Hur allvarligt är detta?
Jag och min sambo har två barn. Vår relation har gått väldigt mycket upp och ner. Det tråkiga som hänt nu är att mon sambo mer och mer börjat dra igång konflikter med våra barn. Det skedde häromdagen.
I förrgår fyllde hon 30+. Barnen hade för egna pengar köpt presenter. Ena barnet köpte ett fint smycke. Andra barnet ett par tofflor som hon hört att mamma ville ha.
På födelsedagen vaknade hon upp med dåligt humör. Jag gav henne en blomma med ett kort där det stod att jag bjuder henne på en weekend i storstan eller en spadag. Hon sa inte ens tack. Barnen skulle ge sina presenter men innan de hann ta fram dem sa hon till dem att de inte får ge henne något.
Jag tycker att det är så lågt. Jag vet att hon mår dåligt. På Jul, nyår, bröllopsdag, födelsedag brukar hon ofta bli på dåligt humör och det blir konflikter. Jag tror att det kan ha att göra med att hennes familj övergav henne när hon flyttade ihop med mig eftersom jag är svensk. På storhelger och på hennes födelsedag påminns hon om det jobbiga.
Men jag blir väldigt frustrerad och arg över att hon behandlar våra barn illa.
De är inte glada över att deras mamma så ofta nästan blir apatisk på speciella dagar.
Min sambo pratar inte eller öppnar upp för någon, tyvärr och har alltid varit så. Så det känns svårt att kunna hjälpa henne.
Vad gör jag?