• Anonym (Hjälp!!!)

Gråter! Vill så HEMSKT gärna göra IVF men är inte sambos :(

Vill så hemsk brutalt jävla jättegärna få hjälp med IVF men bor inte tillsammans med min kille och kan på grund av omständigheter inte göra det heller. Vi behöver två lägenheter och två adresser. Vi har försökt bli gravida i snart tre år!!! Jag har blivit deprimerad och måste bara få hjälp med detta nu!

FINNS DET INGENTING MAN KAN GÖRA?! Något sätt att kringgå den dumma regeln? Kan man anmäla sig som ensamstående kvinna och ha killen som egen donator? Vad är det som gäller egentligen?

Jag vet att man kan finansiera själv och att privatkliniker ibland har andra regler men vi har inte råd! Snälla hjälp mig! Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Gråter! Vill så HEMSKT gärna göra IVF men är inte sambos :(
  • Teresia0407
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-14 18:43:26 följande:

Men hur trögt ska det vara för dig att förstå?

Ja, hon står som ensamstående.

Men hon vill använda sin pojkväns spermier och det FÅR MAN INTE göra som ensamstående!

Haha ja du jag tänker inte ens försöka fortsätta förklara för någon som faktiskt inte har kapaciteten att ta in, utan skyller på andra. Vi säger så
  • Iowhannah
    Teresia0407 skrev 2018-12-14 19:47:09 följande:

Haha ja du jag tänker inte ens försöka fortsätta förklara för någon som faktiskt inte har kapaciteten att ta in, utan skyller på andra. Vi säger så

Jag har läst hela tråden och undrar verkligen vad det är du har försökt förklara.

Reglerna säger att TS och hennes partner måste stå på samma adress och om hon vill göra IVF som ensamstående får hon inte använda partnerns spermier. Jag förstår inte vad du försöker motförklara.
  • Teresia0407
    Iowhannah skrev 2018-12-14 20:02:05 följande:

Jag har läst hela tråden och undrar verkligen vad det är du har försökt förklara.

Reglerna säger att TS och hennes partner måste stå på samma adress och om hon vill göra IVF som ensamstående får hon inte använda partnerns spermier. Jag förstår inte vad du försöker motförklara.

Att folk tjatade om hennes boendesituation trots att hon sagt att hon inte kan flytta ihop adresserna. Vad hade det med tråden att göra sa då jag, utan det handlar om att hon som ensamstående vill göra IVF.

Så då får du väl läsa om igen.
  • Anonym (Åsagåsa)
    Teresia0407 skrev 2018-12-14 20:22:43 följande:

Att folk tjatade om hennes boendesituation trots att hon sagt att hon inte kan flytta ihop adresserna. Vad hade det med tråden att göra sa då jag, utan det handlar om att hon som ensamstående vill göra IVF.

Så då får du väl läsa om igen.

Nej, tråden handlar om att hon vill komma förbi reglerna om att man måste bo tillsammans.

Därför har det väldigt mycket med tråden att göra vilka SKÄL de har att inte bo tillsamman.

Hon vill inte göra IVF som ensamstående eftersom hon då inte får använda pojkvännens spermier.

Så släpp det där med IVF som ensamstående!

Du verkar ha missuppfattat hela tråden.
  • Teresia0407
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-14 20:37:01 följande:

Nej, tråden handlar om att hon vill komma förbi reglerna om att man måste bo tillsammans.

Därför har det väldigt mycket med tråden att göra vilka SKÄL de har att inte bo tillsamman.

Hon vill inte göra IVF som ensamstående eftersom hon då inte får använda pojkvännens spermier.

Så släpp det där med IVF som ensamstående!

Du verkar ha missuppfattat hela tråden.

Haha nej knappast. Du kan fortsätta tjata om det in i det oändliga, du har fortfarande inget med skälet till det att göra eller tråden iom hon har klargjort tydligt att hon inte ändrar adresser. Du har uppenbara problem med att fatta. Hon står som ensamstående, punkt slut. Så släpp hennes boendesituation det är inte för dig relevant, fokusera på andra alternativ om du nu vill hjälpa. Ok, got it?

Har tyvärr känsla av att du inte vill hjälpa dock..
  • Anonym (Åsagåsa)
    Teresia0407 skrev 2018-12-14 21:39:40 följande:

Haha nej knappast. Du kan fortsätta tjata om det in i det oändliga, du har fortfarande inget med skälet till det att göra eller tråden iom hon har klargjort tydligt att hon inte ändrar adresser. Du har uppenbara problem med att fatta. Hon står som ensamstående, punkt slut. Så släpp hennes boendesituation det är inte för dig relevant, fokusera på andra alternativ om du nu vill hjälpa. Ok, got it?

Har tyvärr känsla av att du inte vill hjälpa dock..

Du vill ju käfta emot bara för att! Har sett dig i andra trådar med...

Och på vilket sätt har du försökt hjälpa TS?

Du har ju inte ens lyckats begripa vad det är hon vill ha hjälp med.

Du har inget med tråden att göra.
  • Anonym (Åsagåsa)

Och du fortsätter tjafsa om att hon står skriven som ensamstående.

Ja? Är det någon som påstått något annat?

• Teresia0407
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-14 23:24:36 följande:

Du vill ju käfta emot bara för att! Har sett dig i andra trådar med...

