Hur tätt har ni mellan era barn, ni som har minst 3?
Hej hej!
Jag har 2 barn födda 14 och 16. Det är 23 månader mellan dem. Vi bor i en trea (hyresrätt). Barnen delar rum. Både jag och barnens pappa har fast anställning och stadig inkomst. Dock har vi haft ett uppehåll under 9 månader pga diverse anledningar men nu har vi hittat tillbaka till varandra - starkare än någonsin. Man kan säga att vi snart varit tsm i 10 år förutom uppehållet.
Vi båda vet vart vi står och vi älskar varandra över allt annat - och vi båda drömmer nu om ett tredje barn. Vi är väldigt redo känslomässigt men det mest praktiska hade väl kanske varit att jobba på ett år nu och spara lite pengar till buffert/hitta större boende. Det är väl det enda som hindrar så att säga..
Dock tänker vi ju inte på något annat. Längtar sååå mycket till en liten och jag tänker att är det inte så att barnen kommer ha nytta av varandra mer om det är lite tätare? Borde vi suga på detta lite eller bara köra på?
Alltså jag vet ju vad hjärtat säger... men ge mig gärna lite imput på hur ni tänkt/körde på kring ert tredje barn! Tacksam för svar! ??????