• MFML

Roliga JUL-överraskningar för barn!

Det enda jag hittills vet är att man kan ge barnen varsitt godis"frö" att lägga i ett glas med socker, så ska det över natten växa och förvandlas till en godisklubba. Kul idé! Och att man kan låta vanliga ägg bytas ut mot Kinderägg (typ att en tomtenisse gjort det, dock kanske mer passande är påskharen :) ). Vad finns det fler för roliga saker man kan göra för barn såhär i juletider?

• Svar på tråden Roliga JUL-överraskningar för barn!
  • Anonym (paketkalender)
    MFML skrev 2018-12-15 10:56:33 följande:

Det enda jag hittills vet är att man kan ge barnen varsitt godis"frö" att lägga i ett glas med socker, så ska det över natten växa och förvandlas till en godisklubba. Kul idé! Och att man kan låta vanliga ägg bytas ut mot Kinderägg (typ att en tomtenisse gjort det, dock kanske mer passande är påskharen :) ). Vad finns det fler för roliga saker man kan göra för barn såhär i juletider?

Paketjulkalender hemagjord med 24 små paket hängande i ringar, det hade vi när jag var liten. Mycket mer uppskattat än de av papper med luckor.
  • Bleha

Jag vet inte hur gamla det är. Men det bästa jag visste när jag var liten var att leta pilar i skogen som pappa lagt ut som ledde till en skatt. I vårt fall var det troll. Men hade lika gärna kunna varit en nisse!

Svar på tråden Roliga JUL-överraskningar för barn!