• Hans28

parfym kontra atraktion

Som rubriken säger, hur stor roll spelar den parfym personen har för att ni ska bli attraherade av den personen?

• Svar på tråden parfym kontra atraktion
  • Tihi

En redan attraktiv person blir mer attraktiv med rätt parfym men tyvärr kan det också gå åt andra hållet. Men hur det än är så ska man aldrig känna doften av parfym på mer än högst en meters avstånd. Finns inget värre än när folk stinker parfym på långa vägar eller om det är blandat med sköljmedel, hårgelè, en deodorant och en annan parfym. Kräks

Meriall skrev 2019-01-23 18:42:18 följande:
    Parfym som luktar gott på någon förstärker den egna kroppsdoften, den maskerar den inte. Så om någon luktar gott med parfym luktar de förmodligen gott utan också (om de är rena).
    Håller med dig om att det är bäst om den förstärker den egna doften men hur vet man vilken parfym man passar bäst i själv? Det skulle jag bra gärna vilja veta! Drömmer

• Chattisen
    Tihi skrev 2019-01-24 00:07:15 följande:

En redan attraktiv person blir mer attraktiv med rätt parfym men tyvärr kan det också gå åt andra hållet. Men hur det än är så ska man aldrig känna doften av parfym på mer än högst en meters avstånd. Finns inget värre än när folk stinker parfym på långa vägar eller om det är blandat med sköljmedel, hårgelè, en deodorant och en annan parfym.

Håller med dig om att det är bäst om den förstärker den egna doften men hur vet man vilken parfym man passar bäst i själv? Det skulle jag bra gärna vilja veta!

Det vet du när någon påtalar att du doftar gott:)
  • Tihi
    Chattisen skrev 2019-01-24 00:31:51 följande:
    Det vet du när någon påtalar att du doftar gott:)
    Kanske är det så enkelt.

Kommer ihåg att jag fick många komplimanger för Tresor för länge sen men jag tror att dom har ändrat den för den doftar inte likadant längre och den passar inte på mig heller nu.
  • Meriall
    Tihi skrev 2019-01-24 00:07:15 följande:

En redan attraktiv person blir mer attraktiv med rätt parfym men tyvärr kan det också gå åt andra hållet. Men hur det än är så ska man aldrig känna doften av parfym på mer än högst en meters avstånd. Finns inget värre än när folk stinker parfym på långa vägar eller om det är blandat med sköljmedel, hårgelè, en deodorant och en annan parfym.

Håller med dig om att det är bäst om den förstärker den egna doften men hur vet man vilken parfym man passar bäst i själv? Det skulle jag bra gärna vilja veta!

Du luktar på den på luktsticka. Sedan luktar du på när du satt parfymen på din egen hud. Luktar det likadant passar du i den. Om vissa toner försvinner så passar du inte i den.

Och man kan tex passa i en orkidé-parfym men inte en annan. Så man måste prova.

Som exempel så ville jag ha en parfym med vanilj. Hittade 2 st som luktade gott av vanilj och provade på mig. Den ena luktade som den skulle och på den andra försvann familjen och det luktade mest bränt. Den var inte bra för mig.

Det verkar som man passar i samma som de man är släkt med så man kan med fördel prova tex sin systers och se om den passar en själv.
  • Meriall

Menar passar oftare i de som de man är släkt med passar i. Inte alltid :)

• tankfull

Hade en pojkvän som hade nån AXE-parfym tror jag och han var jättesexig. Sen började min pappa ha den parfymen. Weird Rynkar på näsan

• sextiotalist

All parfym på män går bort.

• Tihi
    Meriall skrev 2019-01-24 16:31:50 följande:
    Du luktar på den på luktsticka. Sedan luktar du på när du satt parfymen på din egen hud. Luktar det likadant passar du i den. Om vissa toner försvinner så passar du inte i den.

Och man kan tex passa i en orkidé-parfym men inte en annan. Så man måste prova.

