Någon i samma sits ingen hjälp från Arbetsförmedlingen, blir av med aktivitetsstöd och utskriven!
Jag har gått i ett program ***, de startade ett projekt som jag var med i ett år, men projektet är nu slut och jag går fortfarande i ett program. Fast AF säger att de inte har något program för mig i den orten så nu blir jag av med min ersättning.
Bara sådär!
Jag har en kod hos AF pga diagnos, jag har även färdtjänst som gör att jag inte kan åka fler än 20 resor per månad. Och AF kan ej stå för färdtjänstresor, bara resor via kommunaltrafik och bil.
Så jag kan ju omöjligt ta mig till en annan ort för att gå i program.
Jag har frågat AF vad jag nu skall göra.
De på AF anser att det är ett kommunbeslut, det finna inga jobb i kommunen så då kommer jag att bli utan ersättning.Hamnar på gatan.
VAD skall jag göra?? Det är inte mitt fel att det inte finns jobb!!??
De anser att jag skall söka vilket jobb som helst då jag är berättigad lönestöd och god man.
Men nu lämnar de över allt ansvar på mig att försöka lösa allt med jobb och praktik,jag har 3 mån på mig sen hamnar jag på gatan.
Jag vill veta om någon annan hamnat i samma sits?
Jag får ingen ersättning från FK då jag anses kunna jobba, så där har jag med blivit utskriven ifrån.
Jag har inte tackat nej till jobb, utan det finns inga jobb som vill ta emot mig.