• Mongoliet

Åkesson i Thailand igen

Om det svenska valet endast baserades på röster av svenskar som reser till Thailand, skulle SD få över 50 % då?

• Svar på tråden Åkesson i Thailand igen
  • superorka

Som svar på frågan så nej. Bland svenskarna som varit i Thailand senaste 2 åren så är sannolikheten att man sympatiserar med SD något högre, men en ganska liten bit högre. Som någon skrev så är inte Thailands-resenärerna en homogen grupp, men desto fler röster skulle däremot falla på Moderaterna.

SD-sympatisörerna reser överhuvudtaget till färre destinationer än genomsnittssvensken, vilket också förklarar varför svaret på frågan är nej. 

• tobbe01
    superorka skrev 2018-12-15 17:46:31 följande:

Som svar på frågan så nej. Bland svenskarna som varit i Thailand senaste 2 åren så är sannolikheten att man sympatiserar med SD något högre, men en ganska liten bit högre. Som någon skrev så är inte Thailands-resenärerna en homogen grupp, men desto fler röster skulle däremot falla på Moderaterna.

SD-sympatisörerna reser överhuvudtaget till färre destinationer än genomsnittssvensken, vilket också förklarar varför svaret på frågan är nej. 

Så det har gjorts en studie över resmönster m.a.p partisympatier? Liksom GUD vilken tråkig och meningslös studie.
  • tobbe01
    Mongoliet skrev 2018-12-15 15:07:56 följande:
    Tror att den är väldigt enhetlig. SD:are, hundägare osv. Blanda det med lite white trash från sossehögern.
    Hundägare? Va? De du kallar för "sossehöger" är väl folk som arbetat väl och lyckats bygga sig en god ekonomisk grund? De har ena foten kvar i föräldrarnas "sosse-liv" och ett i sin nya "höger-tillvaro". Skulle de vara WT? Du nämner inget om alla medelålders män som tydligen (sett på teve) lever livet på horhusen och som köper småbarn t om! Har de katt? Röstar ömsom på SD, ömsom KD och tycker om Kalvstek med brunsås?
  • Mongoliet
    tobbe01 skrev 2018-12-16 05:34:03 följande:

Hundägare? Va? De du kallar för "sossehöger" är väl folk som arbetat väl och lyckats bygga sig en god ekonomisk grund? De har ena foten kvar i föräldrarnas "sosse-liv" och ett i sin nya "höger-tillvaro". Skulle de vara WT? Du nämner inget om alla medelålders män som tydligen (sett på teve) lever livet på horhusen och som köper småbarn t om! Har de katt? Röstar ömsom på SD, ömsom KD och tycker om Kalvstek med brunsås?

De männen du pratar om som säger att de åker till Thailand för naturen. Lämnar sin hund på hund-dagis och köper barn mm. Hatar invandrare men är gärna i Thailand så ofta det bara går. Besvikna på S så det blir SD & de lär övertala sina föräldrar att bli SD också.
  • tobbe01
    Mongoliet skrev 2018-12-16 07:01:03 följande:
    De männen du pratar om som säger att de åker till Thailand för naturen. Lämnar sin hund på hund-dagis och köper barn mm. Hatar invandrare men är gärna i Thailand så ofta det bara går. Besvikna på S så det blir SD & de lär övertala sina föräldrar att bli SD också.
    Så du menar att äcklen som köper sex är SD:are? Jag har sett en studie i en tidning jag inte minns namnet på men där hade man frågat ut äcklen och 95% var miljömuppar!! Liksom var inte det oväntat?
  • Mongoliet
    tobbe01 skrev 2018-12-16 07:11:25 följande:

Så du menar att äcklen som köper sex är SD:are? Jag har sett en studie i en tidning jag inte minns namnet på men där hade man frågat ut äcklen och 95% var miljömuppar!! Liksom var inte det oväntat?

Miljöpartister cyklar i Appeninerna så det är nog fel. Nä tydligen är det SD:are. Hittade fakta nu men vet inte hur man länkar men ca-siffror på Thailandsbesökarna är SD 51 %, M, 12 %, S 12 %, KD 4 %, L 4 %, C 2 %, MP 1%, V 0.2 %, Övriga ville ej uppmnämna partitillhörighet. 78 % var hundägare. Andra frågor var ang om att äta hund mm så därför fanns statistik på det också.
  • tobbe01
    Mongoliet skrev 2018-12-16 07:21:36 följande:
    Miljöpartister cyklar i Appeninerna så det är nog fel. Nä tydligen är det SD:are. Hittade fakta nu men vet inte hur man länkar men ca-siffror på Thailandsbesökarna är SD 51 %, M, 12 %, S 12 %, KD 4 %, L 4 %, C 2 %, MP 1%, V 0.2 %, Övriga ville ej uppmnämna partitillhörighet. 78 % var hundägare. Andra frågor var ang om att äta hund mm så därför fanns statistik på det också.
    Okej. Märkligt......MEN det är ju fint att SD:are har råd att åka till Thailand. Vanligtvis beskrivs hen som en looser i Norrland som lever på bidrag. Där ser man.
  • Mongoliet
    tobbe01 skrev 2018-12-16 07:40:41 följande:

Okej. Märkligt......MEN det är ju fint att SD:are har råd att åka till Thailand. Vanligtvis beskrivs hen som en looser i Norrland som lever på bidrag. Där ser man.

