• Anonym (ts)

bild på distans?

kan man läsa bild på distans? (komvux)

• Svar på tråden bild på distans?
  • Anonym (ts)
    Anonym (hmm) skrev 2019-02-24 08:43:28 följande:

Menar du gratis då? Det hade du, på gymnasiet. 

Åter igen: när man är vuxen så är inte allt gratis i Sverige trots att många förväntar sig det. Det är dags att börja betala för sig, skatten till trots. Om du vill göra något extra, typ läsa bild (som förövrigt är ett s.k. "intresseämne") så får du betala för det, varför ska det gå på skatten?

vi bor trots allt i sverige.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (ts) skrev 2019-02-24 08:51:45 följande:
    vi bor trots allt i sverige.
    Precis, och skatten räcker inte till som det är så varför ska den dessutom bekosta någons intresse?

Hur gammal är du TS?
  • Anonym (ts)
    Anonym (hmm) skrev 2019-02-24 09:09:10 följande:

Precis, och skatten räcker inte till som det är så varför ska den dessutom bekosta någons intresse?

Hur gammal är du TS?

det gör den ju redan så det kvittar väl egentligen. Spelar det någon roll?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (ts) skrev 2019-02-24 09:20:46 följande:
    det gör den ju redan så det kvittar väl egentligen. Spelar det någon roll?
    Vad menar du? Går du på gymnasiet nu?

Åldern spelar roll eftersom du resonerar som en ung person gör och är du inte äldre än 20 så förstår jag ditt resonemang, är du äldre så har du missat en hel del av vad att vara vuxen innebär.
  • Anonym (ts)
    Anonym (hmm) skrev 2019-02-24 09:22:55 följande:

Vad menar du? Går du på gymnasiet nu?

Åldern spelar roll eftersom du resonerar som en ung person gör och är du inte äldre än 20 så förstår jag ditt resonemang, är du äldre så har du missat en hel del av vad att vara vuxen innebär.

skatten bekostar många människors intressen..
  • Anonym (hmm)
    Anonym (ts) skrev 2019-02-24 09:24:25 följande:
    skatten bekostar många människors intressen..
    Vi verkar mest gå runt i cirklar här... du svarar inte på några av frågorna som gör att vi kan hjälpa dig/hitta alternativ.

Du kommer troligtvis inte få läsa bild på komvux, var det svar på din fråga?
  • Anonym (Ja)

Här kan man läsa bild på distans via komvux.

• Anonym (Ja)
    Anonym (hmm) skrev 2019-02-24 09:30:20 följande:

Vi verkar mest gå runt i cirklar här... du svarar inte på några av frågorna som gör att vi kan hjälpa dig/hitta alternativ.

Du kommer troligtvis inte få läsa bild på komvux, var det svar på din fråga?

Varför tror du det?
  • Anonym (Kt)
    Anonym (hmm) skrev 2019-02-24 09:09:10 följande:

Varför skulle bild vara mer intresse än något annat gymnasieämne? Ta kanske vill jobba med något kreativt och behöver bild för att söka vidare?

Själv gick jag natur, bestämde mig för att jag behövde få utlopp för min kreativitet även på jobbet och kompletterade då med både folkhögskola och konstskola. Sen gick jag en utbildning på yrkeshögskola och jobbar idag med något väldigt givande och hyfsat bra lön. Helt klart värt att komplettera eftersom natur inte gav mig någonting för att söka vidare på den banan.
  • Ms H

Det är endast din hemkommun som kan svara på vad du får och inte får läsa på Komvux (de betalar utbildningen, även om du läser en distanskurs hos någon annan än din hemkommen). Kontakta dem, så får du ett korrekt svar för vad som gäller just dig.

Svar på tråden bild på distans?