Ettåring sover på mig :( tips och hjälp från trött mamma...
Hej!
Lång historia kort har vår nu ettåring alltid sovit med mig i sängen.
Försökt tagit tag i spjälsäng men gick aldrig och helt ärligt så var jag för trött och slut för att orka försöka.
Så pga trötthet.. då hon inte tog napp första 7 mån var jag hennes napp.. så sov hon med mig.
Men nu ORKAR jag verkligen inte mer. Jag är sååååå slut.
Vaknat oftast fler ggr per natt trots att hon ibland sover. Och är bara störd av att sova tillsammans..
Hon sover tom med mig på DAGEN i soffan. Vilket jag håller på bli tokig på, tar jättelång tid och somna, i vagnen blir hon alltid bara pigg och spjälsängen ser hon som en lekstation just nu.
Men min fråga är om nån har något bra tips för att kunna Få henne att vila där på dagen iallafall? Så man får nån timme själv då till att stöka på själv?
Eller är det nån idé att ens hålla på försöka med det, när börjar dom sova I vanlig barnsäng?
Känns som det är själva ?lyftet ? ner till spjälsängen som gör att hon blir tokig..
och hon brukar ?pilla? med mitt hår innan hon somnar vilket också är nåt dumt jag börjat med för det blir ju svårt när hon ligger där:(
Jättestruligt inlägg men behöver råd och tips nu för jag börjar bli helt utmattad.
Hon somnar även bara med mig och inte min sambo..