• Anonym (..)

Spärra journaler. Fråga

Kan man spärra sina journaler på en mottagning på ett sjukhus så inte andra mottagningar på samma sjukhus kan läsa journalerna som jag spärrat? T.ex om jag spärrar gynjournalerna kan ögonmottagningen på samma sjukhus läsa dom?

• Svar på tråden Spärra journaler. Fråga
  • Inte jag

Nör du spärrar en journal så är det bara den vårdenheten som kan läsa dom. Så är det en gynenhet som skrivit det så är det bara dom som kan läsa den när du har spärrat den. Hoppas,att du förstår vad jag menar. :)

• Anonym (..)
    Inte jag skrev 2018-11-30 10:00:20 följande:

Nör du spärrar en journal så är det bara den vårdenheten som kan läsa dom. Så är det en gynenhet som skrivit det så är det bara dom som kan läsa den när du har spärrat den. Hoppas,att du förstår vad jag menar. :)

Även om mottagningarna ligger på samma sjukhus? Jag har varit med om att samma sjukhus kan läsa en annan mott på samma sjukhus journaler trots att man spärrat dom, därför blir jag osäker
  • Inte jag
    Anonym (..) skrev 2018-11-30 10:03:09 följande:

Även om mottagningarna ligger på samma sjukhus? Jag har varit med om att samma sjukhus kan läsa en annan mott på samma sjukhus journaler trots att man spärrat dom, därför blir jag osäker

Det var så jag tolkade det när jag läste på 1177. www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Mer-om/Sparrning-av-journal-ar-enkelt/ nu är dwtta i västa götaland men tror det är samma i hela sverige.
Svar på tråden Spärra journaler. Fråga