• vårkänslor

IVF i Danmark Köpenhamn erfarenheter?

Hej!

Jag undrar om några av er har erfarenheter att dela med er av när det gäller IVF? Vi funderar på Danmark, är väl drämst då Köpenhamn. Vi har varit på ett ställe och upplevde där att vi tyvärr inte fick ett bra bemötande.

Så nu gäller det om alla ni härinne kan ge era tips och erfarenheter, bra som dåliga, vad har ni varit med om? Bra och mindre bra kliniker? Vad ska man tänka på? Vilka länder är bra enligt era upplevelser?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-11-28 00:45
    Det skalll stå att vi varit på privat klinik i Göteborg. Missade att skriva det.

• Svar på tråden IVF i Danmark Köpenhamn erfarenheter?
  • Emma30
    vårkänslor skrev 2018-11-27 09:35:55 följande:

Hej!

Jag undrar om några av er har erfarenheter att dela med er av när det gäller IVF? Vi funderar på Danmark, är väl drämst då Köpenhamn. Vi har varit på ett ställe och upplevde där att vi tyvärr inte fick ett bra bemötande.

Så nu gäller det om alla ni härinne kan ge era tips och erfarenheter, bra som dåliga, vad har ni varit med om? Bra och mindre bra kliniker? Vad ska man tänka på? Vilka länder är bra enligt era upplevelser?

Vilken klinik var ni på?

Jag har gått på Storkklinik men bytte till Vitanova.
  • vårkänslor
    Emma30 skrev 2018-11-27 20:24:18 följande:

Vilken klinik var ni på?

Jag har gått på Storkklinik men bytte till Vitanova.

Oj menade att vi gått på privat klinik i Göteborg.

Skrev fel där när jag missade det.

Varför bytte du klinik? Vad upplevde du på bägge klinkerna? Vad var bra/dåligt?

Vill som sagt veta allt jag kan få veta så vi kan göra det bästa valet.
  • Emma30
    vårkänslor skrev 2018-11-28 00:43:46 följande:

Oj menade att vi gått på privat klinik i Göteborg.

Skrev fel där när jag missade det.

Varför bytte du klinik? Vad upplevde du på bägge klinkerna? Vad var bra/dåligt?

Vill som sagt veta allt jag kan få veta så vi kan göra det bästa valet.

Storkklinik missade så många saker. De hade dålig koll på min historik fast jag informerat dom. Vid ett tillfälle satt jag på tåget och skulle bli lite försenad. Skulle jag komma bara lite efter stängning så kunde de inte hjälpa mig utan då skulle jag rest helt i onödan.. Det var några få exempel.

Jag fick dock första barnet genom dom så känns som det försämrats efteråt..

Vitanova är jag nöjd med. Svarar hyffsat snabbt på mail. Trevliga och goa.
  • Anonym (Tre)

Jag har gjort IVF på Trianglen strax norr om Köpenhamn. Lyckades på första försöket och fick min son. Valde kliniken för de har bäst statistik och längst erfarenhet. Trivdes dock inte så bra och bytte till Vitanova när det var dags för syskonförsök. Vilken skillnad på bemötande. Blev gravid igen och födde tvillingar. Kan varmt rekommendera Vitanova.

• vårkänslor
    Anonym (Tre) skrev 2018-11-28 22:29:27 följande:

Jag har gjort IVF på Trianglen strax norr om Köpenhamn. Lyckades på första försöket och fick min son. Valde kliniken för de har bäst statistik och längst erfarenhet. Trivdes dock inte så bra och bytte till Vitanova när det var dags för syskonförsök. Vilken skillnad på bemötande. Blev gravid igen och födde tvillingar. Kan varmt rekommendera Vitanova.

Tack så mycket att jag fått höra era erfarenheter. Nu kan jag börja läsa lite mer om den kliniken. Det låter bra, har kollat runt lite innan men det är en otrolig djungel när man inte vet något innan.
Svar på tråden IVF i Danmark Köpenhamn erfarenheter?