• Gullan803

    Vi som planerar starta syskonproduktionen vår/sommar 2019

    Vi har en dotter född juni 17 och planerar att starta våran syskonproduktion i slutet av våren 2019. Tänkte att det kan vara lite kul att hitta fler som kanske tänkt starta ungefär samtidigt. Alltid härligt att ha någon att bolla sina tankar med :)

    Lite historia om oss :

    Vi är gifta och båda 26 år och har även hund. Våran dotter är extremprematur pga havandeskapsförgiftning. Så samtidigt som vi är taggade på att börja syskonproduktionen är vi också livrädda för att samma sak ska ske igen.

  • Svar på tråden Vi som planerar starta syskonproduktionen vår/sommar 2019
  • Blirdetsåblirdet

    Hej hopp!

    Skulle också vilja hoppa in här. :)

    Jag och fästmannen fick en son i mars 2018 och planerar att påbörja bebisverkstad nu runt mars. Vi vill vänta tills dess för att vi ska gifta oss i september och då har jag räknat lite på vilken månad jag kan tänka mig att vara i som mest vid bröllopet. ;)

    Dock ammar jag fortfarande en del och har inte fått tillbaka mensen än. Var nästan 100% säker på att jag fick ägglossning vid nyår. Fick alla symptom jag fick innan förlossningen; molvärk, flytningar osv. Det skulle ha betytt att jag hade BIM förra veckan och ännu ingen mens i sikte, så det verkar vara falskt alarm.

    Hoppas att det drar igång till mars! :)

  • tiiitti

    Hej! Hoppar in här. Vi tänkte starta i sommar med att försöka få en trea :)

    Minsta fyller 1 i juli.

    Längtar så till arr sätta igång

    Tänkte börja kartlägga min ägglossning redan nu fram till sommaren för att ha full koll

  • Ville2017

    Hej! Hoppar gärna in här också :)
    Vi har en liten kille född i oktober 2017 och planerar att börja försöka med syskon i maj. Jag har precis tagit ur p-stav för att låta kroppen återställa sig. Kul att följas åt :) 

  • royce

    Hej alla!
    Hoppar gärna också in här.


    Vi har en liten tjej född i augusti 2019. Vi fick kämpa flera år för att få henne så nu känner vi att vi ska försöka få till syskon så snart min mens bara kommer igång.
    Förra veckan tyckte jag mig ana typ ÄL-symptom men jag tänkte att jag säkert inbillade mig då jag fortfarande delammar. Men - så idag kom mensen! Aldrig blivit så glad över mens, haha :D


    Förväntar mig verkligen ingen snabb graviditet men det är alltid roligt att följas åt med andra som försöker :)

  • royce
    royce skrev 2019-02-17 13:31:10 följande:

    Hej alla!
    Hoppar gärna också in här.


    Vi har en liten tjej född i augusti 2019. Vi fick kämpa flera år för att få henne så nu känner vi att vi ska försöka få till syskon så snart min mens bara kommer igång.
    Förra veckan tyckte jag mig ana typ ÄL-symptom men jag tänkte att jag säkert inbillade mig då jag fortfarande delammar. Men - så idag kom mensen! Aldrig blivit så glad över mens, haha :D


    Förväntar mig verkligen ingen snabb graviditet men det är alltid roligt att följas åt med andra som försöker :)


    Menar ju såklart att hon är född i augusti 2018 :D
  • H0nd3ndär

    Hoppar också gärna in här. Jag och sambon planerar för en 3a 2020 och om min mens hinner komma igång planerar vi starta bebisverkstaden i maj.

    Båda mina andra är födda inom en vecka från bf. Men vill ha lite marginaler till 2019 så helst inget bf förrän slutet av januari om det nu mot förmodan skulle ta sig på första försöket.

    Har egentligen inget emot nov-dec-bebisar men då våran 2a är född första veckan i januari i år vill vi inte riskera två barn som inte är tvillingar samma år.

  • Gummsan83

    Hej hoppar också in här ???? planerar också att starta nu i maj. Jag har barn sen innan varav de minsta är tvillingar på 9 år . Men min sambo har inga barn. Så blir hans första. Sjukt nervös då jag nu är 10 år äldre och med en ny pappa ????

  • MamaToK

    Följer med här! Har en dotter född aug 2018, haft mens 3ggr sen förlossningen så den är inte så pålitligt regelbunden än och ammar även lite fortfarande. Det här blir vårt 2:a försök. BIM 26/4

    Vår högsta dröm just nu är att få ett syskon till dottern och känner att vi inte har någon tid att förlora då vi är lite äldre. (jag 37 han 46) =)

  • VictoriaBerggren

    Vi planerar att börja i juni månad. Vi har en liten kille som är född januari 2018 här hemma. Kul att ha någon att följa????

  • Anonym (An)

    Hej tjejer! Hur går det?? Vi startade att försöka förra veckan så nu är det bara att vänta tills testdag. Har två barn sen innan

  • Ville2017

    Vi har gjort ett försök och jag har enlig appen beräknad mens idag, men är inte helt säker på min cykel efter jag tog ur p-staven för några månader sen. Testade imorse men det visar ingenting, förväntade mig inte att de skulle funka på första försöket, men visst, ingen mens än så hoppet lever :) 

Svar på tråden Vi som planerar starta syskonproduktionen vår/sommar 2019