• Mongoliet

Ni som har barn eller är i en relation varför hänger ni på internet?

Ni som har barn eller en relation. Varför hänger ni på internet så mycket? Hade inte era barn & er relation mått bättre av att ni spenderade mer tid med de som ni borde älska? Fine om ni hänger på nätet när ni åker tåg, buss eller väntar på flyplatser och liknande men hemma är det väl lite onödigt?

• Svar på tråden Ni som har barn eller är i en relation varför hänger ni på internet?
  • Mongoliet
    S c h n a skrev 2018-11-17 23:44:40 följande:

Hm. Om man sitter och fnissar åt FL-trådar tillsammans med sin partner då?

Mysigt faktiskt. Du får godkänt där.
  • LadyMommy

Mob är oftast i närheten, dagtid går jag in snabbt för att kolla insta eller fb flera ggr. Brukar inte fastna i timmar då jag har barn och man men nån min hit o dit. På kvällen om vi inte kollar på film tsm och han läser en bok brukar jag surfa runt. Brukar snöa in på olika grejer som ex inredning, shopping, nyheter osv. Förstår inte riktigt problemet. Visst när man är nykär så klänger man på varandra men efter 10år tsm o kids vill man ha lite dötid för sig själv... hellre mob än paradise hotel eller annat skit på tv som jag anser är helt IQbefriade program.

Är vi ute och hittar på ngt med hela fam drar jag sällan fram mob. Samma om vi har gäster hemma. Då vill jag vara närvarande.

• annabellelee

För mig är det en paus. Efter att ha jagat ungar, lekt och stökat några timmar behöver man gå in på toaletten och slösurfar några minuter innan man är redo att ta nya tag..

• Tow2Mater

Just nu sitter vi alla vid våra skärmar, jag har precis beställt kläder on-line och väntar nu på pizza som maken beställde on-line. Pojken spelar med en kompis on-line :) Ska se en sreamad film när pizzan kommer, via TV dock, inte on-line :)

• Mongoliet
    Tow2Mater skrev 2018-11-18 00:40:26 följande:

Just nu sitter vi alla vid våra skärmar, jag har precis beställt kläder on-line och väntar nu på pizza som maken beställde on-line. Pojken spelar med en kompis on-line :) Ska se en sreamad film när pizzan kommer, via TV dock, inte on-line :)

Tidssparande saker som känns vettiga ju.
  • Aniiee

Många anledningar.... du då?

I have a growing lack of disgust for you
  • Aniiee
    Tow2Mater skrev 2018-11-18 00:40:26 följande:

All streaming sker ju online (även från en egna NAS). Du bara byter till en lite dummare skärm.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Decx

Pff, du är alltså ett frimärke som ska umgås 24/7

• Physalis

Vilken konstig fråga. Man är ju fortfarande en egen person med egna intressen även om man har partner eller barn. För mig är det en billig och roande hobby jag ägnar mig åt när vi inte gör saker tillsammans.

Korrekturläser som en kratta
  • äldreochklokare
    Mongoliet skrev 2018-11-17 23:05:09 följande:

Ni som har barn eller en relation. Varför hänger ni på internet så mycket? Hade inte era barn & er relation mått bättre av att ni spenderade mer tid med de som ni borde älska? Fine om ni hänger på nätet när ni åker tåg, buss eller väntar på flyplatser och liknande men hemma är det väl lite onödigt?

Vad menar du? "Får" man inte använda internet om man har familj? 

Varför drar du slutsatsen att folk som använder internet inte lägger tid på sin familj? Vad är "så mycket"? Om man är på datorn dygnet runt så förstår jag om du menar sådana. 

Varför är det onödigt hemma? Jag förstår att du mest bara vill skapa diskussion men jag tycker du kan besvara dina egna frågor. 
  • modsey
    Mongoliet skrev 2018-11-17 23:05:09 följande:

Tja du av samma skäl som jag pratar med min vänner irl när tid finns. Det är när tid finns över och konkurerar inte direkt med tid från barn eller man.
  • RebeckaZ70

Tidsfördriv när jag är ensam hemma eller har lite att göra på jobbet, som nu.

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
Svar på tråden Ni som har barn eller är i en relation varför hänger ni på internet?