• verkligen anonym M

råd om partner

backstory till problemet: 

jag har träffat en kille i ett år nu, och vi har sagt till varandra att vi är i ett förhållande och han har träffat mina föräldrar och allt. dock har jag inte träffat hanns familj på hela denna tid, han vet att jag tyckt det vart jobbigt då de känns som att jag inte är värd att ta hem men har också fått höra hur hanns familjerelation är, och det är något han mår väldigt dåligt av.
    har bott med honom i några månader och han går sällan ut och dricker, han är lite introvert+ att han inte alls mått bra pga saker som hänt med familjen det senaste. vi har nu bestämt att jag inte ska bo där hela tiden då han mår som han mår och får skuldkänslor när han inte kan vara lika kärleksfull och glad mot mig som han vill vara!
    han är verkligen den jag tror kan vara pappan till mina barn, har aldrig älskat någon så intensivt som jag älskar honom.

problemet:
    för nån vecka sen var han ute på krogen med en vän. fick höra av en av mina vänner (som hade hört det av en annan, som hade pratat med en av tjejerna det handlade om) att han hade "gått hem med an annan tjej" så jag konfronterade honom, var jättearg och ledsen, först sa han att han tog taxi hem (anledningen till lögnen var att han inte ville berätta då de lät så fel trots att han inte gjort nått dumt) men sen berättade han hur det var; då hade han och hans vän gått hem med 2 andra tjejer. alla sov i samma säng, hanns vän låg med en av dom.fick låna min partners telefon och skriva till hans vän "fan, gjorde jag något dumt igår när vi drog hem med tjejerna?" och svaret blev nej. sen fick jag höra att han sagt hela kvällen att han var singel och betätt sig som det också. men jag som känner honom vet att han är pratglad och framåt, jag är exakt likadan och kan själv upplevas som flörtig. han erkänner att han var väldigt full och säger att han inte minns/känner igen det jag berättar om att han sagt att han var singel. 
    tror inte han var otrogen, men varför säger han att han är singel?
    vill inte lämna honom.

han är verkligen min bästa vän och har aldrig litat på nån så mycket som jag gör på han, men varför skulle min väns vän ljuga om det där? 
    det är en fakta att dom sov där och att dom inte låg (och det rör mig faktiskt inte så mycket) mer än så kan jag bara få reda på via tjejerna som var där, men känner ej dom och vet inte om jag vill/vågar veta eftersom jag inte klarar av att lämna min partner heller... han är den enda jag har om man kan säga så. 
    hjälp
  • Svar på tråden råd om partner
  • verkligen anonym M

tillägg: 
    det rör mig inte att han har sovit med dom på fyllan eftersom dom inte låg!!
    kan inte släppa den tanken att han åkte dit istället för hem till sig, om han sagt att han är singel osv... mår illa av tanken trots att jag litar på att ha inte låg med nån. och min vän som berättat detta för mig skriver att jag blivit manipulerad och vill att jag lämnar honom, ,men jag vill inte det??? men vill inte heller att hon ska bli sluta vara min vän ifall jag stannar med honom. mår fan skit (vi är i 20års åldern)

Svar på tråden råd om partner