• fuexi

Hur blir jag attraktiv?

Har ni tips på vad jag kan göra för att bli mer attraktiv? Klart att skönhet ligger i betraktarens ögon men jag försöker verkligen göra lite av en makeover på de punkter som ändå kan klassas som "fint" av mig själv.

Mitt självförtroende sviktar och jag jobbar på det men jag anser ändå att känner man sig fin så får man en push i självförtroendet också.

Jag har gjort detta:

- Blekt tänderna
    - Fixat solbrännan
    - Lagt ansiktsmasker och fokuserat på hudvårdsrutinen
    - Köpt produkt för vitare och klarare ögon
    - Målat naglarna
    - Bokat sminkkurs för att lära mig mer avancerat

Vad kan jag mer göra för att bli attraktiv?

Alla tips är välkomna! Skäms

• Svar på tråden Hur blir jag attraktiv?
  • Aniiee

Du blir attraktiv av att ha mer än yta. Jäättebra att ta hand om din yta, det ska man också göra, men om ytan blir plastig så hjälper inte mer ögonkräm och läppstift. 

Vet du vilka människor jag tycker är vackrast? De som har rynkor runt ögonen och munnen. De som har ärr och skavanker. De som har händer med gropar och permanenta bläckfläckar. Vet du varför? För att de har en historia. För att de har levt. För att de lever ett liv där de inte har blivit och knappast riskerar att bli barbiedockor/plastiga tomma skal. För att de ser värde bortom ytan.

Don't take me wrong, jag är rätt ytlig själv. Det är inte för inte halva mitt badrumsskåp upptas av diverse smink så det ser ut som att en enhörning har kräkts regnbågar i det och en av mina favorit-youtubare är Safiya Nygaard och jag bet i det sura-ish äpplet och köpte Body Shops mellanstora julkalender fast jag bara skulle ha den lilla eller ingen. Men jag vet att yta är just yta och jag trivs lika bra med mig själv helt naken som jag gör i full make up

I have a growing lack of disgust for you
  • fuexi
    Mongoliet skrev 2018-12-06 18:35:28 följande:

Lär dig ett nytt språk, läs en bok, se en film osv. Kicks-tråden var väl bara reklam & inte på allvar.

Reklam för vaddå?
  • fuexi
    AnnaZL skrev 2018-12-06 18:42:17 följande:

Träna, så blir både kropp och hy snyggare + att du mår bättre.

Helt rätt! Tack!
  • fuexi
    Anonym (Kille) skrev 2018-12-06 18:49:44 följande:

De jag reagerar på är att du fokuserar bara på de yttre. Jag tror du bör fokusera på vad du vill ha för man och jobba med dina inre egenskaper. Många attraktiva människor blir bortvalda pga de saknar inre egenskaper.

Jobba med ditt självförtroende, självkänsla och lyft fram dina bästa sidor. Du kanske är humoristisk och charmig viss denna sidan, kanske är du bra på lyssna och är omtänksam framhäva den sida. Är man för ytlig även om är vacker kan man blir oattraktiv pga de är personligheten vem du är som person som bygger långvariga hållbara relationer.

Tråkigt svar, jag och min man är redan väldigt lyckliga så det är inte det som är vad jag söker. Jag har lagt denna i en tråd som kallades skönhet så trodde ämnet var öppen för att fråga om vad man kan göra för förändringar inom just skönhet.
  • fuexi
    Anonym (A) skrev 2018-12-06 19:52:39 följande:

Jag ber om ursäkt ts och börjar om.

Alla dina punkter är toppen. Tandblekning skulle jag själv behöva akut. En solbränna får alltid mig att känna mig fräschare.

Dock kvarstår faktum att du måste jobba med dig själv om inte alla ovan punkter ger dig en skjuts framåt. Du måste uppskatta dig själv för hur du ser ut.

Vill bara tipsa om att inte gå till Make Up Store för sminkkursen. Det är inget speciellt du lär dig där är min erfarenhet.

Lycka till och jag hoppas du blir nöjd med din helhet.

Bättre attityd nu, toppen - nu har också du gjort en förändring, vad härligt!

Make Up Store? Jag har bokat hos en sminkös jag känner ????
  • Mongoliet
    fuexi skrev 2018-12-06 21:02:25 följande:

Reklam för vaddå?

Vad tror du. Gissa?
  • fuexi
    fuexi skrev 2018-12-06 21:07:22 följande:

Bättre attityd nu, toppen - nu har också du gjort en förändring, vad härligt!

Make Up Store? Jag har bokat hos en sminkös jag känner ????

Oj försökte göra en smiley men det blev visst ?????
  • fuexi
    Mongoliet skrev 2018-12-06 21:07:40 följande:

Vad tror du. Gissa?

Så jag är anställd dygnet runt för att göra reklam för Kicks..? Oj, då får jag be om löneförhöjning!
  • fuexi
    Meriall skrev 2018-12-06 19:58:57 följande:

Slinga/tona håret i en färg nära din egen. Blir mer lyster.

Bra tips! Tack för seriöst tips
  • fuexi
    Aniiee skrev 2018-12-06 20:26:41 följande:

Du blir attraktiv av att ha mer än yta. Jäättebra att ta hand om din yta, det ska man också göra, men om ytan blir plastig så hjälper inte mer ögonkräm och läppstift. 

