• Ronja666

Svårt med tillit

Har snackat med kille under lång tid på en dejtingsida. Han var snabb med att fråga om jag kan tänka mig fler barn, visar att han är seriös på olika sätt, han är intresserad av mig och mina barn.

Jag har dock blivit lurad tidigare och är livrädd att släppa in honom för nära.

Vi träffades i går och allt var toppen!

Ni killar hade ni frågat barnfrågan om ni bara är intresserade av sex eller enbart om ni är seriöst intresserade?

• Svar på tråden Svårt med tillit
  • Chattisen

Fast är väl smart att stämma av innan man involverar sig känslomässigt, tycker inte det behöver betyda mer än att man vill veta om man är på samma ärt i livet.

• Godisbuske

Ja det finns många killar som vet hur desperata singelmammor är, det är ju inte lätt att finna en kille som är villig.

Så spelas det lite på barnen och mammahjärtat, så är det lättare att komma inanför trosan.

Personligen inget jag skulle göra, lite hjärta har jag. Man kan ju inte vara evil.
    Men känner killar som gör det, dom har inte så mycket lycka annars, så ni blir lite lättare offer.

Håller med dem i tankesättet, men jag gillar det inte.

• Ronja666

Ja absolut! Är mer frågande till om man ställer en sån fråga bara för att få ligga eller vad?

Chattisen skrev 2018-12-28 11:43:09 följande:

Fast är väl smart att stämma av innan man involverar sig känslomässigt, tycker inte det behöver betyda mer än att man vill veta om man är på samma ärt i livet.

• Ronja666

Jag är långt ifrån desperat ;)

Och varför skulle det vara svårt att hitta en villig kille menar du?

Jag är långt från ful och man kan inte se på min kropp att jag fött barn.

Men det borde ju vara betydligt lättare att bara ska ett ons.

Och nu har vi träffats utan att ha haft sex, då borde han väl ha försökt det tycker jag eller?

Ja nu killar är svåra att förstå helt klart, hade han sagt att han bara ville ha sex, hade jag kunnat ha det om jag bar sugen.

Godisbuske skrev 2018-12-28 11:48:58 följande:

Ja det finns många killar som vet hur desperata singelmammor är, det är ju inte lätt att finna en kille som är villig.

Så spelas det lite på barnen och mammahjärtat, så är det lättare att komma inanför trosan.

Personligen inget jag skulle göra, lite hjärta har jag. Man kan ju inte vara evil.

Men känner killar som gör det, dom har inte så mycket lycka annars, så ni blir lite lättare offer.

Håller med dem i tankesättet, men jag gillar det inte.

• Godisbuske
    Ronja666 skrev 2018-12-28 12:26:55 följande:

Jag är långt ifrån desperat ;)

Och varför skulle det vara svårt att hitta en villig kille menar du?

Jag är långt från ful och man kan inte se på min kropp att jag fött barn.

Men det borde ju vara betydligt lättare att bara ska ett ons.

Och nu har vi träffats utan att ha haft sex, då borde han väl ha försökt det tycker jag eller?

Ja nu killar är svåra att förstå helt klart, hade han sagt att han bara ville ha sex, hade jag kunnat ha det om jag bar sugen.

Du har ju en fördel med kroppen, men du har barn. Kanske du inte är desperat ännu och kanske du är ung.  Men tiden går fort och ditt marknadsvärde sjunker för varje år. Killar idag är mer petiga och ställer sig mer och mer frågan, vad får jag ut av ett förhållande med en singelmamma. Lite sex ibland och fostra hennes avkomma lockar inte så mycket. Utbudet av singelmammor är stort och sex är inga problem , sedan vidare till nästa. Man lever livet gott och spenderar alla pengar och tid på sig själv.
  • Chattisen
    Ronja666 skrev 2018-12-28 12:21:54 följande:

Ja absolut! Är mer frågande till om man ställer en sån fråga bara för att få ligga eller vad?

Nej tror jag inte, om jag nu förstår rätt.. är kanske inte en typisk raggningsreplik!
  • Ronja666

Men om vi nu träffats utan att ha sex?

Jag vägrar tro att alla killar är svin ;)

Godisbuske skrev 2018-12-28 12:48:56 följande:

Du har ju en fördel med kroppen, men du har barn. Kanske du inte är desperat ännu och kanske du är ung.  Men tiden går fort och ditt marknadsvärde sjunker för varje år. Killar idag är mer petiga och ställer sig mer och mer frågan, vad får jag ut av ett förhållande med en singelmamma. Lite sex ibland och fostra hennes avkomma lockar inte så mycket. Utbudet av singelmammor är stort och sex är inga problem , sedan vidare till nästa. Man lever livet gott och spenderar alla pengar och tid på sig själv.

• äldreochklokare

Träffa honom några gånger till, se hur han beter sig. Är han relaxad och glad av ditt sällskap vill han kanske mer. Är han otålig och försöker hinta om sex så kanske det mest är det han vill. 

• Chattisen

Tror verkligen killar eller män, att kvinnor vill bli gravida bara för att man vill ha sex, ang prelmedel så känner jag kvinnor som haft oskyddat sex praktisktaget under hela sitt vuxna liv, med samma partner då, men ändå bara blivit gravida när det var dags för barn efter några försök då. Avbrutet samlag kallas det.

Så en singelmamma är troligtvis inte den som kommer kämpa för att bli på smällen med en random kille, tänker att hon borde vara nog så erfaren av barn att hon inte utsätter sig för att skaffa ett barn till värden ensam.

Det är så här jag uppfattar tråden, att singelmammor skulle vara desperata efter att få skaffa barn?

Jag skulle aldrig i livet skaffa fler barn OM jag inte absolut träffar THE Man och han skulle välja bort mig om jag vägrade skaffa fler barn, annars Nej. I den bästa av världar skulle sånna här frågor tas upp för att reda ut ev missförstånd innan det är försent.

Så, Nej singelmammor är inte desperata! Kanske singelmän utan barn borde träffa singelkvinnor utan barn.

Så missförstånden reds ut i sitt sammanhang. Abort är dessutom inte mord, blir förbannad att man vill ta ifrån kvinnor möjligheten att bestämma över sin kropp.

Det är dessutom inte till barnens bästa att alla kvinnor behåller barn till höger och vänster, då det kan finnas tusentals kompetenta svar till att en abort bör göras. Sorry, kände att jag kom på villovägar från tråden här, men viktiga ord som inte skall ligga under en säng och damma..

Svar på tråden Svårt med tillit