• Mongoliet

Bara respekt för SD nu.

Jag är kommunist men har röstat på F! & V oftast, någon gång i mitt liv har nog även MP & S fått någon ströröst i typ kommun eller landsting. Nu när Vänsterpartiet släpper fram dettta pisset har jag ingen respekt kvar för något parti förutom SD. SD är rasister & skyller allt på invandrarna. Det är trist med rasister men jag måste fan ändå respektera att de står för sin rasism. Inget jävla spel. Besviken som fan på alla politiker nu. Vi måste få ett nytt system. Typ en två eller trestegs-röstvariant där partier med färst röster försvinner och sedan står ett ensamt parti kvar som segrare. Kanske bara ha regeringsperioder på 2 eller 3 är. Allt går fortare nu.

• Svar på tråden Bara respekt för SD nu.
  • Mongoliet
    HSOF skrev 2019-01-17 11:50:33 följande:

Ja jag är ingen anhängare av V även om jag klart kan tycka delar av deras politik är bra. Men fram till nyligen har jag haft respekt för just V och sd för att hålla vad de står för. Men efter Sjöstedt uttalande igår så kan jag både förstå din och många vänsterväljares frustration och jag tappar själv det förtroende jag hade för V som stod upp för sin politik.

Men tror nog inte F! är svaret för dig utan är du sann vänster så bör du istället engagera dig i V och försöka visa ditt missnöje så att partiet rensar ut fega karriärspolitiker och får in folk som tror på ideologin och politiken istället för maktspel och karriär.

Fick höra imorse att Stefan Löfven tydligen var Europas bäst betalde statsman, föga överraskade då han ska stå upp mot högern och höginkomsttagarna..

Pratade med Gudrun 2014 & frågade vad skillnaden på F! & V egentligen är. Det var ju bara den uttalade feminismen & att F! ville lägga ner försvaret. Utåt sett i början ville F! låtsas vara ett mittenparti. Lite tvärtom mot MP, låtsades vara vänster men är mitten.
  • HSOF

Ja F! är ett vänsterparti utan tvekan. Men deras politik har ju inte varit speciellt seriös och har väl varit en stor bidragande faktor till att kidnappa den riktiga feminismen och istället gjort den till en manshatande propaganda som få ställer sig bakom. Är nog därför de aldrig lyckades ta sig in i riksdagen och idag mer eller mindre är borta från rampljuset..

• Deacon

SD = rasister

Blondiner = korkade

Invandrarmän = våldtäktsmän

Skalliga män = riktiga karlakarlar

Vänsterpartister = Stalinälskare

Miljöpartister = naiva verklighetsfrånvända trädkramare

Arbetslösa = latmaskar som saknar ambitioner

Pojkar = ljusblå bilar är roligt

Flickor = rosa dockor är roligt

Ungdom i munkjacka = kanske rånare men definitivt potentiell bråkstake

Män = ytliga individer utan känslor som styrs av det lilla huvudet mellan benen

Kvinnor = djupsinniga individer med känslor och en högre moralisk mognad

Ferrariförare = han (för man utgår ifrån att det är en man bakom ratten) är en statusjägare som nog försöker kompensera för andra tillkortakommanden...

Alla dessa är mer eller mindre felaktiga generaliseringar och bör därför undvikas när man argumenterar för sin sak. Alla är givetvis berättigande till sin egen åsikt men den kan vara objektivt felaktig som i samtliga exempel jag nämnde. Är man inte öppen för denna möjlighet och beredd att kanske omvärdera sin synpunkt så är man bara inskränkt och trångsynt. Bra att ta med sig i tider när utvecklingen förefaller gå alltmer mot polariserade mellan grupper.

• mumiiin
    Deacon skrev 2019-01-18 09:39:41 följande:

SD = rasister

Blondiner = korkade

Ferrariförare = han (för man utgår ifrån att det är en man bakom ratten) är en statusjägare som nog försöker kompensera för andra tillkortakommanden...

Alla dessa är mer eller mindre felaktiga generaliseringar och bör därför undvikas när man argumenterar för sin sak. Alla är givetvis berättigande till sin egen åsikt men den kan vara objektivt felaktig som i samtliga exempel jag nämnde. Är man inte öppen för denna möjlighet och beredd att kanske omvärdera sin synpunkt så är man bara inskränkt och trångsynt. Bra att ta med sig i tider när utvecklingen förefaller gå alltmer mot polariserade mellan grupper.

• Meriall
    Deacon skrev 2019-01-18 09:39:41 följande:

SD = rasister

Blondiner = korkade

Bra skrivet!
  • HSOF
    Mongoliet skrev 2019-01-17 12:01:04 följande:

Pratade med Gudrun 2014 & frågade vad skillnaden på F! & V egentligen är. Det var ju bara den uttalade feminismen & att F! ville lägga ner försvaret. Utåt sett i början ville F! låtsas vara ett mittenparti. Lite tvärtom mot MP, låtsades vara vänster men är mitten.

