• Anzil

När en kvinna vill fortsätta ha kontakt på nätet

Hej!

Min granne knackade på mig för inte så länge sedan och talade om att hon skulle flytta. Hon ville ha fortsatt kontakt och frågade om det vore okej att lägga till mig på sociala medier. Jag tyckte det var en jättekul förfrågan.

Däremot har det inte blivit några dialoger på nätet som det har skett tidigar enär vi har setts med varandra då och då.

Jag undrar om det handlar om blyghet - Hur mycket skrivande är för mycket skrivande. Det är ju inte så att jag vill tjattra på med massa saker. Jag blir tyst för att hon är tyst. Jag har skrivit lite då och då och responsen är fina.

Jag har rädsla över att hon skall bli tokig av mina meddelanden. Jag skriver även som en kratta, så jag vill helst skippa chattade via nätet egentligen.

Jag vill inte verka för påflugen. Vilket blir egentligen bäst?

Att kanske vänta och vänta med att skriva för att skriva lite smått för att sedan återigen vänta och därefter fråga om hon vill umgås eller är det bara okej att bara köra ''impulsivt'' och bara skriva?

Jag tycker att hon liksom, inte skriver någonting om jag inte skriver något. Men ändå var det hon som ville lägga till mig. SÅ jag känner mig förvirrad och osäker om jag kommer trötta ut henne eller någonting.

Vad önskar ni er egentligen hos mannen? Är det någonting ni känner igen er ifrån kvinnan? Att kunna faktiskt fråga om kontaktuppgifter och sedan bara låta mannen sköta resten?

Skulle ni bli ''tokiga'' om mannen bara skrev och kanske dessutom tycka att han verkade påflugen?

Jag vill gärna skriva om att jag vill ses men vill inte vara för påflugen?

Detta handlar om en kompis - Om det utvecklas till något mer vet jag inte. Men för tillfället känner jag att det blir väldigt skoj med en sådan här kompis.

Tack för svar!

• Svar på tråden När en kvinna vill fortsätta ha kontakt på nätet
  • äldreochklokare

Men ni var grannar förr? Hon vill väl bara ha kvar lite kontakter från gamla stället? 

Du kan så klart fråga om hon vill ses, det kan väl inte vara så laddat om ni ser varann som kompisar? Säg bara att nu var det ju ett tag sen hon flyttade, vore det inte kul att ses? 

• Chattisen

Känner igen mig mkt ja, dock vet jag inte om en granne riktigt tänkte ngt mer än att bara kunna hålla kontakt, se uppdateringar i varandras liv tex.

Så skulle jag nog tolka det.

Vid romantiskt intresse, då är jag inte riktigt den blyga typen och går nog på rätt tydligt om intresse finns. Fast jag kräver ett visst gensvar, annars tröttnar jag såklart och blir osäker på hur jag ska bete mig.

Vid vänskap skulle jag nog bara vara impulsiv och spontan, enkelt och oladdat liksom.

Är kontakten ospecificerad man vet inte var den andra står vänskap eller något mer, ja då skulle jag nog reda ut det först. För att hålla allt på rätt nivå liksom och att jag då inte får för mig att göra något olämpligt/ ouppskattat.

• Anzil
    Chattisen skrev 2018-12-20 00:10:27 följande:

Känner igen mig mkt ja, dock vet jag inte om en granne riktigt tänkte ngt mer än att bara kunna hålla kontakt, se uppdateringar i varandras liv tex.

Så skulle jag nog tolka det.

Vid romantiskt intresse, då är jag inte riktigt den blyga typen och går nog på rätt tydligt om intresse finns. Fast jag kräver ett visst gensvar, annars tröttnar jag såklart och blir osäker på hur jag ska bete mig.

Vid vänskap skulle jag nog bara vara impulsiv och spontan, enkelt och oladdat liksom.

Är kontakten ospecificerad man vet inte var den andra står vänskap eller något mer, ja då skulle jag nog reda ut det först. För att hålla allt på rätt nivå liksom och att jag då inte får för mig att göra något olämpligt/ ouppskattat.

Det handlar just om vänskap, tycker jag. Om det utvecklas någonting ännu mer får man helt enkelt ta då och ingenting som jag planerar just nu. Jag tycker det är trevligt och skulle bli väldigt glad att hålla henne som vänskaplig kontakt där vi då och då ses. Hon är väldigt trevlig!

Men jag känner att jag ändå inte vill verka påflugen som en person som är tokig eller verkar som om jag är förälskad eller liknade. Man vill ju helt enkelt inte ge fel signaler eller någonting.
Svar på tråden När en kvinna vill fortsätta ha kontakt på nätet