• scrapparlotta

bästa spelen till ps4?

Jag har nu beställt en playstation 4 på mellandagsrean, och nu letar jag efter roliga spel. Vi har två tjejer på 12 och 14 år, så spel som kan massa dom. Tipsa om dom roligaste spelen....

• Svar på tråden bästa spelen till ps4?
  • Ignoramus

Uncharted-serien!! 1-3 finns i en remastrad utgåva, och sen har fyran + ett minispel släppts. Bonus för starka kvinnliga karaktärer!

• DanneD

Red dead redemption 2. Utan tvekan.

• scrapparlotta
    Meriall skrev 2018-12-26 00:32:33 följande:

Vad gillar de för slags spel?

Vi har en wii konsol nu och där gillar dom super Mario bros ....så nåt liknande. Typ nåt spel som dom springer olika banor/världar. Sen har jag letat efter nåt gästspel, dom älskar hästar. Men hittar inget som inte är så barnsligt...

Men ge mig lite andra tips med...men inga krigsspel eller där dom slåss.
  • Kermit1561

Minecraft rekommenderas starkt!

The sims borde vara kul för tonåringar.

Just Dance är också att rekommendera men kräver kamera, smarta telefoner eller move kontroller.

Det finns också en hel del trevliga indie spel på Playstation store som är värda att kolla upp. Speciellt om man gillar plattformsspel.

• scrapparlotta
    Kermit1561 skrev 2018-12-26 08:47:26 följande:

Minecraft rekommenderas starkt!

The sims borde vara kul för tonåringar.

Just Dance är också att rekommendera men kräver kamera, smarta telefoner eller move kontroller.

Det finns också en hel del trevliga indie spel på Playstation store som är värda att kolla upp. Speciellt om man gillar plattformsspel.

Minrcraft och sims har dom på datorn...och just Dance har vin på vårt gamla wii som får hänga kvar ett tag till.

Men ska kolla på ps store vad som finns där. Tack.
  • Ignoramus

Nintendo är ju plattformsspelens hemvist litegrann, du får det lite svårare med ett ps4 skulle jag spontant säga. Tänker på limbo och inside, men det är ju - minst sagt - en lite mörkare variant. Dock roligare och mer utmanande än mario. Men de slåss ju inte och inside må iofs vara ett krigsspel men inte på det sätt som förmodligen åsyftas.

Men om gta är ett bilspel kanske man kan motivera red dead redemption till ett hästspel? XD Det går ju att "neutralisera" spelet rätt mycket så att det inte blir så våldsamt.

• Ignoramus

My little riding champion och My riding stables: life with horses släpptes för en månad sen. Hittar inga recensioner dock.

• Kermit1561
    scrapparlotta skrev 2018-12-26 09:35:13 följande:

Minrcraft och sims har dom på datorn...och just Dance har vin på vårt gamla wii som får hänga kvar ett tag till.

Men ska kolla på ps store vad som finns där. Tack.

LEGO spelen är rätt bra också, där är det ju banor och lite enklare pussel som ska lösas.
  • IceKitten

Overcooked, little big planet, the last guardian, rime, tomb raider (lite våld men en stark kvinnlig hjälte).

• scrapparlotta

Tack för alla tips....fortsätt gärna ge förslag på roliga familjespel...

Undrar åxå, man kan spela 2 eller flera på dom flesta spel eller?

• Ignoramus

De flesta spel är single player, tyvärr. Saknar verkligen roliga 2-playerspel, speciellt typ pussel eller worms. Overcooked är multiplayer.

scrapparlotta skrev 2018-12-26 12:21:31 följande:

Tack för alla tips....fortsätt gärna ge förslag på roliga familjespel...

Undrar åxå, man kan spela 2 eller flera på dom flesta spel eller?

• snedtak

Rayman och Ratchet & Clank är inte så våldsamma.
    Kingdom Hearts 3 som kommer i januari tror jag skulle kunna passa. Man slåss visserligen, men det är animerat och inte så realistiskt.

Svar på tråden bästa spelen till ps4?