• Sheltielife

NYA Följas åt till pluss! - 2019

(Glömde klicka i anonyma i tidigare tråd så skriv i denna)

Tänkte kolla om de e några som vill följas åt till plusset nu under 2019? Hade en mindre grupp i en sådan här familjeliv tråd som följdes åt när jag blev gravid med blivande storasyster och skulle tycka de vore mysigt att få göra det även denna gången!

Jag är 26 år och nu påbörjas syskon verkstad till bebis som är 7,5 månad gammal! Får se om de går fort och det blir ?pseudo? eller om de tar några månader att bli gravid!

Har inte riktigt koll på min ägglossning ännu men skulle tippa att den är på gång inom någon vecka iaf då jag nu ikväll upptäckte ägglossningflytningar! Denna månad kör vi även på RR och vi får se hur det går :D använder oss även av äl tester och NC!

Välkomna :)

• Svar på tråden NYA Följas åt till pluss! - 2019
  • Birdiz
    Sheltielife skrev 2019-01-18 11:20:47 följande:

Hur går det för er? Väntar ?snällt? på stegring på äl stickorna. Blir o ta dagens test om ca 1 timma! Mycket roligare att vänta mellan äl och bim och inte som jag är mellan mens och äl xD

Jag har ÄL om en vecka.. känns som en eeeeeeevighet innan man kan börja testa med graviditetstest :O
  • Tigerkvinna
    Sheltielife skrev 2019-01-17 10:23:32 följande:
    Oj fy de låter inte kul alls! :( och jag som klagar på att jag fått rikliga mens blödningar efter förlossningen. Hoppas att blodprovet visar bra och att de tar sig denna månaden *.*
    Hehe ja :P Här är blödningarna minst 100 mL om det är en kort mensperiod på ca 4-5 dagar och runt 125-135 mL om det är en lång på ca 10-12 dagar. Därav att jag fått starkt preventivmedel för att stoppa blödningarna då jag blivit super anemisk annars, speciellt då jag också har ganska korta cykler på runt 24 dagar..
  • Tigerkvinna
    Sheltielife skrev 2019-01-18 11:20:47 följande:

Hur går det för er? Väntar ?snällt? på stegring på äl stickorna. Blir o ta dagens test om ca 1 timma! Mycket roligare att vänta mellan äl och bim och inte som jag är mellan mens och äl xD

Här suger livet just nu känns det som..Har aldrig i hela mitt liv haft mensvärk och nu efter ÄL har jag sådan sjuk molvärk så jag håller på att bli tokig. Hoppas verkligen det är något på g. Är på ÄL +5 idag så jag ska iaf hålla mig till på tisdag dvs ÄL+9 innan jag testar överhuvudtaget..
  • Kissekatten2014
    Anonym (bebisdrömmar) skrev 2019-01-18 12:03:08 följande:

Å spännande! Vilken dos tog du då? Jag tar 1-2 RR (200mg) per dag och en tablett bisolvon om dagen. Japp RR är rosenrot 

Va har bisolvon och rr tillsammans, vilka egenskaper? Är ny på detta nämligen
  • Sheltielife
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-18 13:45:34 följande:

Va har bisolvon och rr tillsammans, vilka egenskaper? Är ny på detta nämligen

Bisolvon är slemlösande och löser ALLT slem i hela din kropp även ditt slidsekret. Tar du bisolvon så kommer du få rikligare och mera fertila (genomskinliga) flytningar under ägglossning vilket hjälper spermierna att simma bättre upp till ägget! Rosenrot vet jag inte vad den gör men STOR nytta gör den då man får kraftigare ägglossning och har man ingen ägglossning kan den göra så du får ägglossning osv osv. Den gör mycket helt enkelt! En varning är att tar du RR och bisolvon så kommer du troligtvis får såååå mycket ägglossnings flytningar att du kan behöva torka bort lite innan sex för o slippa plaska runt för mycket i allt de våta xD talar av erfarenhet! Haha
  • Kissekatten2014
    Sheltielife skrev 2019-01-18 22:19:47 följande:

Bisolvon är slemlösande och löser ALLT slem i hela din kropp även ditt slidsekret. Tar du bisolvon så kommer du få rikligare och mera fertila (genomskinliga) flytningar under ägglossning vilket hjälper spermierna att simma bättre upp till ägget! Rosenrot vet jag inte vad den gör men STOR nytta gör den då man får kraftigare ägglossning och har man ingen ägglossning kan den göra så du får ägglossning osv osv. Den gör mycket helt enkelt! En varning är att tar du RR och bisolvon så kommer du troligtvis får såååå mycket ägglossnings flytningar att du kan behöva torka bort lite innan sex för o slippa plaska runt för mycket i allt de våta xD talar av erfarenhet! Haha

Tack för upplysningen, hahaha.. Vi är dom sagt i startgroparna vill ge detta en chans på vanligt sätt först, men bra och veta vad man kan ta till och vilket tålamod jag har
  • nathalieejj

JAg är gärna med :) hade ägglossning igår så bim 31/1

• Birdiz
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-18 23:10:39 följande:
    Tack för upplysningen, hahaha.. Vi är dom sagt i startgroparna vill ge detta en chans på vanligt sätt först, men bra och veta vad man kan ta till och vilket tålamod jag har
    Blir också sugen på att prova detta nu! Men vet inte om jag behöver då dottern blev till på första försöket och förra månaden blev ett misstänkt tidigt missfall, så själva befruktningen verkar vi inte ha problem med, kan det hjälpa och förhindra missfall tror ni?
  • Sheltielife
    Birdiz skrev 2019-01-19 08:50:07 följande:

Blir också sugen på att prova detta nu! Men vet inte om jag behöver då dottern blev till på första försöket och förra månaden blev ett misstänkt tidigt missfall, så själva befruktningen verkar vi inte ha problem med, kan det hjälpa och förhindra missfall tror ni?

Om du är rädd för tidigt missfall så smörj med progesteronkräm! Det är för att motverka missfall <3
  • Sheltielife

Jösses först dottern sjuk i magsjuka och nu mannen. Hoppas innerligt ägglossningen väntar lite annars lär vi inte kunna pricka in denna månaden :o

• Kissekatten2014
    Birdiz skrev 2019-01-19 08:50:07 följande:

Det med missfall är väl ingen som vill ha, men inget man kan förhindra vad jag vet iaf.
  • Sheltielife
    nathalieejj skrev 2019-01-18 23:20:20 följande:

JAg är gärna med :) hade ägglossning igår så bim 31/1

Välkommen! Åh önska jag också va på den ?roliga? sidan av äl xD tror min äl kommer om ca 1 vecka! :D
  • Beengaah91
    Sheltielife skrev 2019-01-18 11:21:50 följande:

Hur har de gått? Ursäkta segt svar men dottern har åkt på magsjuka.... blä

Jo de va allt min mens som kom... :/ Men men får försöka efter denna mensen så får vi se hur de går då :P
  • Anonym (bebisdrömmar)

Sheltielife: Vad har du tagit för dos av Rosenrot och bisolvon när du tagit det tidigare? Jag chansar lite hejvillt känner jag hehe.

• Sheltielife
    Anonym (bebisdrömmar) skrev 2019-01-19 14:37:02 följande:

Sheltielife: Vad har du tagit för dos av Rosenrot och bisolvon när du tagit det tidigare? Jag chansar lite hejvillt känner jag hehe.

Jag har dem två tidigare graviditeter a tagit 1 tablett om dagen men denna gången men av något anledning så tar jag 2 tabletter om dagen nu när jag provar för syskon! xD
Svar på tråden NYA Följas åt till pluss! - 2019