Ja F! är ett vänsterparti utan tvekan. Men deras politik har ju inte varit speciellt seriös och har väl varit en stor bidragande faktor till att kidnappa den riktiga feminismen och istället gjort den till en manshatande propaganda som få ställer sig bakom. Är nog därför de aldrig lyckades ta sig in i riksdagen och idag mer eller mindre är borta från rampljuset..
  • RebeckaZ70

Så länge SD inte gör sig av med sina värsta svin (typ Mengele Fogelklou) får de ingen respekt av mig.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Bejje

Suck så less på detta rasism snack om SD. JA, det finns flertal SD politiker som gjort dumma uttalanden, ett flertal av dessa inkluderat "höjdare" har fått lämna partiet p.g.a. det. Några exempel är Kent Ekeroth, Gustav Kasselstrand, Jessica Ohlsson, William Hahne, Thoralf Alfsson och ett flertal andra.

SD håller upp till sitt löfte om att utesluta olämpliga personer som är rasistisika. Tyvärr har dom gått för långt och blivit influenserade av folk som er och media och uteslutit några av dessa utan att det varit någon riktigt rasism på gång. De har bara fått påtryckningar som gjort att de gjort sig av med folk.

De som är mot rasism borde jubla, men det gör dom inte. De fortsätter att kalla ett helt parti rasistiskt. Det är som om jag skulle kalla alla svarta för våldtäktsmän eller kriminella vilket jag så klart inte gör. Det är dock samma princip, man drar en hel grupp med människor över samma kam för vad ett fåtal i gruppen gör.

D.v.s samma definition av rasism i stort sätt men utan Ras-begreppet.

Vissa som inte vet bättre kallar en hård migrationspolitik för rasism, men vi som har bättre intellekt än så vet att dom har fel och troligen bara tillhör extremvänstern d.v.s . V, Fi och delvis MP och inte har så hög IQ.

• HSOF
    Bejje skrev 2019-01-18 22:39:38 följande:

Suck så less på detta rasism snack om SD. JA, det finns flertal SD politiker som gjort dumma uttalanden, ett flertal av dessa inkluderat "höjdare" har fått lämna partiet p.g.a. det. Några exempel är Kent Ekeroth, Gustav Kasselstrand, Jessica Ohlsson, William Hahne, Thoralf Alfsson och ett flertal andra.

SD håller upp till sitt löfte om att utesluta olämpliga personer som är rasistisika. Tyvärr har dom gått för långt och blivit influenserade av folk som er och media och uteslutit några av dessa utan att det varit någon riktigt rasism på gång. De har bara fått påtryckningar som gjort att de gjort sig av med folk.

De som är mot rasism borde jubla, men det gör dom inte. De fortsätter att kalla ett helt parti rasistiskt. Det är som om jag skulle kalla alla svarta för våldtäktsmän eller kriminella vilket jag så klart inte gör. Det är dock samma princip, man drar en hel grupp med människor över samma kam för vad ett fåtal i gruppen gör.

D.v.s samma definition av rasism i stort sätt men utan Ras-begreppet.

Vissa som inte vet bättre kallar en hård migrationspolitik för rasism, men vi som har bättre intellekt än så vet att dom har fel och troligen bara tillhör extremvänstern d.v.s . V, Fi och delvis MP och inte har så hög IQ.

Bra skrivet tills du själv generaliserar på slutet.. Det har nog inte med IQ att göra utan ideologi och maktspel. Trycket från hela etablissemanget är stort och det är lätt att ryckas med på det mesta om det kommer om någon man ser upp till.
  • Deacon
    HSOF skrev 2019-01-19 00:32:11 följande:

Bra skrivet tills du själv generaliserar på slutet.. Det har nog inte med IQ att göra utan ideologi och maktspel. Trycket från hela etablissemanget är stort och det är lätt att ryckas med på det mesta om det kommer om någon man ser upp till.

Min tanke också. De tre sista raderna där den egna höga intelligensen och förståndet framhålls var ganska paradoxala och kanske inte de mest nyanserade och insiktsfulla i inlägget. En person som tycker helt annorlunda än en själv är ju inte nödvändigtvis extrem eller ointelligent.
  • HSOF
    Deacon skrev 2019-01-19 07:54:21 följande:

Min tanke också. De tre sista raderna där den egna höga intelligensen och förståndet framhålls var ganska paradoxala och kanske inte de mest nyanserade och insiktsfulla i inlägget. En person som tycker helt annorlunda än en själv är ju inte nödvändigtvis extrem eller ointelligent.

Nä vi människoår samlas ofta bakom förebilder och ser väldigt mycket upp till dem. Det är ju därför vi har olika idéer, ideologer, religioner och synsätt på saker.

Handlar nog inte så mycket om IQ mer hur vi är.
  • svartakatten98
    Mongoliet skrev 2019-01-16 23:14:04 följande:
    Självklart är många invandrare också rasister. Skitsamma. Vänsterpartiet är värdelösa nu & jag skulle kunna hoppa till SD om de inte var rasister & om de hade haft sin ekonomiska politik mer likt S. Om de vore som S fast ville ut ur EU. Nu blir det F! eller kommunistiska partiet.
    Kommunistiska partiet står faktiskt för ungefär samma sorts migrationspolitik som SD, man inser att stora förflyttningar av människor inte hjälper, och att det är systemets fel, inte själva individerna, samt att migrationen främst tjänar kapitalismen. Kommunism har som mål att arbetarna står förenade världen över och har makten, inte att folk flyttar från ett ställe till ett annat. Detta är grunden i den ideologi du säger dig tillhöra. 

Sedan är det sant att vissa inom SD och vissa av SD:s väljare faktiskt är rasister, men partiets huvudlinje, att migrationen helt enkelt måste minska, är inte rasistisk i sig.
Svar på tråden Bara respekt för SD nu.