• bullen1984

Tankar om Otrohet

Jag lever I en relation sedan 4 år. En relation som jag älskar att vara i. Har tidigare haft 2 längre förhållanden, tror aldrig att jag har vart utsatt för otrohet..

Men jag tänker ibland- Vad är egentligen så farligt med otrohet? Jag tror att det handlar om den egna känslan att inte vara tillräcklig. 
    Om jag fick veta att min nuvarande partner var otrogen så tror jag inte att jag skulle lämna honom, och det handlar inte om att jag inte älskar mig själv eller att jag inte tycker att jag förtjänar bättre, utan att jag nog inte tycker att det är så hemskt. 
    Skulle absolut bli ledsen men jag skulle inte vilja kasta bort vår relation.
    "Ja men han skulle ju kasta bort relationen om han är otrogen" tänker nog många.. 
    Men jag tycker inte att det är så enkelt. 

Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Tankar om Otrohet
  • Mongoliet

Antar att du vet med dig själv att du är kass sex & vill för sällan & att detta är sätt för dig att rättfärdiga dig att stanna kvar i den fina levnadsstandaren ni har tack vare din man.

• midvintern

Det handlar väl ändå mer om det svikna förtroendet än hur hemsk man personligen tycker att själva akten är? När ett förtroende väl är brustet är det svårt att reparera, och sådant spelar in på alla plan i ett förhållande, inte enbart den sexuella biten (åtminstone för mig).

• Walker90

Jag var otrogen och vi (jag och min man) gick igenom ett helvete pga det. Jag kommer aldrig glömma när han sa ?du krossade mitt hjärta? när han fått reda på min otrohetsaffär. I månader efteråt var det kyligt och stelt mellan oss, det tog LÅNG tid innan vår relation reparerades och blev bra igen.

Till råga på allt blev min älskare störd så jag fick byta nummer 3 gånger men då började han skicka brev i stället. Det tog tid att bli av med aset.

• Pentra
    Mongoliet skrev 2018-12-27 08:41:13 följande:
    Antar att du vet med dig själv att du är kass sex & vill för sällan & att detta är sätt för dig att rättfärdiga dig att stanna kvar i den fina levnadsstandaren ni har tack vare din man.

Ett gäng tips; gå ut grundskolan med godkända betyg, väx upp, skaffa dig lite livserfarenhet och koppla till hjärnan innan du knackar på tangenterna och trycker 'Enter'. ... /Pentra
  • Mongoliet
    Pentra skrev 2018-12-28 03:33:22 följande:

Ett gäng tips; gå ut grundskolan med godkända betyg, väx upp, skaffa dig lite livserfarenhet och koppla till hjärnan innan du knackar på tangenterna och trycker 'Enter'. ... /Pentra

...märkligt men ser aldrig dig skriva så när denna människan dök upp från ingenstans & började skriva skit i någon tråd jag hade startat. Hur kommer det sig Fröken rektor på Familjeliv?
  • bullen1984
    midvintern skrev 2018-12-27 22:22:51 följande:

Det handlar väl ändå mer om det svikna förtroendet än hur hemsk man personligen tycker att själva akten är? När ett förtroende väl är brustet är det svårt att reparera, och sådant spelar in på alla plan i ett förhållande, inte enbart den sexuella biten (åtminstone för mig).

Jo, det håller jag med om. Jag skulle bli väldigt sviken över själva lögnen, sedan skulle jag fokusera stort på att jag inte är tillräcklig. 
    Missuppfatta mig inte, jag skulle själv inte vara otrogen och jag vill såklart inte bli utsatt för det, men just när man lever i en fantastisk relation, är det värt att lämna, eller kan man kämpa sig igenom det? Tror det beror mycket på varför den andre vart otrogen. 
  • bullen1984
    Walker90 skrev 2018-12-28 00:14:12 följande:

Jag var otrogen och vi (jag och min man) gick igenom ett helvete pga det. Jag kommer aldrig glömma när han sa ?du krossade mitt hjärta? när han fått reda på min otrohetsaffär. I månader efteråt var det kyligt och stelt mellan oss, det tog LÅNG tid innan vår relation reparerades och blev bra igen.

Till råga på allt blev min älskare störd så jag fick byta nummer 3 gånger men då började han skicka brev i stället. Det tog tid att bli av med aset.

Usch, ja det skulle ju vara det värsta, just att såra den man älskar. Men om man fokuserar på varför du var otrogen: Det var ju varken för att du inte älskar din man, eller för att vilja såra honom? Det handlade väl om någonting i dig själv? 
    Det är just det jag tänker att man borde lägga fokus på, medans den som blir utsatt mest fokuserar på sig själv och vad man kan tänkas gjort för fel för att den andre ska vara otrogen..
  • bullen1984
    Mongoliet skrev 2018-12-28 03:46:48 följande:
    ...märkligt men ser aldrig dig skriva så när denna människan dök upp från ingenstans & började skriva skit i någon tråd jag hade startat. Hur kommer det sig Fröken rektor på Familjeliv?
    Ja märkligt du! Det låter ju nästan på dig som om jag bara kastar ur mig otrevligheter utan anledning, så som du jobbar.
    Är less på dig, tror du sitter hemma och dricker. Gå och sök hjälp, snälla. 
  • Walker90

[quote=79316168][quote-nick]bullen1984 skrev 2018-12-28 05:55:33 följande:[/quote-nick]Usch, ja det skulle ju vara det värsta, just att såra den man älskar. Men om man fokuserar på varför du var otrogen: Det var ju varken för att du inte älskar din man, eller för att vilja såra honom? Det handlade väl om någonting i dig själv? 

Det är just det jag tänker att man borde lägga fokus på, medans den som blir utsatt mest fokuserar på sig själv och vad man kan tänkas gjort för fel för att den andre ska vara otrogen..[/

För min del handlade det nog om att jag var olycklig överlag just då. Jag var arbetssökande, hade dålig ekonomi och hade tråkigt på dagarna medan min man (då sambo) jobbade 7-16.

Vi sågs såklart men vi umgicks inte riktigt, gjorde inte roliga saker ihop och tog varandra för givet.

Mr X dök upp och var som en frisk vind, så levande, glad, sexig och gav mig uppmärksamhet, han var snäll mot mig tills han fått ligga och sen var det tack och hej i några veckor, medan han dejtade en annan tjej. Därefter började han stalka mig... Jag önskar att vi aldrig hade träffats.

Svar på tråden Tankar om Otrohet