Har du som har adhd druckit för mycket nångång och gjort bort dig?
Suck har hänt mig men man har lärt sig
Suck har hänt mig men man har lärt sig
Klängt på killar, kastat ölglas, kissat på mig, you name it.
Däckat, strippat? Smsat ringt upp personer?
Även det
och vad har det med adhd att göra?..
Omg man vill bara dra nåt gammalt över sig
och vad har det med adhd att göra?..
Göra bort sig på fyllan är väl inte värre för nån med adhd än nån annan? Förstår inte riktigt kopplingen?
Har man dålig impulskontroll så kan det väl leda till att man dricker mer, att man inte avvaktar på effekt.
Undrar jag med. Finns oerhört många som ofta eller sällan gör bort sig på fyllan.
Jag har gjort det några gånger.
Min sambo däremot har ADD och han har, bortsett från tonåren, aldrig gjort bort sig på fyllan för han dricker med aktsamhet.
Har man dålig impulskontroll så kan det väl leda till att man dricker mer, att man inte avvaktar på effekt.
Göra bort sig på fyllan är väl inte värre för nån med adhd än nån annan? Förstår inte riktigt kopplingen?
Jag vet!! Men det har lett till att jag lagt av med all alkohol. Men jag glömmet aldrig vilken ångest jag haft efter dessa episoder.
Adhd är nästan synonymt med en sämre impulskontroll och en försvagad förmåga att förutse konsekvenser. Alkohol förstärker detta och därför är det en helt naturlig konsekvens att det är lättare att göra dumma saker på fyllan. Ännu mer så för någon med adhd.
Många studier visar att människor med adhd självmedicinerar med alkohol eller andra droger. En ganska färsk studie visade att alkohol var lika effektivt som vissa antidepressiva mediciner för måendet - trots de negativa saker som det medför. Tyvärr är många med adhd deprimerade.
Var snälla mot er själva och varandra, hur ni än väljer att förhålla er till alkohol.
Add är lite annorlunda än adhd har jag hört