Vet du vilka människor jag tycker är vackrast? De som har rynkor runt ögonen och munnen. De som har ärr och skavanker. De som har händer med gropar och permanenta bläckfläckar. Vet du varför? För att de har en historia. För att de har levt. För att de lever ett liv där de inte har blivit och knappast riskerar att bli barbiedockor/plastiga tomma skal. För att de ser värde bortom ytan.

Don't take me wrong, jag är rätt ytlig själv. Det är inte för inte halva mitt badrumsskåp upptas av diverse smink så det ser ut som att en enhörning har kräkts regnbågar i det och en av mina favorit-youtubare är Safiya Nygaard och jag bet i det sura-ish äpplet och köpte Body Shops mellanstora julkalender fast jag bara skulle ha den lilla eller ingen. Men jag vet att yta är just yta och jag trivs lika bra med mig själv helt naken som jag gör i full make up

Orkade inte ens läsa hela ditt inlägg. Jag har definitivt mer än yta men nu var det ytan jag frågade om i denna tråd
  • Anonym (A)

Bra att du ej bokat MuS, ville bara varna ifall du gjort det.

Tipsar också om att många muor har riktigt bra videos på youtube.

• Anonym (Bella)

Smycken /accessoarer kan man göra mycket med. Halsdukar, scarfes, hårband, hattar, mössor, diadem, armringar, skor,handväskor, halsband, blingbling etc etc kan kombineras och varieras i oändlighet. Och är ett kul o lätt sätt att variera sitt utseende med.

Jag själv använder gärna en snygg hatt till vardags. Får jag mycket komplimanger för.

• Anonym (Mm)

När jag behöver en liten energikick i livet brukar jag följa dessa rutiner:

Fotvård, syns inte för de flesta men man känner sig genast fräschare

Peela hela kroppen

Dricka mycket vatten

Järnsaft som kosttillskott, inbillar mig att man blir lite rosigare

Fina underkläder

Tungskrapa

Raka mig på ben och trimma/raka mus

Manikyr

Ny parfym

Hårinpackning

Klippa topparna

• Anonym (avmaskering)

Grattis, du har gjort dig oattraktiv. Jag gillar naturliga kvinnor med personligt utseende, inte plastdockor som allihop ser likadana ut.
    Vill ha en fru som inte sitter halva dagarna framför sminkspegeln och som man får direkt hudkontakt med när man pussas.

• Mimmi1900

Fixa ögonbrynen, det gör stor skillnad. Det finns en metod som heter Threading, kolla upp det, det blir jättebra resultat.

Även håret gör stor skillnad. T ex en keratin behandling? Eller Olaplex?

Annars är gör kläder rätt mycket för utseendet. Kolla t ex på Zalando osv, vilka kombinatiner modellerna har, det kan vara bra som inspiration.

• Tom Araya
    fuexi skrev 2018-12-06 16:22:14 följande:

Har ni tips på vad jag kan göra för att bli mer attraktiv? Klart att skönhet ligger i betraktarens ögon men jag försöker verkligen göra lite av en makeover på de punkter som ändå kan klassas som "fint" av mig själv.

Mitt självförtroende sviktar och jag jobbar på det men jag anser ändå att känner man sig fin så får man en push i självförtroendet också.

Jag har gjort detta:

- Blekt tänderna
    - Fixat solbrännan
    - Lagt ansiktsmasker och fokuserat på hudvårdsrutinen
    - Köpt produkt för vitare och klarare ögon
    - Målat naglarna
    - Bokat sminkkurs för att lära mig mer avancerat

Vad kan jag mer göra för att bli attraktiv?

Alla tips är välkomna! Skäms

Jag har ingen aning om hur du ser ut och vad du har för personlighet, så det blir lite svårt att säga hur du kan bli mer attraktiv.

En hel del skillnad går att göra med kläder.

Fundera också över stil. Olika stilar och utseenden kommer att attrahera olika smaker.

Jag såg en tjej på pannkakan häromdagen, hon så rätt trevlig ut, men hennes glasögon gav hennes ansikte ett okvinnligt utseende. Dess båda former gav varandra inte dess rätt när det kommer till feminin attraktion kan man säga. Det kan vara en sak att tänka på, om du har glasögon. Man kan också tänka sig plagg eller accessoarer som förstärker eller förminskar mer eller mindre attraktiva former.

För mig är kvinnans hår en stor del av hennes utseende och attraktionsförmåga.
    Jag är väldigt svag för mörkt och ordentligt långt hår. Det kan få mig att smälta nästan ensamt.

Sedan handlar mycket om personlighet. Med rätt personlighet behöver du inte vara en visuell skönhet och sedan handlar det mycket om vad enskilda killar tycker om just ditt utseende, oavsett om du moddar det eller är naturell.

• Anonym (anonym person)

Tänk när du går genom rummet: jag är vacker! Då brukar man få komplimanger. Ett leende är också attraktivt. Sen så sittter det inte bara i utseendet. Humor, ödmjukhet, charm, vänlighet, självbehärskning, intelligens etc är också attraktivt. Jag tycker du har gjort så mycket  på utseende fronten så nu får du ge dig själv lite komplimanger. Låtsas att du är någon annan som du känner väl och säg fina uppskattande saker. När man ser sig själv kan man lätt hitta felen i stället. Dom som man har mer överenseende med hos andra. 
    Sen så duger du som du är!! =) Du ska inte behöva bleka tänderna för att duga. Men om du vill det för din egen skull är en annan sak.

Svar på tråden Hur blir jag attraktiv?