Som exempel så ville jag ha en parfym med vanilj. Hittade 2 st som luktade gott av vanilj och provade på mig. Den ena luktade som den skulle och på den andra försvann familjen och det luktade mest bränt. Den var inte bra för mig.

Det verkar som man passar i samma som de man är släkt med så man kan med fördel prova tex sin systers och se om den passar en själv.
    Det är jättebra att veta. Skrattande Jag tycker att det är hopplöst att hitta en bra parfym både för att jag är väldigt doftkänslig och för att det är så få jag faktiskt gillar och som inte ger mig huvudvärk. 

Påminner mig om att visst är det hemskt om man har testat en parfym man inte gillar och så vägrar doften att släppa?

• Physalis

God eller ingen parfym är positivt.

Äcklig parfym eller för mycket är väldigt negativt.

Korrekturläser som en kratta
  • tankfull
    Tihi skrev 2019-01-25 14:34:02 följande:
    Det är jättebra att veta. Skrattande Jag tycker att det är hopplöst att hitta en bra parfym både för att jag är väldigt doftkänslig och för att det är så få jag faktiskt gillar och som inte ger mig huvudvärk. 

Påminner mig om att visst är det hemskt om man har testat en parfym man inte gillar och så vägrar doften att släppa?
    Samma här, jag är doftkänslig och får huvudvärk så jag använder typ aldrig parfym. Men min fd sambo gav mig Jennifer Lopez parfym och den luktade gott och var inte så påträngande. Den passade mig bra i alla fall, det är ju så individuellt. Nu är det ju ett bra tag sen så jag vet inte ens om den finns på marknaden längre.
  • Tihi
    tankfull skrev 2019-01-25 19:20:10 följande:
    Samma här, jag är doftkänslig och får huvudvärk så jag använder typ aldrig parfym. Men min fd sambo gav mig Jennifer Lopez parfym och den luktade gott och var inte så påträngande. Den passade mig bra i alla fall, det är ju så individuellt. Nu är det ju ett bra tag sen så jag vet inte ens om den finns på marknaden längre.
    Jag har väldigt svårt att hitta en parfym jag trivs med och som inte är för stark. Hade en underbar parfym för 5 år sen men det var typiskt nog en limited edition så den finns ju inte kvar. Har du gett upp att leta efter någon du tål?
  • tankfull
    Tihi skrev 2019-01-26 18:18:26 följande:
    Jag har väldigt svårt att hitta en parfym jag trivs med och som inte är för stark. Hade en underbar parfym för 5 år sen men det var typiskt nog en limited edition så den finns ju inte kvar. Har du gett upp att leta efter någon du tål?
    Nej, det är bara det att jag inte dejtat på länge så jag har inte koll på vad som finns. Och så får jag ju huvudvärk så lätt så det är jobbigt att testa parfymer. Men jag tror säkert att det finns någon som skulle passa dig, du får väl fråga i butikerna och se om de har någon fräsch och lätt parfym åt dig!
  • Tihi
    tankfull skrev 2019-01-26 18:31:34 följande:
    Nej, det är bara det att jag inte dejtat på länge så jag har inte koll på vad som finns. Och så får jag ju huvudvärk så lätt så det är jobbigt att testa parfymer. Men jag tror säkert att det finns någon som skulle passa dig, du får väl fråga i butikerna och se om de har någon fräsch och lätt parfym åt dig!
    Måste du dejta för att använda parfym? Drömmer Skrattande Jag har annars samma problem med huvudvärk av att testa parfymer plus att jag tycker att så många luktar Kräks så därför drar jag mig också för att leta nya parfymer. Använder du oparfymerade bodylotions eller brukar dom ha doft? Annars kanske någon sån kan passa dig då dom brukar dofta lite mindre tror jag.
  • tankfull
    Tihi skrev 2019-01-26 18:43:38 följande:
    Måste du dejta för att använda parfym? DrömmerSkrattande Jag har annars samma problem med huvudvärk av att testa parfymer plus att jag tycker att så många luktar Kräks så därför drar jag mig också för att leta nya parfymer. Använder du oparfymerade bodylotions eller brukar dom ha doft? Annars kanske någon sån kan passa dig då dom brukar dofta lite mindre tror jag.
    Ha, ha, nej man måste ju inte dejta för att använda parfym, bara att jag inte anstränger mig så mycket just nu och då blir det ingen parfym :)
    Jag har alltid oparfymerad bodylotion men med deo, shampoo, tvål och balsam som är parfymerade så luktar man ju ändå gott Glad!
    Jag gillar inte när män luktar för mycket heller, de ska bara lukta rent och gott och inte massor av after-shave - eller vad tycker du?