Tror inte man behöver skriva hen om majoriteten är ett kön. Tror mer att det är vaktmästare, busschaufförer, läkare mfl som är SD:are. De som inte kan skilja på en fattig och en invandrare.
  • tobbe01
    Mongoliet skrev 2018-12-16 10:45:06 följande:
    Tror inte man behöver skriva hen om majoriteten är ett kön. Tror mer att det är vaktmästare, busschaufförer, läkare mfl som är SD:are. De som inte kan skilja på en fattig och en invandrare.
    Såg inte att könsfördelningen på SD:arna som häckar i Thailand framgick i studien som det hänvisades till? Fler män än kvinnor röstar SD men det finns ledande kvinnor och kvinnor bland väljarna så "hen" funkar bra, tänker jag. Jag tycker det är ett GOTT betyg till Åkesson om han har väljare i så breda lager i samhället. Från vaktmästare till läkare. SÅ ska en slipsten dras.
  • BeautifulLiz

Jag är kvinna, heltidsarbetande sedan en jäkla massa år och hundägare.
    Har aldrig varit i Thailand, har inga planer på att åka dit.
    Har heller aldrig haft mina hundar på hundpensionat, jag löser det på annat sätt.

Däremot reser jag ganska ofta och väldigt gärna.
    Håller mig dock till orter kring Medelhavet eller någon kanarieö om jag åker under vintern. Reser snart till Teneriffa faktiskt!

Hela min familj, sambo och två vuxna söner, röstar förresten också på SD. Det är bara min gamla mamma som hänger kvar hos S, fast hon orkade inte ta sig till vallokalen så den rösten blev inte lagd.

• Mongoliet
    tobbe01 skrev 2018-12-16 10:56:09 följande:

Såg inte att könsfördelningen på SD:arna som häckar i Thailand framgick i studien som det hänvisades till? Fler män än kvinnor röstar SD men det finns ledande kvinnor och kvinnor bland väljarna så "hen" funkar bra, tänker jag. Jag tycker det är ett GOTT betyg till Åkesson om han har väljare i så breda lager i samhället. Från vaktmästare till läkare. SÅ ska en slipsten dras.

Åkesson är faktiskt den skickligaste partiledaren av de alla. Att hans väljare har skräpåsikter vill jag inte lasta Åkis för.
  • tobbe01
    Mongoliet skrev 2018-12-16 11:04:40 följande:
    Åkesson är faktiskt den skickligaste partiledaren av de alla. Att hans väljare har skräpåsikter vill jag inte lasta Åkis för.
    Någon av dina polare som säger sig rösta på SD är kanske en riktig idiot? men det betyder inte att hen kan göras till mall för en typisk SD:are. Så smal får man inte vara i sin syn på livet.
  • Mongoliet
    tobbe01 skrev 2018-12-16 11:06:51 följande:

Någon av dina polare som säger sig rösta på SD är kanske en riktig idiot? men det betyder inte att hen kan göras till mall för en typisk SD:are. Så smal får man inte vara i sin syn på livet.

Har faktiskt aldrig någonsin hört en SD:are diskutera politik utan att blanda in invandring. Jag skulle vilja bli SD:s vänsterfalangs språkrör. Fokus på vård, kollektivtrafik mm.
  • tobbe01
    Mongoliet skrev 2018-12-16 11:15:55 följande:
    Har faktiskt aldrig någonsin hört en SD:are diskutera politik utan att blanda in invandring. Jag skulle vilja bli SD:s vänsterfalangs språkrör. Fokus på vård, kollektivtrafik mm.
    Då har du lyssnat på debatterna i teve VÄLDIGT dåligt! Börja med det (finns timtals här på YT) och lyssna inte bara på de andra politikernas SD-hatande och medias nedsablande där SD kallas ett "enfrågeparti". T EX när hörde du i svensk media ETT ENDA positivt ord om Donald Trump? Nä just det.
  • ThomasW

Vi är 7 mill svenskar.

Fyller man på med 3 mill extra blir det brist på mycket.

Vid en kris har vi inte ens jord för att odla mat till alla.
  • Mongoliet
    ThomasW skrev 2018-12-16 12:19:54 följande:

Vi är 7 mill svenskar.

Fyller man på med 3 mill extra blir det brist på mycket.

Vid en kris har vi inte ens jord för att odla mat till alla.

Exakt dessa åsikter är varför folk med empati inte vill ha med SD att göra. Skillnaden på S, Alliansen & SD handlar om retoriken. Alla vill stoppa invandringen men man uttrycker sig olika.
  • ThomasW
    Mongoliet skrev 2018-12-16 13:09:03 följande:

Exakt dessa åsikter är varför folk med empati inte vill ha med SD att göra. Skillnaden på S, Alliansen & SD handlar om retoriken. Alla vill stoppa invandringen men man uttrycker sig olika.

Det finns en del vänstertroll som tror att man kan äta empati och att bostäder växer på träd. Tyvärr bygger vi inte så mycket I sverige, helt enkelt för att vi inte har råd. Säkerhet för kvinnor, pensioner, skola, sjukvård och polis räcker det inte heller till.

Nog låter det fint att ta emot fler flyktingar men ska I göra någon nytta så borde vi ta emot lite fler än de 70 mill som afrikas befolkning växer med varje år. Och glöm inte att bara I Bangladesh föds det fler barn än I EU.
  • Flash Gordon
    Jag kan bjuda på en första. Varsågod!

• Solarn
    tobbe01 skrev 2018-12-16 07:11:25 följande:

Det var ett rätt anmärkningsvärt uttalande att göra utan källa.
  • superorka
    tobbe01 skrev 2018-12-16 04:37:40 följande:
    Så det har gjorts en studie över resmönster m.a.p partisympatier? Liksom GUD vilken tråkig och meningslös studie.
    Ja, det kan man säga. Men trådstartaren fick svar på sin fråga, så en viss mening kan man ju hitta i meningslösheten
Svar på tråden Åkesson i Thailand igen