Och på vilket sätt har du försökt hjälpa TS?

Du har ju inte ens lyckats begripa vad det är hon vill ha hjälp med.

Du har inget med tråden att göra.

Haha här på fl ska man helst tiga och hålla med för att ingå i normen, nej tack du. Jag säger vad jag tycker och står för det, inga små s**** ska få tysta mig. Nice try

Begriper du det då eller tjafsar du bara om anledningen till varför hon inte bor ilag med sin kille? Är du en av dom som "måste" veta anledningen för att kunna ge adekvata råd?

Vad har du med tråden att göra, känner du? Som är mer än vad jag har? Låt mig höra, idel öra!
  • Teresia0407
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-14 23:26:16 följande:

Och du fortsätter tjafsa om att hon står skriven som ensamstående.

Ja? Är det någon som påstått något annat?

Ja men faktiskt är det påstått annat.

Varför tjafsar du? Vad är ditt syfte? Jag har ju åtminstone ett syfte.
  • Anonym (T)
    Teresia0407 skrev 2018-12-15 06:19:47 följande:

Haha här på fl ska man helst tiga och hålla med för att ingå i normen, nej tack du. Jag säger vad jag tycker och står för det, inga små s**** ska få tysta mig. Nice try

Begriper du det då eller tjafsar du bara om anledningen till varför hon inte bor ilag med sin kille? Är du en av dom som "måste" veta anledningen för att kunna ge adekvata råd?

Vad har du med tråden att göra, känner du? Som är mer än vad jag har? Låt mig höra, idel öra!

Men vad har du för råd att ge utan att veta anledningen till att de inte kan stå på samma adress? Hur kommer de förbi den regeln? Hon kan inte söka som ensamstående om hon vill använda sin pojkväns spermier, så det verkar inte vara ett alternativ. Det innebär ju att deras hinder är att de inte bor på samma adress, för då ses de inte som ett par.

Antingen får hon söka som ensamstående men acceptera att hennes pojkvän inte blir biologisk pappa till barnet eller skriva sig på samma adress. Om det av någon anledning inte går att behålla lägenheten om man inte står skriven på den tror jag det är lättare att försöka komma förbi den regeln än reglerna gällande IVF. Och då vore det bra att veta varför de inte kan bo på samma adress.
  • Anonym (T)
    Teresia0407 skrev 2018-12-15 06:19:47 följande:

Men vad har du för råd att ge utan att veta anledningen till att de inte kan stå på samma adress? Hur kommer de förbi den regeln? Hon kan inte söka som ensamstående om hon vill använda sin pojkväns spermier, så det verkar inte vara ett alternativ. Det innebär ju att deras hinder är att de inte bor på samma adress, för då ses de inte som ett par.

Antingen får hon söka som ensamstående men acceptera att hennes pojkvän inte blir biologisk pappa till barnet eller skriva sig på samma adress. Om det av någon anledning inte går att behålla lägenheten om man inte står skriven på den tror jag det är lättare att försöka komma förbi den regeln än reglerna gällande IVF. Och då vore det bra att veta varför de inte kan bo på samma adress.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (T) skrev 2018-12-15 09:53:22 följande:
    Kan de inte vara skrivna på samma adress faller de ju på de sociala kontraindikationerna oavsett varför de inte kan bo tillsammans
  • Anonym (Åsagåsa)
    Anonym (anonym) skrev 2018-12-15 15:11:42 följande:

Kan de inte vara skrivna på samma adress faller de ju på de sociala kontraindikationerna oavsett varför de inte kan bo tillsammans

Men TS skriver typ att de har väldigt goda skäl att inte bo tillsammans och att hon tror att det finns stor chans att de kan göra undantag för regeln i deras fall.
  • Teresia0407
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-15 15:07:11 följande:

Det var faktiskt du som kom in i tråden och började skriva till mig av någon anledning? Otrevlig var du också.

Jag hade bara skrivit till TS.

Jaså, du har ett syfte? Vad skulle det syftet vara?

Försöka "rädda" TS från illasinnade människor som ställer frågor om hennes situation?

Vad jag har sett av TS så verkar hon kunna försvara sig utmärkt utan din lilla "hjälp".

Jag tycker du målar upp dig själv som väldigt barnslig. Im to old for that...
  • Anonym (Mamma Klara)
    Anonym (Åsagåsa) skrev 2018-12-15 15:22:08 följande:
    Men TS skriver typ att de har väldigt goda skäl att inte bo tillsammans och att hon tror att det finns stor chans att de kan göra undantag för regeln i deras fall.
    Och eftersom vi inte vet vilka de goda skälen är, så kan ju ingen här svara heller. Det enda TS kan göra är att fråga på den kliniken där de vill ställa sig i kö. OM det ens går. Jag tror att IVF-klinikerna är fulla med patienter som följer deras kriterier.
  • Anonym (Åsagåsa)
    Anonym (Mamma Klara) skrev 2018-12-17 15:44:47 följande:

Och eftersom vi inte vet vilka de goda skälen är, så kan ju ingen här svara heller. Det enda TS kan göra är att fråga på den kliniken där de vill ställa sig i kö. OM det ens går. Jag tror att IVF-klinikerna är fulla med patienter som följer deras kriterier.

Så är det.
Svar på tråden Gråter! Vill så HEMSKT gärna göra IVF men är inte sambos :(