Jag blev tvungen att gå och lukta på mina parfymer och nu tyckte jag inte alls att Jennifer Lopez (Love at first glow) luktade gott, men den kan ha blivit dålig med tiden. Just nu gillade jag Gucci bäst och även Diesel, men även dessa parfymer är gamla nu så...du får ut och kolla i affärerna vad som finns just nu!
  • tankfull
    Hans28 skrev 2019-01-23 17:56:01 följande:

Som rubriken säger, hur stor roll spelar den parfym personen har för att ni ska bli attraherade av den personen?

Gillar du när kvinnor bär parfym? Eller tar det bort den egna doften för mycket ibland?
  • Tihi
    tankfull skrev 2019-01-26 19:12:52 följande:
    Ha, ha, nej man måste ju inte dejta för att använda parfym, bara att jag inte anstränger mig så mycket just nu och då blir det ingen parfym :)
    Jag har alltid oparfymerad bodylotion men med deo, shampoo, tvål och balsam som är parfymerade så luktar man ju ändå gott Glad!
    Jag gillar inte när män luktar för mycket heller, de ska bara lukta rent och gott och inte massor av after-shave - eller vad tycker du?

Jag blev tvungen att gå och lukta på mina parfymer och nu tyckte jag inte alls att Jennifer Lopez (Love at first glow) luktade gott, men den kan ha blivit dålig med tiden. Just nu gillade jag Gucci bäst och även Diesel, men även dessa parfymer är gamla nu så...du får ut och kolla i affärerna vad som finns just nu!

Jag använder oparfymerad bodylotion, schampo och deo men balsamet och duschtvålen har parfym. Har testat med parfymerade bodylotions ibland men det slutar alltid med att jag måste duscha bort det illa kvickt. Får halvt panik när hela kroppen doftar parfym och överför det till kläder och lakan.

Beroende på hur gammal parfymen är så kan den ju ha blivit dålig eller så kan det vara din smak som har förändrats. Händer mig ganska ofta tycker jag att en parfym jag gillade för x antal år sen gillar jag inte alls idag- även om den är ny i en parfymaffär. Synd att det är så träligt att leta ny parfym för det är ju trevligt när man hittar någon som känns klockren.

Angående män så gillar jag om det är en god doft som enbart känns om man kramas eller är väldigt nära. Men man vill ju kräkas när man känner doften på 10 meters avstånd och det dessutom är en hemsk cologne. Kräks

• Hans28
    tankfull skrev 2019-01-26 19:14:10 följande:
    Gillar du när kvinnor bär parfym? Eller tar det bort den egna doften för mycket ibland?
    Jag gillar tjejer som använder måttligt med parfym.
  • tankfull
    Hans28 skrev 2019-01-31 18:02:29 följande:
    Jag gillar tjejer som använder måttligt med parfym.
    Gillar du det mer än om tjejer inte alls har parfym? Jag undrar hur det är generellt för killar/män där, men det kan ju inte du ensam svara på förstås :)
  • Hans28
    tankfull skrev 2019-01-31 19:22:49 följande:
    Gillar du det mer än om tjejer inte alls har parfym? Jag undrar hur det är generellt för killar/män där, men det kan ju inte du ensam svara på förstås :)
    Jag gillar nog måttigt med parfym mer än naturlig doft förutsatt att parfymen passar.
Svar på tråden parfym kontra atraktion