditet. Sen hittade dom även kromosomavvikelse hos mig, (tyvärr kan dom ju inte göra något åt det).
    Hoppas du blir gravid snart
    Kram /Gabriella

Svar på tråden Livrädd inför graviditet/missfall?